Jump to content

2018.04.08 Southampton (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 southampton.png?itok=sME_4mJa Southampton


Søndag 8. april, 15:15. Emirates Stadium


Premier League 33. serierunde


(Arsenals 32. kamp siden de har en utsatt kamp mot Leicester som spilles senere)


Kampen vises direkte på TV2 Premium / Sumo




Skadesituasjonen: Ospina er ute to til tre uker (ankel). Mhiki skulle vurderes i dag, men var i følge Wenger (torsdag kveld) uaktuell til kampen mot Soton.



Vår motstander Southampton ligger under streken (18. plass) i PL og vil komme til å kjempe om hver et eneste mulige poeng. på sine fem siste kamper har de tre tap og spilt to uavgjort.



Hva skal så Arsenal gjøre i når det gjelder valg av spillere til denne kampen, skal laget spille med et nedstrippet lag for å spare flest mulig til torsdagens oppgjør i Moskva eller skal de stille relativt mannsterke på søndag?


Arsenal har ikke så mye å spille for i PL, annet enn æren, og selv om plasseringen pr dato er dårlig så vil jeg ikke avfeie verdien av den såkalte æren. Jeg mener at Arsenal til tross for plasseringen bør gjøre sitt beste for å avslutte sesongen med stil, det vil også innvirke på selvtilliten i kampen(e) i Europa League. Det å havne bak Burnley på tabellen har noe ekstra negativt i seg rent psykologisk (slik jeg ser det).


Jeg vil starte med et relativt sterkt lag, spare noen få skadeutsatte spillere og eller spille relativt toppet.


Jeg ønsker å "teste" ut duoen Laca/Auba, Jeg vil starte med Jack, kanskje vil en slik kamp få han inn på rett spor igjen. Jeg velger å spare et par viktige spillere i bakre ledd, men ellers så "topper" jeg laget.




Cech


Bellerin - Chambers - Mustafi - Kolasinac


Ramsey - Xhaka - Wilshere


Özil


Laca - Auba

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Fy faen Mustafi. Blir skjelt ut av Cech. Noe så velfortjent også!

 

Hjerneblødning deluxe. Si hva man vil, men Mustafi er virkelig ikke en intelligent forvarer. Fantastisk når han kan være aggressiv og proaktiv, men fy faen innimellom så har han 0 i fotball IQ.

Link to comment
Share on other sites

Gud bedre så kjedelig dette er å se på. Powerplay uten mål og mening. Man bare venter på at man mister ballen og får kontring imot. Om ikke det er nok, tømmer vi oss til tider totalt i håpet om klikk klakk mot 10 forsvarere fra 20m og inn. Latterlig ræva taktikk som vanlig.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er tilbake på nivået med fantasiløs og omstendelig spill. De upressede feilene florerer og alt Southampton trenger å gjøre er å legge seg kompakt i forsvar og vente på de forventede feilene fra Arsenals side.

 

Legg så gjerne litt press på Arsenal av og til og våre springer da hjelpeløst omkring.

 

Uavhengig av hva som skjer i resten av kampen så bare bekrefter den første halvtimen I dag hvorfor jeg lenge har ønsket et managerskifte....

 

Og der lagde vi mål, men kritikken min står likefullt ved lag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...