Jump to content

2018.05.03 Atletico Madrid (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Atletico Madrid atleticomadrid_1.png?itok=yKk-cb_q arsenal.png?2016-2017 Arsenal


Torsdag 3. mai, 21:05, Wanda Metropolitano


Europa League - semifinale, kamp 2 av 2.


Første kamp endte 1-1


Kampen vises live på Max / Eurosport Player




Siden kampen mot United nettopp er ferdig så er ikke nye medlemmer på skadelisten bekreftet, men jeg antar at Kolasinac ikke blir klar til torsdag og derfor kommer på denne listen sammen med Cazorla og Elneny.


Oppdatering: Følgende spillere fikk seg noen trøkker mot United og vil bli fortløpende vurdert de nærmeste dagene, men som Wenger sier "Thursday will come very quickly". Mhiki (kne, dvs samme kne som nylig satte han ut av spill i noen uker), Ospina (ribben) og Iwobi (hamstring)



Det var selvsagt skuffende at Atletico fikk en mål mot slutten av første kamp som kan få en viss betydning når det gjelder finaleplassen. Samtidig så er det begrenset hvor mye dette målet i mot betyr og hvis Arsenal selv lager mål i Madrid så har det målet minimal betydning. Vi skal heller ikke undervurdere betydningen av å ha Mhiki tilbake i laget, han kan gi oss det lille ekstra vi trenger.



Arsenals faste forsvar har ikke imponert i det siste og med tanke på en bra innsats av Chambers og Mavropanos mot United så kan det være fristende å tenke på å bytte ut den ene eller begge våre to faste stoppere. Nå er vel realiteten den at United ikke satte våre to bak på så store problemer som det var forventet og det skyldes også i stor grad at United skuffet.


Jeg velger å starte med våre to faste, til tross for problemene hjemme mot Atletico og det valget vil nok også Wenger gjøre.



Mhiki var bra mot United og skal selvsagt starte mot Atletico. Jeg har lyst til å vrake Wilshere, men er usikker, Wenger kommer til å la han starte.




Ospina


Bellerin - Kos - Mus - Monreal


Ramsey - Xhaka - Wilshere/Niles


Özil - Mhiki


Laca




alternativt:



Ospina


Bellerin - Kos - Mus - Monreal


Ramsey - Xhaka


Mhiki - Özil - Welbeck


Laca


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Her er det dødt ass. Årets viktigste kamp, men ingen innlegg i kamptråden på seøveste kampdagen. Fy skam.

 

Heia Arsenal.

 

BE

Du har helt rett BE det er dødt, men skal man si "fy skam" til andre så............. er det vel et ordtak som handler om et glasshus ?

 

Heia Arsenal ?

Link to comment
Share on other sites

Etter forrige ukes horrible baklengsmål, avskrev jeg nærmest sjansene våre. Ettersom dagene har gått, har håpet på avansement vokst. Argumentet for dette er så enkelt som at Arsenal de siste årene, og særlig denne sesongen, har fremstått som rådville når vi har noe å tape. Med dette utganspunktet er vi i angrepsposisjon, og det kan passe oss.

 

Det er mye snakk om Atleticos elleville hjemmestatistikk når det gjelder mål i mot, men jeg er langt mer bekymret for hva vi finner på i våre egne bakre rekker. Jeg har tro på at vi kan score både en og to ganger, men evner vi å unngå klovneri i forsvaret, mot Griezmann og Costa? Tvilsomt. Da er bare spørsmålet: Hvor mange scoringer trenger vi i kveld? Og hvor mange sjanser trenger vi for å score?

 

Dersom det blir en jevnspilt affære, er jeg redd keeperduellen kan bli svært avgjørende. Oblak var på mange måter redningsmannen for Atletico på Emirates, og det er liten tvil om at Ospina er mange hakk svakere enn ham.

