Jump to content

Hvilken ny Arsenal manager ønsker dere?


gunnersfan

Recommended Posts

Arsenal står uten manager etter sesongen 2017/2018. Hvem ønsker dere som ny manager?

 

Juventus sin Max Allegri, Monacos Leonardo Jardim eller Celtic boss Brendan Rodgers er alle blitt nevnt. Ex-Barcelona sjef Luis Enrique og Tysklands Joachim Loew, det samme.

 

Personlig har eg sansen for Allegri.

Edited by gunnersfan
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 276
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg kjenner ikke godt nok hva den enkelte av de nevnte navnene står for.

 

Egentlig så vil jeg ha noe ala Wenger anno 1996.

 

Jeg vil ha en som har klare ideer (det hadde Wenger anno 1996). Jeg vil ha en som kan bygge et lag (det kunne Wenger anno 1996).Jeg vil ha en som kan samarbeide med andre nøkkelpersoner i klubben (det kunne Wenger anno 1996 gjøre sammen med DD). Jeg vil ha en som er såpass pragmatisk at når det er nødvendig så kan stil tilpasset tilgjengelig materiell (i motsetning til Wenger anno 2010-tallet)

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

1. alegri

2. Simone

3. Enruiqe

 

Min top 3, i den rekkefølgen

 

Var det meningen å skrive alle navnene feil? :P

Har misten smaken for Simeone selv. Faktisk så ønsker jeg meg en ung og tøff manager som står for offensiv fotball, men med god taktikk og evnen til å fostre unge spillere. Som nevnt tidligere: "En ung Wenger".

 

Allegri og Enrique er to av favorittene, men jeg mener også at Thomas Tuchel trolig er en av de beste tilgjengelige der ute. Jardim er også en annen kandidat.

 

Av de "unge og spennende" er det Julian Nagelsmann (Hoffenheim sin manager) og Domenico Tedesco (Schalke sin manager) som er de mest spennende. En outsider her er Patrick Vieira, men jeg mener at han har vist altfor lite og ikke er klar for en hovedrolle som manager for en klubb som Arsenal helt ennå.

 

Er uansett spennende å se hvor vi går. Enten det er Tuchel, Allegri, Enrique, Jardim, Nagelsmann eller Tedesco. Så lenge det bare ikke er en Moyes, Ancelotti, Hodgson osv.

Link to comment
Share on other sites

 

Var det meningen å skrive alle navnene feil? :P

Har misten smaken for Simeone selv. Faktisk så ønsker jeg meg en ung og tøff manager som står for offensiv fotball, men med god taktikk og evnen til å fostre unge spillere. Som nevnt tidligere: "En ung Wenger".

 

Allegri og Enrique er to av favorittene, men jeg mener også at Thomas Tuchel trolig er en av de beste tilgjengelige der ute. Jardim er også en annen kandidat.

 

Av de "unge og spennende" er det Julian Nagelsmann (Hoffenheim sin manager) og Domenico Tedesco (Schalke sin manager) som er de mest spennende. En outsider her er Patrick Vieira, men jeg mener at han har vist altfor lite og ikke er klar for en hovedrolle som manager for en klubb som Arsenal helt ennå.

 

Er uansett spennende å se hvor vi går. Enten det er Tuchel, Allegri, Enrique, Jardim, Nagelsmann eller Tedesco. Så lenge det bare ikke er en Moyes, Ancelotti, Hodgson osv.

 

Jeg er enig i det du skriver, Julian har gjort d et veldig bra for Hoffenheim, f.eks.

Hvorfor har du mista smaken for Simeone?

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg er utrolig spent på hva som skjer her.

 

Satt og så pressekonferansen med Gazidis i opptak i går kveld og han insisterer på at de vil fortsette å bygge på dagens verdier, og det ekskluderer jo egentlig ganske mange alternativer der ute.

 

Luis Enrique har jo mye av det som trengs med Barca-DNA i kroppen. Jeg følger ikke spansk fotball så tett, men til tross for at han vant ligaen, CL og cupen i sin tid som trener der husker jeg at jeg satt med en følelse av at han ikke fikk maksimalt ut av et, på den tiden, ekstremt godt Barca-lag. Og dette gjør meg litt usikker. Den største haken min ved Enrique er at det for meg føles litt som en "Guardiola light"-løsning. Det samme tenker jeg for øvrig om Tuchel og Klopp. Begge spiller fantastisk fotball, men jeg ønsker heller at vi tenker litt utenfor boksen og finner en som vil sette et slags særpreg på klubben.

 

Hvis jeg skal trekke frem én jeg føler stikker seg litt frem i Europa (og som det er mulig i å spekulere i at det kan være mulig å lokke til klubben) er det Maurizio Sarri i Napoli. Spiller en ekstremt underholdende og offensiv fotball med høy ballbesittelse nesten uavhengig av motstand. I tillegg er han en skikkelig karakter som kunne satt farge på både klubb og liga, noe som på mange måter kan sammenlignes med Wenger da han kom.

Link to comment
Share on other sites

tror dere nye manager blir presentert før sesongen er ferdig? jeg tror ikke det, hvertfall ikke før vi er ute av EL.

Sannsynligvis ikke før etter returoppgjøret i Madrid. Men går vi til finalen kan det skje før den spilles.

