Jump to content

2018.04.01 Stoke CIty (H)


Polljen

Recommended Posts

Så oppsummering nå. Ble jo komfortabelt tilslutt, tror man ser nå hvor viktig vår (svake) xhaka er blitt. Midtbanen hang ikke i hop, og det florerte med feilpasninger. En midtbane med Ramsey (så god ut idag), Wilshere og Elneny er for svakt. Nå syntes jeg xhaka også er svak, men tydelig mer viktig enn de nevnte.

 

Ellers så det ut som det var lite inspirasjon og mye feil. Så faktisk ett klipp der Ozil og Bellerin åpentlyst krangler ganske så lenge midt i kampen, det er ikke bra...

 

Talentet i troppen er der, det ser man jo mot slutten. Men Wenger virker ikke til å kunne mane til kamp lenger? Hva om Stoke hadde scoret først idag? Da kunne det blitt anderlednes. Det er disse tilfeldighetene som er så farlig. En ny manager som kan fyre av dynamitten og som virkelig kan få spillerne til å prestere bør på plass snarest. Nå har jeg ikke lest intervjuet med Wenger, men ofte skylder han på pauser som grunn til svake prestasjoner. Ser man rundt om i Europas beste lag stemmer det sjeldent.

 

3p som faktisk er viktige mot burnley! All fokus mot midtuke og EL.

Link to comment
Share on other sites

'Krangelen' mellom Bellerin og Özil kan ikke akkurat kalles noen krangel. Özil er sur for at Bellerin ikke spiller ballen tidligere og ender opp med å få ballen når han er i offside istedet. De har en litt opphetet diskusjon men Özil gir Bellerin etterhvert tommelen opp.

 

Helt ok med litt temperatur, det var en frustrerende kamp frem til Auba scorer sitt andre.

Link to comment
Share on other sites

Selv syns jeg disse kampene i pl (resten av sesongen) er utrolig merkelige. Uvanlig kost og ikke ha noe å spille om når det er så lenge igjen av sesongen. Syns dette bidrar stort til en daff stemning rundt klubben. Lite folk på tribunen ,!lite trøkk og intensitet i spillet. Nesten så det er treningskamp tilstander

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke klagingen i dag. Vi spilte en glitrende kamp alt tatt i betraktning. Lacazette er tilbake med scoring og kan bli gull verdt i EL. Kos fikk hvilt og Xhaka og Mkhitaryan fikk nødvendige minutter slik at de får en optimal oppkjøring til det eneste som betyr noe, nemlig EL. Özil har sitt en del med sykdom og fikk en full kamp det trengte han. Tapapa er veldig fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Førsteomgang var forferdelig Tapapa. Vi skapte nesten ikke en pøkk og Stoke var bedre enn oss store perioder av den omgangen. De første 20 minuttene var det kun Stoke. Andreomgang var mye bedre fra oss men vi våknet likevel ikke helt før Laca kom inn. Han var frisk og fortjente målet. Kudos til Auba som var uselvisk. Welbeck på vingen er pr dags dato nesten som å spille med en mann mindre. Når i tillegg Jack og Mesut har en forferdelig dag på jobb, går det tregt fremover. Mesut tok seg heldigvis opp litt når han fikk mer bevegelse rundt seg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...