Jump to content

2018.03.04 Brighton & Howe Albion (B)


Polljen

Recommended Posts

Brighton & Howe Albion brightonandhovealbion.png?itok=pnopjpX9 arsenal.png?2016-2017 Arsenal


Søndag 4 mars, 14:30. The American Express Community Stadium


Premier League - 29. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium




Utilgjengelige spillere. Laca (kne). Jack er usikker. Hvis han kan delta på treningen lørdag så er han aktuell for denne kampen.



Etter en tragisk Arsenalperiode så har jeg rett og slett ikke noe konstruktivt å komme med når det gjelder hvilket lag vi bør starte med. Jeg overlater dette til andre på forumet.


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Dette bør være 3 poeng. Men med vår borteform og elendige selvtillit kan alt skje. Topp 4 er nok kjørt, men skal vi klare å komme ut av denne sesongen med noe som helst positivt å bygge videre på må vi starte med denne.

 

Jeg vil ha Xhaka så langt unna startelleveren som mulig og inn på høyre tribune. Bellerin kan få sitte på benken og Nelson eller Niles kan gjerne ta plass på høyreback. Cech bør heller ikke få spille denne. Enten la Ospina stå resten av sesongen eller la Macey få sjansen.

 

Ospina

Nelson-Mustafi-Kos-Kola

Niles-Elneny-Wilshere

Mkhi

Auba-Nketiah

Link to comment
Share on other sites

Er kommet til et punkt der jeg håper vi taper resterende kamper denne sesongen, sånn at han gamle stae franskmannen tar med seg baguetten sin å reiser til Frankrike...

Link to comment
Share on other sites

Er kommet til et punkt der jeg håper vi taper resterende kamper denne sesongen, sånn at han gamle stae franskmannen tar med seg baguetten sin å reiser til Frankrike...

 

Ønsker meg et managerskifte og har gjort det lenge, men å ønske at laget taper er vel å dra det litt vel langt.Jeg er heldigvis ikke der ennå, kommer nok aldri dit heller.

 

​Men kan jo prøve meg på et laguttak: 1-4-2-3-1 Kanskje mer en ønsketenkning en noe annet

 

​Cech - Bellerin, Mustafi, Koscielny, Kolasinac - Elneny, Xhaka - Ramsey, Özil, Mhkitaryan - Aubameyang

 

​Om Jack Wilshere er klar, så hiver jeg han inn for Xhaka

 

​Det er bare å gi Jack Wilshere en fornuftig kontrakt som han ikke kan si nei til, selv om vi bare kan bruke han 20 kamper pr sesong, så vil han sansynligvis være vår beste midtbanespiller disse 20 kampene. Da blir det meningsløst å ikke tilby han ny anstendig kontrakt sammenlignet med hva som kryper på midtbanen vår ellers.

Link to comment
Share on other sites

 

​Cech - Bellerin, Mustafi, Koscielny, Kolasinac - Elneny, Niles, Ramsey, Özil, Mhkitaryan - Aubameyang

 

Gir Niles ein plass på midten sjølv om Welbeck til tider var frisk mot City.. men frisk er kanskje ikkje nok. Har gått ut i fra at Wilshere blir spart til Milan kampen. Tap her så er professoren ferdig.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke se Özil/Ramsey på en av kantene. Vil heller se Iwobi inn for Welbeck og Niles for Xhaka.

 

Cech

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Kolasinac

Niles - Ramsey

Mkhitaryan - Özil - Iwobi

Aubameyang

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke se Özil/Ramsey på en av kantene. Vil heller se Iwobi inn for Welbeck og Niles for Xhaka.

 

Cech

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Kolasinac

Niles - Ramsey

Mkhitaryan - Özil - Iwobi

Aubameyang

 

Defensivt så tror jeg Ramsey på kant er tryggere enn noen andre kantspillere vi har, hadde Iwobi vært flinkere hjemover så kunne det gått, men der er han blank og slurver mye.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey kan når han har dagen være et "unikum" offensivt. Defensivt så slurver han mye uansett om han spiller sentralt eller kant.

 

Litt merkelig egentlig, for hvis jeg husker rett så viste han en gang i tiden at han egentlig taklet det defensive relativt bra.

 

Det er vel litt med Ramsey som det er med Wenger, det defensive er et nødvendig onde.

Link to comment
Share on other sites

 

Defensivt så tror jeg Ramsey på kant er tryggere enn noen andre kantspillere vi har, hadde Iwobi vært flinkere hjemover så kunne det gått, men der er han blank og slurver mye.

