Jump to content

2018.03.11 Watford (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Iwobi gjør så fryktelig mange rare valg. Og sistepasningene/avslutningene hans er som oftest altfor upresise. Hadde han vært mer presis/klinisk hadde vi ledet med flere mål.

 

Ellers en veldig god start på omgangen offensivt. Özil og Mkhi var veldig gode i starten, sammen med Elneny.

Defensivt mye rart hele omgangen, men vi holder nullen til pause iallefall.
Offensivt faller vi av mot andre halvdel av førsteomgang og er mindre presise og aggressive. Men Auba på topp fører til at vi har en litt annen dimensjon i angrepsspillet vårt. Er farlig når Mkhi eller Özil kommer seg rettvendt og Auba har bakrom å løpe i. Forhåpentligvis kan vi spille mer på dette etterhvert og gjøre det til et fryktet angrepsvåpen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trodde tidlig i kampen at jeg for andre gang på rad (ny rekord?) skulle kunne skrive en ren positiv omtale av det vårt lag presterer, men den gang ei.

 

Hovedårsaken til at jeg må være noe negativ er den alt for store mangelen på nøyaktighet. Det er alt for mange feilpasninger gjennom hele første omgang. I de korte periodene når Watford setter ekstra press på våre spillere så mister vi ballen alt for lett, men enda verre er det at det i tillegg er så mange upressede feilpasninger når vi har mer kontroll på spillet.

 

Det kunne like gjerne stått 2-2 etter de første 45 i stedet for det resultatet som står på tavla. Det er selvsagt svakt av Watfordspilleren som skyter himmelhøyt over på blankt mål, men de har en del sjanser som til dels kommer av mangel på nøyaktighet fra Arsenals side.

 

Arsenal er det beste laget, men jeg er ikke overbevist over at vi vinner kampen, uten at laget får orden på alle de mange unøyaktighetene.

Link to comment
Share on other sites

Men Auba på topp fører til at vi har en litt annen dimensjon i angrepsspillet vårt.

 

Jeg er forsåvidt enig, men da må han få noe å jobbe med. Han blir som så mange andre av våre spisser denne sesongen løpende rundt uten å få så mye baller fra sine medspillere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er forsåvidt enig, men da må han få noe å jobbe med. Han blir som så mange andre av våre spisser denne sesongen løpende rundt uten å få så mye baller fra sine medspillere.

 

Synes det er lett å se at det er uvant for flere av spillerne våre å spille med en rask spiss på topp. Giroud og Lacazette er et hav bak når det gjelder hurtighet og jeg tror det bare handler om å bli vant med hurtigheten til Auba. Vi ser glimt denne førsteomgangen av at spillerne prøver å se etter ham oftere(spesielt Özil og Mkhi). Nøyaktigheten er ikke helt der, men vi vet alle hvor gode Mkhi og Auba var i Dortmund og hvor god Özil var sammen med en hurtig angrepsspiller i C. Ronaldo i Real.

Jeg har troa på at dette samarbeidet blir bedre.

Link to comment
Share on other sites

Føler Auba er iferd med å gå seg fast som Lacazette. Vi spiller ikke slik at de komme til rett. Hvor mange ganger har han blitt tredd igjennom mellom forsvarere? Det er totalt fraværende fordi vår oppbygninger av angrep er altfor trege.

 

Ang at vi er beste laget utpå her syntes jeg det er isåfall knapt. Watford burde minst scoret ett mål ut fra spillet i andre halvdel av omgangen.

Link to comment
Share on other sites

Føler Auba er iferd med å gå seg fast som Lacazette. Vi spiller ikke slik at de komme til rett. Hvor mange ganger har han blitt tredd igjennom mellom forsvarere? Det er totalt fraværende fordi vår oppbygninger av angrep er altfor trege.

 

Ang at vi er beste laget utpå her syntes jeg det er isåfall knapt. Watford burde minst scoret ett mål ut fra spillet i andre halvdel av omgangen.

 

 

Mkhi og Özil har prøvd flere ganger. Men nøyaktigheten er som sagt for dårlig så langt. Men jeg tror dette er noe vi kommer til å se bedrer seg etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...