Jump to content

2018.02.15 Östersund FK (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

 

Er helt sykt hvordan han har endret seg slik.

Se på Pep f.eks. Han har en forholdsvis liten stamme i laget og supplementerer denne med talenter fra egen rekke som ofte tar steget opp under han.

 

Dette jeg har argumentert for lenge. Ja det er ingen vinnende taktikk å satse på at 9 av 11 spillere i førsteellveren er unggutter, men å ha en benk med 3-4 talentfulle unge spillere er ikke noe jeg er imot.

Pep bruker IKKE unge talenter, snarere tvert i mot.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Ja noe må man klage på, er det ikke nok å ta spillere, dommere eller manager for, så går vi etter kommentatoren. :D :D :D :D :D :D :D :D

En Arsenalkamp uten noe å klage på er bare trist ???

 

PS.. Jeg har nok en særdeles lav terskel når det gjelder det å bli irritert av fotballkommentatorer.

Link to comment
Share on other sites

Pep bruker IKKE unge talenter, snarere tvert i mot.

 

BE

 

Sane, Gabriel Jesus og Foden i City alene. I Barcelona var det Busquets, Pedro, Thiago og en drøss med andre. I Bayern var det Alaba, Bernat, Kimmich og han derre franske kantspilleren jeg ikke husker navnet på.. Coman?

 

Guardiola har hatt en drøss med stjerner. Ja, det er ikke til å legge under en stol, men at han samtidig har gitt sine unge talenter mye tillit. I motsetning til hva Wenger har gjort de senere årene. Hvor han konstant har droppet spillere som presterer mot større navn fordi de er tilbake fra skade bla.

Link to comment
Share on other sites

Pep bruker IKKE unge talenter, snarere tvert i mot.

 

BE

Tja...

 

Fra ifjor men: https://talksport.com/football/premier-league-clubs-ranked-number-minutes-given-youngsters-201617-season-170629244734

 

Kan ikke si vi benytter så vanvittig mye mer enn de akkurat. De er også i øvre del av skalaen for bruk av såkalte talenter.

Link to comment
Share on other sites

Grei skuring. Beleilig med to "gratismål" tidlig, for når skibygda våkna klarte de å skape nok til å få seg noen mål.

Ble vell også snytt for straffe på 0-2 i Mustafi-situasjonen?

 

Synd ikke Welbeck får seg et mål. Virker totalt ute av form og blottet for selvtillitt.

Moro med Maitland Niles. Fortsatt litt for nonchalant og for mange farlige balltap i mine øyne,

men det vil bedre seg og det er fantastisk mye spennende i gutten!

Link to comment
Share on other sites

 

Sane, Gabriel Jesus og Foden i City alene. I Barcelona var det Busquets, Pedro, Thiago og en drøss med andre. I Bayern var det Alaba, Bernat, Kimmich og han derre franske kantspilleren jeg ikke husker navnet på.. Coman?

 

Guardiola har hatt en drøss med stjerner. Ja, det er ikke til å legge under en stol, men at han samtidig har gitt sine unge talenter mye tillit. I motsetning til hva Wenger har gjort de senere årene. Hvor han konstant har droppet spillere som presterer mot større navn fordi de er tilbake fra skade bla.

Jeg formulerte meg ikke klart nok. City kan bruker haugevis av penger på unggutter pg bruke dem, men han er ikke kjent for å bruke unggutter oppfostret i klubben han representerer.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg formulerte meg ikke klart nok. City kan bruker haugevis av penger på unggutter pg bruke dem, men han er ikke kjent for å bruke unggutter oppfostret i klubben han representerer.

 

BE

 

Busquets, Pedro, Pique, Thiago og Messi?

 

Særlig de første 4 var spillere som ikke hadde vært involvert i førstelaget til Barcelona før Pep kom. Til og med Messi var ikke fast for Barcelona før Pep kom inn.

 

Den dag i dag så er 3 av disse 5 grunnstøttene i Barcelona. Thiago hadde trolig vært en av de også hvis det ikke var for at han ble skadet en del og endte opp med lite spilletid pga. Busquets, Iniesta og Xavi sine tilværelser. Verdt å nevne er også Sergio Robert som er førstevalget på høyreback for Barcelona nå om dagen, som hadde sitt gjennombrudd under nettopp Pep.

 

Ikke det at jeg er helt uenig med deg, men at Guardiola faktisk evner å fostre opp de talentene som er i klubben er rimelig klart. Ja han har også kjøpt talenter, men han nøler ikke med å bruke f.eks. et ungt talent som reserve/rotasjon hvis den spilleren presterer. I motsetning til Wenger nå til dags.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...