Jump to content

2018.05.06 Burnley (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 burnley.png?itok=SIuwqDts Burnley


Søndag 6. mai 17:30. Emirates Stadium


Premier League 37. serierunde


(Arsenals 36. kamp siden de har en utsatt kamp mot Leicester som spilles senere)


Kampen vises IKKE direkte på TV2 Premium / Sumo.


men i opptak på Premium 3 kl 19:30


(jeg beklager tidligere feilinformasjon)




Utilgjengelige spillere: Kos er som forventet ute.



Dette er Wengers avskjedskamp med hjemmefansen og her bør og skal det satses på å gi Wenger et skikkelig farvel (uansett hva hver enkelt av oss mener om han).


Vi har ingen EL-finale å spare spillere til og i tillegg så er dette en slags "finalekamp" der de to lagene som kjemper om sjetteplassen møtes. Nå er sjetteplassen i utgangspunktet ikke så mye å kjempe om (slik jeg ser det) men etter at de fire store ble utvidet til de seks store å vil det være noe pinlig å falle ut av "topp seks klubben".



Wenger kommer til å bli hyllet på mange måter på søndag. Det er rykter om at alle i "100-klubben" (alle som har spilt 100 kamper eller mer for Arsenal under Wenger er invitert) og det er til og med rykter om at en av tribunene på Emirates vil bli omdøpt til "The Arsene Wenger Stand" på søndag.



Det er ikke bare Wenger vi helst sikkert sier farvel til på søndag. Per skal rett nok bli værende i klubben som leder av "ungdomsavdelingen", men dette er siste mulighet for at han spiller hjemme for Arsenal. Jeg tviler på at han starter, men han er nok på benken og kommer sikkert inn mot slutten av kampen vil jeg tro. En annen spiller jeg gjerne skulle sett på banen på søndag, om så bare å være på banen i siste spilleminutt er Santi Cazorla som jeg tror forlater Arsenal etter denne sesongen. Dessverre så kommer han helt sikkert ikke til å spille siden han så vidt jeg vet ikke ble oppført i 25 mannstroppen som Arsenal måtte sette opp for andre halvdel av sesongen.



Når det gjelder hvem som skal starte så sier det meste seg selv, men stopperplassen uten Kos er den mest usikre. Her har vi tre sannsynlige alternativer og jeg ser gjerne en reprise av Mavropanos og Chambers fra start, eventuelt en trestopperrekke der Mus også er med. Jeg tror personlig at Wenger kommer til å starte med Mus.



På midten jeg jeg gjerne Niles fra start, men jeg tror Wenger starter med sine "vanlige".




Dette laget tror jeg Wenger starter med:



Cech


Bellerin - Mus - Chambers - Monreal


Wilshere - Xhaka - Ramsey


Mhiki - Özil


Auba



Jeg velger meg dette laget:


Cech


Bellerin - Mavropanos - Chambers - Kolasinac


Ramsey - Niles - Mhiki


Özil


Auba - Laca


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Håper på ein fin avskjed, men det er vel liten tvil om at dette er ein liten nedtur etter tapet mot Atletico.

 

 

Cech

Bellerin - Mustafi - Chambers - Monreal

Ramsey - Xhaka - Mkhitaryan

Özil

Aubameyang - Lacazette

Link to comment
Share on other sites

Kampen vises direkte på TV2 Premium / Sumo? Er det berre eg som er dårlig til å lese programoversikter :-) Kvar får me sett kampen?

 

Påstanden om at kampen vises på TV2 Premium er dessverre en stor feiltakelse fra min side.

 

Når jeg skriver kamptråder så bruker jeg alltid å sjekke sendeskjema før jeg starter trådene.

 

Da jeg startet denne tråden og i og med at dette er en søndagskamp så var jeg så overbevist om at kampen går direkte på TV at jeg for første gang unnlot å sjekke sendeskjema.

 

Jeg hadde selv planlagt å se denne kampen så når jeg leste ditt innlegg så ble jeg litt "forfjamset" og jeg er selv jævla skuffet over at jeg nå innser at den IKKE blir vist direkte, det er Chelsea mot Pool somvises på det tidspunket.

 

Arsenal - Burnley vises i opptak på Premium 3 kl 19:30

 

Jeg må bare legge meg langflat og beklage, dette burde jeg ha dobbeltsjekket før kamptråden ble laget !!!

 

 

 

Arsenal.com (player) har en sending før/etter kamp. Her er programmet (legg på en time for norsk tid):

PS!! Live match commentary er live tekst ikke bilder/lyd.

 

merciarsene_runningorder1_1123x632.jpg?i

Link to comment
Share on other sites

Ozil glimrer med sitt fravær idag også. Greit betalt 3.5mill i uka for å knapt spille kamper. Blir spennende å se hva ny manager gjør med dette

Helt latterlig. Makan til manager som syr puter under armene på spillerne sine. Er det rart de blir veike mentalt..

Link to comment
Share on other sites

Helt latterlig. Makan til manager som syr puter under armene på spillerne sine. Er det rart de blir veike mentalt..

Misstenker han er deprimert etter at han må spille EL neste sesong også. Like seg beste rundt verdensstjerner som gjør grovjobben han der.

Link to comment
Share on other sites

Kan gjerne erstatte Özil med Fekir i sommer hvis det er sånn han skal holde på.

 

Ellers litt skuffet over at Macey og Niles ikke starter, men kan fort være Cech (og Wilshere) sin siste hjemmekamp for klubben så.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...