 

Offensivt håper jeg faktisk Welbeck får fornyet tillit, sammen med Özil og Mkhi, bak Lacazette. Jeg har vært svært kritisk til ham denne sesongen, men han har en egen evne til å skape kaos i motstanderens forsvar. Vi må forsøke å løpe og rive i stykker det defensive kollektivet til Atletico, for å komme til store sjanser. Så får vi håpe hans rekkekamerater står for sluttproduktet, for der har ikke Welbz sin styrke....

 

Mvh Nervebunt

Link to comment
Share on other sites

Atletico er favoritter, så enkelt er det, men personlig så synes jeg det er helt greit at Atletico har favorittstempelet.

 

Personlig så ser jeg det som ca 60:40 i favør Atletico. Men Chelsea var større favoritter da vi vant FA-cupen så jeg finner det greit å være underdog.

 

Får Arsenal (og Wenger) det defensive til å fungere slik som det tross alt gjør av og til så kan dette gå veien.

 

Det mest spennende ryktet i forkant av kampen er at vår unge greker kan få tillit fra start i dag, kanskje noe sånt da?

 

Ospina

Mus Mavro Kos

Belle Xhaka Ramsey Monreal

Özil Mhiki

Laca

Link to comment
Share on other sites

Støtter alternativt lag som Polljen har sett opp. Gleder meg til kampen men er forberedt på å bli skuffa. Noko som er ein del av det å være fotballsupporter. Skal me klare dette så treng me samme flaksen med dommaravgjørelser som Liverpool i går. Samt at me maks kan sleppe inn 1 mål.

Link to comment
Share on other sites

Du har helt rett BE det er dødt, men skal man si "fy skam" til andre så............. er det vel et ordtak som handler om et glasshus

 

Heia Arsenal

 

 

Jeg var den første som kommenterte, om enn noe kort og totalt intetsigende.

 

Så fy skam til dere andre.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Som den dedikerte forum lurker jeg er, ser jeg mitt snitt til også kommentere i en ellers lite aktiv kamptråd, bare for å lage litt aktivitet.

Når det kommer til kampen har jeg en svært svært rar følelse i magen, jeg kommer ikke på en tilsvarende før en tidligere Arsenal kamp. Vanskelig å sette ord på det, ei heller vet jeg om det er en god eller dårlig følelse. Vi får se hva som skjer når sluttsignalet går.

Lykke til i kveld alle gooners! Måtte Wenger få det ultimate punktum ved et siste trofe, samt CL spill for vår neste manager.

Link to comment
Share on other sites

Laget:

 

Ospina

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Monreal

Xhaka

Ramsey - Wilshere

Welbeck - Özil

Lacazette

Benken: Cech, Kolasinac, Chambers, Niles, Iwobi, Mkhitaryan, Nketiah

 

Liker formasjonen. Synd det ikke er Mikky fremfor Welbeck og Niles fremfor Wilshere, men skal ikke klage så mye.

Link to comment
Share on other sites

Litt skuffet over at Mkhi ikke starter, men kanskje han har en føling fra skaden og smellen han fikk mot United. Han er uansett en fin joker å kaste innpå dersom toget ikke har forlatt peronget før den tid. Dette blir spennende, klarer vi å holde en tilsvarende kok som hjemmekampen kan vi ikke gå to kamper med kun ett scoret mål. Og så lenge Koscielny ikke skal klarere med brasse via nese så gjør vi det automatisk litt vanskeligere for Atletico. Eneste som er synd med inngangen til kampen er at Atletico kan ligge lavt, kynisk og kontre, akkurat det de behersker som best. Skulle hatt 1-0 2-1, 0-0 egentlig alt anna enn uavgjort med bortemål til Atletico som inngang til kampen.

Link to comment
Share on other sites

Årets kamp del 2. Første del var god men som ofte før uten resultat. Vi pløyde over United hjemme å, resulterte i 1-3. Må begynne å faktisk levere i form av resultat. Tar mer enn gjerne en kjedelig kamp og 0-1 selvsagt. Sjansen er der, men tror de brente sjanser i første kampen biter oss bokstavlig talt i ræva

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...