Jump to content

2018.04.26 Atletico Madrid (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Typisk at vi skal slippe inn det målet, vi hadde nok sjanser til å avgjøre her, men neida.. må gjøre det vanskelig for oss selv. Ingenting er over selvfølgelig, men har ikke veldig stor tro på dette nå dessverre.

Vanskelig for oss selv ja. Har man noen gang sett ett lag assistere motstanders spiss ved å sparke ballen i eget hode?

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett kampen direkte, men sett den i opptak nå.

 

Dette er en kamp vi burde vunnet med flere mål. Allikevel ender det opp med fordel Atletico. Hvorfor? Joda. Radarparet baki der. Fy faen for noen klovner!

Link to comment
Share on other sites

Wenger gjorde ikke ett(!) bytte for å få på noen friske bein mot slitne Atleticospillere mot slutten... Skuffende management.

På generelt grunnlag så er det et skuffende management, men akkurat i går så fant jeg ikke det store behovet for bytter, kanskje med unntak av at Wilshere kunne blitt byttet.

 

For meg så lå ikke problemene i går i slitte Arsenal bein, men i en forkalket fotballfilosofi fra sidelinjen.

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett kampen direkte, men sett den i opptak nå.

 

Dette er en kamp vi burde vunnet med flere mål. Allikevel ender det opp med fordel Atletico. Hvorfor? Joda. Radarparet baki der. Fy faen for noen klovner!

Ikke misforstå meg, radarparet fortjener kritikken, men dette var en kamp der Arsenal burde vunnet klart til tross for radarparet.
Link to comment
Share on other sites

På generelt grunnlag så er det et skuffende management, men akkurat i går så fant jeg ikke det store behovet for bytter, kanskje med unntak av at Wilshere kunne blitt byttet.

 

For meg så lå ikke problemene i går i slitte Arsenal bein, men i en forkalket fotballfilosofi fra sidelinjen.

Wilshere burde så absolutt vært byttet ut. Joda, han fikk seg en assist men burde aldri få spille 90+ min slik som han spilte.

 

Welbeck var sliten mot slutten og burde også vært byttet ut. Måten han mister ballen på før målet i mot bekrefter dette. Aldri i verden at han hadde prøvd det samme mot tre(!) Atleticospillere om han ikke var sliten (kanskje først og fremst mentalt).

 

Det burde vært satt på friske bein og friske hoder for begge overnevnte spillere. Da kunne fort resultatet sett veldig annerledes ut. (Se på hvor Jack er posisjonert ved baklengsen).

Link to comment
Share on other sites

Synes gutta spilte stort sett bra med unntak av Jack og radarparet bak. Har sagt det før at Mustafa er for treg og når han ikke klarer å plassere seg bra må det gå dårlig. Kos har jeg sagt har blitt dårligere de siste sesongene noe som ikke alle er enige i. I går dreit han seg ut igjen. Hvorfor ikke prøve med Monreal og Kola som midtstoppere og inn med Niles. Kan jo ikke bli verre. Husker Sagna spilte midtstopper og han dreit seg ikke ut.

Selg både Kos og Mustafa.

Link to comment
Share on other sites

Ikke misforstå meg, radarparet fortjener kritikken, men dette var en kamp der Arsenal burde vunnet klart til tross for radarparet.

 

Joda, men i kamper hvor angrepet kanskje ikke har den beste dagen, så burde forsvaret klare å ikke kødde det til som det der.

 

Koscielny driter seg loddrett ut og går for noe "fancy" fremfor å bare måke ballen unna. Mustafi ser ut som en jævla klovn etterpå når han tryner og hele pakka, men fy faen for en jævla "brainfart" Koscielny får der. Han har så mange alternativer å gå på. Spille en litt risky ball tilbake til Ospina eller Mustafi. Slå ballen ut mot sidelinja, ut til corner, eller måke den rett opp. Hva gjør han? Joda. Skal faen meg prøve å løfte ballen over sitt eget jævla hode som om han var fuckings Ronaldinho.

 

Snakk om å kødde det til. Fy faen. Utilgivelig.

Link to comment
Share on other sites

Praktfull innsats og stemning i går. Vi skaper - og sløser - enormt med sjanser. Atletico skaper én og scorer én. Enormt skuffende!

 

Kampen i går var en gyllen anledning som ble skuslet bort. 11 mot 10 i 80 minutter. Masse sjanser. Men nå ligger vi faktisk bak når kampstart går i Madrid. Pessimisten i meg sier at vi ryker på huet og ræva ut nå. At vi aldri verden får noen bedre sjanse til å avgjøre enn vi gjorde i går.

 

Optimisten i meg, som ikke prater like høyt, peker på de mange comebackene i Europa-cupene i år. På Juventus og Roma. Dessuten trenger vi slett ikke noe mirakel i Madrid. Uavgjort med mål holder i massevis. Tar vi ledelsen er vi på vei videre. Så mye bedre enn Atletico som vi var i går, også i de første 10, bør vise oss at det er fullt mulig å vinne der nede.

 

Uansett: Gårsdagen føltes ut som et nederlag til slutt.

 

Hva Wenger gjør i helgen, er ikke godt å si. Rent reservelag mot United?! Ingen bytter i går viser hvor tynn den tilgjengelige stallen nå er. Jeg håper på full rotasjon.

Link to comment
Share on other sites

Stiller vi b-lag o helgen mot djevlene så får det bare være. Bør ikke risikeres noe som helst. Resultatet der får seile sin egen sjø. Nå handler alt om å prøve det vanskelige i Madrid, kampen ble som fryktet antiklimaks på slutten. Men større undre enn at vi slår de der nede har da skjedd.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...