Jump to content

2018.05.03 Atletico Madrid (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Absolutt ikke enig i at duellen\taklingen\hevnen på Gabi var unødvendig, greit nok det ble gult kort, men Gabi var ganske snill og rolig etter det. Det var på sin plass. Nedskallinger og albuer bevist i trynet og den type ting er noe helt annet.

 

Angående Ramsey så sier jeg ikke at det er slik, fordi jeg ikke var på spillermøtet, bare sier at det kan være vel så ødeleggende når noen begynner spille solo og roter seg vekk når det er medspillere å spille på, og det var det.

 

Det som er sikkert er at prestasjonen til Arsenal totalt sett i Madrid ikke var mye å bli glad for.

 

Ramsey og Wilshere sammen på midtbanene er noe vi må beholde totalt sett, de komplementerer hverandre på mange måter. Vi trenger en bak de to på midtbanen som fanger opp alt det andre

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Ja, det kan være ødeleggende. Men noen ganger må det til for å i det hele tatt prøve å skape noe. Spesielt når resten av laget ikke gidder å ta løpene eller prøver å utfordre motstanderens forsvar slik som i går. De få gangene flere spillere faktisk gadd å prøve ble det småfarlig.

 

Hvis man spiller fotball uten å utfordre 1 mot 1 må man i det minste spille ballen mye kjappere og gå på løp i rom/gjøre seg spillbar. Det gjorde vi generelt fryktelig lite i går, med unntak av Ramsey. Medspillerne klarte ikke å utnytte det på samme måte som vi klarte på Emirates. Da er det absolutt helt feil å kritisere Ramsey for å prøve å ta ansvar som ingen andre gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg satte veldig stor pris på at Jack dundret ned Gabi i går. Gabi hadde nettopp gjort noe tilsvarende på en av våre spillere, og slapp heldig unna det gule kortet. Da er det viktig at våre spillere gir klar beskjed om at slikt ikke nytter. Gabi gjentok ikke den type takling etter hva jeg kunne se.

Det var kveldens høydepunkt for meg også. Skulle ønske alle på laget var sånn.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Bra skrevet Bergkampboy! Enig i alt.

 

Har forsøkt å glemme alt som heter Arsenal etter torsdag. Det funket ikke. Skuffelsen sitter dypt i enda.

At vi var underlegne hva gjelder taktikk og kynisme visste alle.

Men at vi ikke klarer å mobilisere bedre kollektiv innsats - ja det er så ufattelig uforståelig, provoserende og tungt å svelge.

Kniven på strupen i en semi i Europa League burde selvsagt være motivasjon nok i seg selv til å gi 110 %.

Attpåtil skal treneren de visstnok bedyrer å "skylde alt" snart gi seg etter nærmere 22 år.

Men selv ikke det klarer å få alle mann til å yte maks. Ubegripelig historie -og respektløst ovenfor en legende som Wenger.

 

Men, trist som det er, forsterker det bare viktigheten av at vi får inn en ny trener. For å stramme opp/hive ut de som ikke orker å blø for AFC!

 

Forøvrig: Forståelig du har behov for pause Polljen. Kudos for alle kamptråder! :D

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Forøvrig: Forståelig du har behov for pause Polljen. Kudos for alle kamptråder! :D

 

 

 

Det var frustrasjonen der og da som talte, men jeg anser likevel sesongen som avsluttet etter "sjetteplassfinalen" mot Burnley i morgen ;D og tar en "miniferie" fra Arsenal etter den kampen, er dog raskt tilbake hvis ny manager annonseres :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...