 

Defensivt så er ikke Iwobi så ille. Han jobbet knallhardt i de to kampene han startet i ligaen før han ble droppet for Welbeck. Ramsey på kant er jeg absolutt ikke noe fan av, og heller ikke Özil.

 

Ramsey kan når han har dagen være et "unikum" offensivt. Defensivt så slurver han mye uansett om han spiller sentralt eller kant.

 

Litt merkelig egentlig, for hvis jeg husker rett så viste han en gang i tiden at han egentlig taklet det defensive relativt bra.

 

Det er vel litt med Ramsey som det er med Wenger, det defensive er et nødvendig onde.

 

Vil tro dette er noe Wenger kjører på med. Husker jo hvordan Song gikk fra å være et anker til å spille offensiv midtbane etter at Wenger oppmuntret han.

 

Ramsey sin "omvending" når det gjaldt form skjedde mot West Ham i 12-13 sesongen når han spilte som den dypeste og mest defensive spilleren på midtbanen i en 5-1 seier. Etter dette så fant han frem formen sammen med Arteta og var bunnsolid defensivt og veldig god offensivt.

 

Fortsatte slik i 13-14 og delvis i 14-15, men etter det som er det som om han har fått beskjed om å gi faen i det defensive og heller konsentrere seg om det offensive.

 

Hvorfor skulle Wenger la en spiller som ignorerer instruksene hans fortsette som det? Nei.. dette er nok noe Wenger tillater/oppmuntrer.

Link to comment
Share on other sites

@ Marius

 

Det du skriver om Song er et prima eksempel på dette. Jeg likte Song i utgangspunktet da han konsentrerte seg mest om det defensive, og selv om husken min svikter for ofte så kan jeg erindre at jeg etterhvert irriterte meg mye over at han ble mer og mer offensiv av legning og han gikk fra å være en spiller jeg likte til å bli en "good riddance" (som BE liker å si).

 

Det blir som når Coquelin ble satt til å være den mest offensive når han var i par med Xhaka.

 

Det er vel også påtakelig at Wengers beste periode i klubben var når han hadde en defensiv lagdel som han for en stor del hadde "arvet". Wenger misliker tydeligvis å tenke defensivt og det kom klart til uttrykk for knapt et år siden da han innrømte at det lå langt inne å endre forsvaret til en tre stopper linje. Han gikk vel så langt som å innrømme at han "utsatte" denne endringen lengst mulig.

Link to comment
Share on other sites

Seff var det meg. ;)

 

Digget Song når han spilte som anker. Da var han veldig god, men som boks-til-boks så var han veldig middelmådig. Og ble også grunnet noen latterlig flotte assists utrolig høy på seg selv på tross av at han var dårligere enn noen gang for laget totalt sett.

 

Coquelin var samme greia. Ligaens kanskje beste defensive midtbanespiller før Wenger plutselig byttet om rollen hans totalt. Ironisk nok skjedde dette to ganger med Coquelin i Arsenal. Den første gangen det skjedde var sesongen etter gjennombruddet hans. Han hadde spilt som DM, men ble gitt nummer 22 og skulle spille mer offensivt enn det han burde ha gjort. Dette endte med at han var regelrett ræva og droppet helt ut av laget.

 

Han endte opp på lån til Charlton som innså at han burde spille DM og holde seg til det. Kom tilbake til Arsenal og dominerte som DM i to sesonger sammen med Cazorla, før Wenger igjen bestemte seg for å endre på rollen hans. Og vips: Så var Coquelin tilbake der han var etter gjennombruddet for 5-6 år siden.

 

Er så lei av Wenger sin tilnærming til "totalfotball" hvor han konstant skal spille spillere ute av posisjon eller endre på en posisjon for å utvikle de som fotballspillere. Ja.. det kan fungere i noen tilfeller, men generelt sett så spiller man spillerne i sin beste posisjon såfremt det er mulig. Man så ikke Messi spille venstreback for å utvikle den defensive siden av spillet sitt tidlig i karrieren akkurat.

Link to comment
Share on other sites

Det tyder vel Chambers på back i stedet for Bellerin. Bellerin har ikke imponert, men treige Chambers som erstatning er etter min mening uforståelig. Hvorfor ikke Maitland-Niles hvis Bellerin ikke kan/får starte?

 

Ellers er laget relativt som forventet, men ..................

Link to comment
Share on other sites

Sier alt om hvor dårlig lag vi har når vi stiller med Chambers, treg, holder igjen spillere når han blir rundlurt. Er vel en av de svakeste vi har. Bryr meg egentlig ikke om hvordan det går. Har mistet helt engasjement.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...