Jump to content

2018.02.25 Manchester City (N) Carabao Cup - Finale


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 manchestercity.png?itok=RdGMKzSY Manchester City


Søndag 25 februar, 17:30. Wembley Stadium


Carabao Cup - Finale


Kampen vises direkte på Viasat 4




Utilgjengelige spillere: Laca er forstatt ute med skade, Mhiki kan ikke spille siden han har spilt i samme turnering for Man U. Ramsey er usikker og vil bli vurdert i forkant av kampen.



Jeg vil ikke skrive så mye om hvordan jeg vurderer denne kampen, men Arsenal må ansees som en klar "underdog" i denne kampen, mitt største "håp" er frasen "cup er cup" og det faktum at vi har gjort det bra i de siste cupoppgjørene på Wembley (FA & Community Shields) der vi også har vært underdog.



Personlig så legger jeg i utgangspunktet ikke så mye vekt på verdien av å vinne denne turneringen, men prestisjen av å slå serielederen gjør at denne kampen likevel betyr noe og den kan også eventuelt gi laget ett lite boost i forkant av at lagene på nytt skal møtes i seriekamp fire dager etter denne kampen.



Jeg tror Wenger velger dette laget:



Cech


Bellerin - Kos - Mus - Monreal


Wilshere - Xhaka


Ramsey/Welbeck - Özil - Iwobi


Aubameyang




Hvis Ramsey ikke blir klar til kampen på søndag så er jeg relativt sikker på at Wenger kommer til å velge å starte med Welbeck fram for alternativer som Nelson og Maitland-Niles. Personlig så mener jeg Welbeck for tiden er så dårlig at jeg menes han bør vrakes fra troppen mot City. Arsenal har etter min mening en bedre sjanse hvis Wenger gir en av unggutta sjansen på bekostning av Welbeck.


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Laber innsats fra spillere og sportslig ledelse gir laber aktivitet blant fansen.

 

Til og med gamle Polljen har nå klaget så mye at han må begrense sine innlegg for ikke å havne i forumets "negativitetsgrav" ? ? ?

Link to comment
Share on other sites

Når Wenger velger å kjøre tre stoppere så er det litt merkelig at han velger Chambers som venstre stopper og Monreal som vingback i stedet for kombinasjonen Monreal/Kolasinac.

 

Den eneste "gode" grunnen til å velge den kombinasjonen som Wenger har valgt er at med Monreal på vingback så kan målkongen Nacho spille mer offensivt.

Om dette forsvarer at vi starter med Chambers er en annen sak.

Link to comment
Share on other sites

Kall meg pessimistisk men jeg ser for meg en finale lik FA-cupfinalen mot United i 2005, men at vi igjen stikker av med tittelen til slutt. Den seieren må vi nærmest betegne som et ran for vår del ?

Så du er så pessimist at du tror vi vinner?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...