Jump to content

2018.04.05 CSKA Moskva (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Godt utført kamp med unntak av noen veldig merkelige valg bakover. Veldig bra offensivt spill og med litt mer marginer på vår side hadde vi vunnet med mer. Likevel en tremålsseier å ta med seg til Moskva.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Özil min banens beste, med Ramsey hakk i hel og muligens Laca bak der. Xhaka var også ganske god i dag. Wilshere dessverre ikke helt på topp. Begynner å bli et par kamper nå. Trenger å finne formen igjen.

Link to comment
Share on other sites

Kjempe kamp! Så å si videre allerede. Da er det bare å håpe på at mkhi er tilbake til semifinalene

Jeg er fornøyd med kampen i dag, men med dagens Arsenal så er den eneste sikre at ingen ting er sikkert.

 

Vi var videre etter kampen i nord-sverige, trodde vi, men klarte nesten å rote bort avansementet på hjemmebane.

 

Tre måls forsprang bør selvsagt holde, men jeg kommer til å være ganske nervøs kommende torsdag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er generelt sett ganske optimistisk, men føler meg ikke trygg på avansement til tross for storseier hjemme. Kos og Mustafi er alltid kapable til komplette hjerneblødninger når som helst.

 

Men, dette bør for fillern holde.

Link to comment
Share on other sites

Hva er grunnen til at Kos er blitt så dårlig, han var jo en av de beste stopperne I PL?

Jeg er ikke enig i at han har blitt SÅ mye dårlig, men alder, skader m.m. tar på. Det hjelper heller ikke å spille i et forsvar der det er flere som surrer og bak en midtbane som til tider knapt vet hva defensivt spill er.

 

Jeg mener Kos fremdeles holder et bra nivå, det største problemet han til tider har er de såkalte "hjerneblødningene", noe han har hatt siden dag 1 i Arsenaltrøya. (og han er ikke den eneste i laget med slike "hjerneblødninger"!!)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at Kos har passert toppen av sin karriere og at en erstatter bør hentes inn snart. Han er også så pass mye plaget med skader at det blir vanskelig å se han som et sesonglangt førstevalg.

 

Men det store defensive problemene i Arsenal er ikke enkeltpersoner som Kos, Mus, Bellerin eller Monreal, men derimot hele den defensive tankegangen til Wenger. Eller kanskje det er mer korrekt å si den manglende defensive tankegangen til Wenger.

 

Det er enkelte kamper innimellom der laget som en enhet tenker defensivt (uten å ofre det offensive) og i de kampene så er også forsvaret ganske trygge. Men i alt for mange kamper så svikter midtbanen og når vi samtidig har en stil der backene er særdeles offensive så blir arbeidsbyrden på våre stoppere rett og slett for stor.

Link to comment
Share on other sites

Det er i utgangspunktet eit skrikende behov for gode defensive spelarar. Framover på bana har me eit arsenal av gode spelarar.

Det var ein fryd å sjå Ramsey og Özil i torsdagens kamp. Begge spelarar som av og til får litt tyn... men leverer stats bedre enn dei fleste!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...