Jump to content

2018.04.12 CSKA Moskva (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Joda vi er videre til semien, og sluttresultatet i dag er hyggelig på papiret, det som vises av banespill totalt sett er rett og slett begredelig. Heldigvis så sluttet ikke sesongen i dag, men det var nære på.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Ingen? Tror det er ca 14 tap Iår ;)

Ellers ble det jo en grei dag på jobben (tilslutt). Tok 70 min å få en avslutning, det er skremmende om faktisk det stemmer hva Wenger sa før kampen; vi skulle angripe

 

Ellers så får vi håpe på å trekke andre en AM i neste, en kamp kan vi ta dem i, men over to tipper jeg vi blir minst to nummer for små

Link to comment
Share on other sites

Elneny er bedre offensivt enn han ofte får sjansen til å vise. Håper vi dropper Wilshere for Elneny og spiller Xhaka, Ramsey og Elneny sammen.

Pasningen til Welbeck etter DEN vendinga var perfekt. Det var også en ganske vanskelig pasning å time riktig. Den til Ramsey SKAL han klare. Han mangler ellers kreativiteten til å spille i en toer på midten, men sammen med Xhaka og Ramsey føler jeg han passer bedre enn Wilshere. Det er ytterst viktig at Ramsey spiller i en slik midtbanetreer nettopp pga spisskompetansen hans. Wilshere ville nok vært best med et anker.

Link to comment
Share on other sites

Am slo Sporting 2-1 over to kamper. I grunn ikke veldig imponerende.

De spilte jo solid defensiv fotball og en gørrkjedelig kamp. Rei av stormen inn og gikk videre med krefter spart. Hva er det ikke å like, når det var det du ønsket av Arsenal ikveld? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror faktisk vi har større sjanse til å slå atletico over 2 kamper enn i en finale. Ser derfor gjerne at vi møter dem nå. Om ikke det skjer, forventer jeg at vi havnen i finale, hverken Salzburg eller Marseille skal være gode nok.

De burde ikke være det. Men Salzburg slo tross alt ut Dortmund etter å ha slått de i Tyskland. Og nå klarte de å snu det mot Lazio etter å ha ligget under 2-4 etter første oppgjør.

Edit: Marseille er heller ikke noe lag man bør ta for lett på for den saks skyld.

Jeg er veldig usikker. Men kan være du har rett angående Atletico.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper Salzburg, Marsilles, Atletico i den rekkefølgen. Marsilles er forøvrig erkerivalen til Lyon, så det kan godt være vi får se en blodtent Laca i et evnt oppgjør mot dem.

 

Hadde vært utrolig gøy om han først skjøt oss videre mot Marsilles for så å hente hjem pokalen på CL-spill på sin gamle hjemmebane :)

 

Er det forresten noen som vet når billettene til finalen slippes (om de ikke allerede er sluppet)?

 

Snakket med noen som var på finalen i fjor, og de kjøpte gjennom UEFA da de slapp før semiene var spilt. Da fikk de billettene til kostpris (650kr eller noe) istedenfor å vente til etter semi og kjøpe for blodpris på andrehåndsmarkedet.

 

Hadde vært gøy å se Arsenal live i en europeisk finale da vi ikke akkurat har hatt klippekort på det de siste sesongene..

Link to comment
Share on other sites

@noname

 

Finalen er allerede utsolgt, med unntak av billettene som går til finaleklubbene

 

@benelfen

 

Med tanke på hvor mye vår klubb surret i returkampene både i sekstendelsfinalen og i kvartfinalen, så anser jeg Atletico som en knapp favoritt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg anser oss som svake favoritter og tipper at det var dårlig stemning i Atleticoleiren da de så trekningen.

 

BE

 

Du mener jo vi er favoritter før enhver kamp, uansett motstand :) Håper du får rett (for en gangs skyld) !

Link to comment
Share on other sites

 

Du mener jo vi er favoritter før enhver kamp, uansett motstand :) Håper du får rett (for en gangs skyld) !

Når det gjelder BE sine resultatspådommer så håper jeg alltid (tror jeg) at han får rett, jeg sliter bare av og til noe med å tro på de ?
Link to comment
Share on other sites

Blir enormt med storkamper i Europa som faktisk betyr noe i denne fiasko sesongen. Slår vi atletico , bør vi vinne hele skiten. Håper Mikhi er klar og pigg til disse oppgjørene.

Med utgangspunkt i skadeoppdateringen på Mhiki så er første kamp mot Atletico i grenseland, til returoppgjøret i Madrid bør han være klar.
Link to comment
Share on other sites

Slår vi AM så skal vi unngå å tape 4 strake europacupfinaler. Like greit å møte de i semien og unngå nok en finaleskuffelse.

Enig,

 

HVIS vi skal "ryke" mot Atletico så er den nesten bedre at det skjer i semien og ikke i finalen. Hvis vi derimot slår ut Atletico i semien så blir til og med gamle Polljen noe optimistiske I forkant av 16. Mai.

Link to comment
Share on other sites

Atletico er et meget godt lag selvfølgelig og kjemper per dags dato om seriegullet i Spania. De slipper inn svært lite mål og har meget giftige spillere fremover i banen. Jeg anser atletico som favoritter til å avansere. Vi trenger en god hjemmekamp, helst uten at atletico fåtr bortemål. På bortebane blir det tøft, vi har vært dårlige på bortebane i hele år, så dette blir tøft. Håper allikevel da, dette er det eneste vi har å spille for i år

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...