Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2018


Polljen

Recommended Posts

Veldig enig i mye av det du skriver her, men klarer ikke helt å se for meg Ramsey i et lag som skal kunne vinne PL. Ramsey har hatt en god sesong og ellers synes jeg han har vært på det jevne. Jeg føler han veldig ofte presterer i de kampene hvor Arsenal er gode, mens i de kampene hvor vi sliter så faller han ned på samme nivået som resten av laget. Ja fotball er en lagsport og man er i stor grad avhengig av at laget prestere om man skal prestere selv, men noen har den ekstra kvalitetene til å gå foran å heve laget selv når det går dårlig. Den kvaliteten/egenskapen ser ikke jeg i Ramsey.

 

Når det er sagt så er det godt mulig at Emery klarer å få tilbake igjen den "gamle" Ramsey og da kan han helt klart bli en viktig spiller for oss de neste sesongene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 259
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Stefan B

 

En bra analyse som jeg ikke er så veldig uenig i (hvis jeg er uenig i det hele tatt). Noen ord fra meg likevel.

 

Jeg er ikke så veldig opptatt av formasjonstallene, noe jeg vil nevne til slutt her.

 

Målvakter: Jeg ønsker i utgangspunktet en ny målvakt denne sommeren, men da må det være en som vil bli et klart førstevalg både på kort og lang sikt, hvis ikke så er det ingen krise om Cech og eller Ospina blir en sesong til.

Forsvaret: Kos må erstattes (uavhengig av om han skulle bli "frisk" en gang langt ute i kommende sesong). Når det gjelder Mustafi så har han visse kvaliteter og kan beholdes, forutsatt av at Emery sin stab får orden på hans svakheter. Akkurat som med ny målvakt så bør den vi får inn være av skikkelig kvalitet og en som har klare lederevner. Jeg er usikker på Sokratis og Soyunci når det gjelder å dekke en slik rolle jeg skisserer. Som en ekstra ny forsvarer hvis Mustafi drar, så er jeg mer positiv til en av de to nevnte.

Når det gjelder Wilshere/Ramsey så er jeg enig med deg.

 

Tilbake til formasjonstallene og hvordan vi skal kunne bruke både Lacazette og Aubameyang. Jeg mener at dette er to spillere som vil fungere godt selv om en av de formelt er plassert på kant. Begge er ganske fleksible og de vil i stor grad ville kunne bytte plass ofte i en kamp. Ideelt sett så vill jeg gjerne sett de i en "ren" angrepsduo, men jeg er ikke opphengt i det.

 

Når det gjelder de spillerne du nevner i nest siste linje så har jeg ingen tro på at Perez kommer tilbake og jeg blir ikke overrasket om Welbeck forsvinner i sommer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cech er ikke en som kan avgjøre kamper til vår fordel, har ikke så mange direkte tabber men det er en del skudd som går inn som ikke er umulige å ta., Chambers og Mustafi er alt for trege og er bare å selge sammen med Wellbeck som jeg ikke synes har teknikk. Kos er ikke lenger så solid som han var og er mye skadet så jeg mener vi trenger en ny der og.

Vi har en bra midtbane og spisser hvis vi får manageren til å få mer ut av de over flere kamper ikke bare enkeltkamper. Det var hvert fall på tide med en ny manager for det kunne ikke forsette slik. Blir spennende og se hva som skjer i overgangsvinduet. Forlanger at spillerne begynner å gi 100% i hver eneste kamp ellers så reiser ikke jeg over mer. Gjevlig synd vi ikke har en eier med ambisjoner uten å bare tjene penger, men han kan fort brenne seg på det hvis det forsetter slik som sist sesong.

Link to comment
Share on other sites

Mertesacker og Cazorla er definitivt ute av laget. Wilshere kan fort bli frigitt. Er det noen som ser for seg at vi skal selge noen spillere? Denne artikkelen foreslår å selge Lacazette. Jeg er ikke helt uenig. Eddie Nketiah er moden for mer spilletid, og vi har jo Welbeck også som kan steppe inn for Aubameyang.