 

Når det blir offentliggjort vil kanskje også bero litt på den kommende managerens nåværende stilling. Hvis det blir en person som pr dato er klubbløp (f.eks Enrique) så vil kanskje en offentliggjøring komme raskere enn hvis det er en person som har en annen klubb å forholde seg til.

 

Ren synsing fra min side.

Link to comment
Share on other sites

Satser på Enrique, vil ikke ha Rogers eller en eller annen engelsk trener. Vil heller ikke ha en tidligere spiller i Arsenal. Er mange som er nevnt i avisene. Men det spørs hvor mye den nye manageren får til spillerkjøp. Blir det lite kan vi bare glemme de største navnene som manager. Også kan wenger gi fra seg de siste 100 millionene som han får. Alt tyder på at han fikk sparken.

Link to comment
Share on other sites

Når ledelsen seier at dei starta med arbeidet etter forrige fredag så går eg ut i fra at dei har gjort seg sine tankar før dette. Eg går ut i fra at dei kjem til å køyre ein prosess der dei snakkar med alle aktuelle. Dersom aktuelle kandidatar er tilsett i andre klubbar tek dette tid. Arsenal er heller ikkje kjente for å skynde seg. Eg fryktar såleis dette kan ta litt tid...

Link to comment
Share on other sites

Med utgangspunkt i ryktebørsen så er det ingen tvil om Luis Enrique pr dato er den mest sannsynlig til å etterfølge Wenger som manager i Arsenal.......

 

Men så er rykter tross alt bare rykter og ofte uten substans.

Link to comment
Share on other sites

Med utgangspunkt i ryktebørsen så er det ingen tvil om Luis Enrique pr dato er den mest sannsynlig til å etterfølge Wenger som manager i Arsenal.......

 

Men så er rykter tross alt bare rykter og ofte uten substans.

Jeg skjønner ikke helt hva Enrique har gjort for å være i førersetet til denne jobben?

Opplys meg folkens.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke helt hva Enrique har gjort for å være i førersetet til denne jobben?

Opplys meg folkens.

 

BE

Beklager har intet godt svar, jeg har liten kjennskap til enkelttrenere/managere. Men når det gjelder å google rykter, så må jeg få lov til å skryte av meg selv :gimme:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke helt hva Enrique har gjort for å være i førersetet til denne jobben?

Opplys meg folkens.

 

BE

Wenger selv kommenterte dette idag på pressekonferansen. Han hadde iallefall høye tanker om Enrique. Men jeg personlig vet ikke helt hvorfor han mer aktuell enn andre. Likanes fyr da

Link to comment
Share on other sites

Wenger selv kommenterte dette idag på pressekonferansen. Han hadde iallefall høye tanker om Enrique. Men jeg personlig vet ikke helt hvorfor han mer aktuell enn andre. Likanes fyr da

Jeg vet, men skjønner fortsatt ikke hva alle (inkl Wenger) ser i ham.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet, men skjønner fortsatt ikke hva alle (inkl Wenger) ser i ham.

 

BE

 

Du mente jo Guardiola var oppskrytt også da, så vet ikke helt om jeg vil stole på deg. ;)

 

Vant ligaen 2 ganger med Barcelona (14/15 og 15/16). Vant den spanske cupen 3 ganger (14/15, 15/16 og 16/17) og har også vunnet Champions League (14/15).

 

Har også tatt 3 andre titler med Barcelona (uten at jeg gidder å regne disse som spesielt store da den ene er som Community Shield og de andre er Super Cup og VM for klubblag).

 

Så på 3 sesonger vant han praktisk talt alt som kunne vinnes. Vant ikke ligaen i 16/17, men bortsett fra det så har han hatt en rimelig "decent" start på sin managerkarriere. "The Treble" i sin første sesong (selv om det var med Barca) er ikke akkurat dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Med det laget skulle selv jeg ha klart en topp fire plassering ?.

I Barca kom han til dekket bord men utviklet ikke laget videre. Tipper han vil slite med å bygge videre med Arsenal.

 

BE

Edited by ben elfen
Link to comment
Share on other sites

Selv om man kommer til såkalt dekket bord skal det leveres likevel. Om da mulig med ennå større press. Skjønner ikke helt at det skal tale så mye mot en. Men jeg skulle også likt å sett Enrique hadde bygget ett lag mer fra bunn for å vite mer. Hva visste vi egentlig om Wenger før han kom?

Link to comment
Share on other sites

Går rykter om 500 mill å handle for, får vel ikke en manager med ambisjoner da. Får håpe det bare er rykter.

Nå skal man ta slike rykter med en viss klype. Men jeg har også lest dette ryktet, men da ble det presisert at eventuelle midler som kommer inn ved spillersalg også blir tilgjengelige til spillerkjøp.

 

Om tilgangen på "frisk kapital" blir £50mill eller litt mer får vi se, men store tresifrede millionbeløp anser jeg som urealistisk. Så 50 mill er kanskje ikke så veldig usannsynlig.

 

Som jeg har nevnt i et annet innlegg så er det i hovedsak defensive spillere (inkludert målvakt) vi har behov for og da snakker vi ikke om fullt så høye summer som ved kjøp av offensive spillere.

Link to comment
Share on other sites

Var ikke 500 mill pund jeg mente, snakker om norske kroner.

Men når jeg ser på de spillerne vi har så er det ikke mange som holder toppnivå. Møter vi ett topplag i CL så er det over og ut så det svir. Tar nok mange år eller masse penger for å få ett topplag.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...