Bruk penga på Oblak og en tøff midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

Selger nok endel. Campell og perez tenker jeg. Ellers kan man godt selge mustafi, Chambers og holding for min del. Bygg helt nytt bak der.

Wilshere forsvinner nok ja, ellers signerte vel Elneny ny kontrakt så da får nok ikke emry solgt han med det første.

Link to comment
Share on other sites

Å selge lacazette er totalt uaktuelt. Etter en litt treg start viste han de siste månedene hvor fantastisk god han er. Laca og Auba blir ekstremt dødelig neste sesong! Vi har ikke hatt ett spisspar så bra siden henry og bergkamp. Welbeck er ikke noe mer enn en helt ok backup, milevis bak disse to kvalitetsmessig på alle mulige måter.

Link to comment
Share on other sites

Disse to (Lacazette & Aubameyang) har til sammen scoret 281 mål de siste 5 sesongene!! Vi har to av de mest effektive spissene i verden i stallen, det kan da umulig være en fornuftig grunn til å endre på det? Lacazette er faktisk en meget oppegående ballspiller i tillegg. Det er da vitterlig mer enn nok andre å ta av hvis det behøves litt salg for å finansiere noe eksepsjonelt.

Link to comment
Share on other sites

I dag er etter hva jeg forstår siste "virkedag" i overgangsmarkedet for de spillerne som skal til Russland å spille VM. Denne uken har det kommet flere rapporter fra Frankrike som melder at denne Yacine Adli fra PSG er klar og vil komme så fort han fyller 18 år (en dag i juli).

 

Det fikk meg til å tenke: Tenk om det var Wenger som satt i stolen og hadde hentet en aldrende back på free transfer og en unggutt fra Frankrike som skal bli "den neste store".

 

Kan ikke endre alt på en gang :)

Link to comment
Share on other sites

I dag er etter hva jeg forstår siste "virkedag" i overgangsmarkedet for de spillerne som skal til Russland å spille VM. Denne uken har det kommet flere rapporter fra Frankrike som melder at denne Yacine Adli fra PSG er klar og vil komme så fort han fyller 18 år (en dag i juli).

 

Det fikk meg til å tenke: Tenk om det var Wenger som satt i stolen og hadde hentet en aldrende back på free transfer og en unggutt fra Frankrike som skal bli "den neste store".

 

Kan ikke endre alt på en gang :)

Godt poeng, men er vel neppe mange som hyller signeringene/ryktene til nå i stor grad heller. Jeg håper virkelig man finner noe som skal inn å bidra med en gang og holde mer enn 30min ;)

Link to comment
Share on other sites

For første gang på evigheter er jeg egentlig helt uinteressert i overganger. Den viktigste har allerede funnet sted. Et dysfunksjonelt regime feies ut dørene, og nye impulser og tanker gjør sitt inntog. Så får ve se hva de får til med det vi har for den saks skyld.

 

Men siden jeg nå likevel skal mene noe, så ......

 

Vi har allerede fått en mentor til Bellerin.

En helt perfekt signering for å videreutvikle Bellerin.

 

Offesnsivt har vi Mkhitaryan, Ramsey, Lacazette, Özil og Aubameyang.

Det bør rekke et langt stykke kun på pur kvalitet.

 

Defensivt er det først og fremst organisatorisk forbedringene må skje for spillerne i seg selv er ikke så håpløse som kaoset fikk dem til å se ut, men skulle vi få inn en kvalitetestopper så er ikke det noe å beklage seg over. Egentlig er det et must, og denne Sokratis virker greit nok.

 

Spillere som for min del kan byttes ut er for eksempel Wilshere og Ospina, og det burde sammen med en liten bunke sterling kunne rydde plass til f.eks. Jan Oblak, eller en eller annen dertil egnet ny keeper.

 

Så får Unay Emery bruke de store pengene i senere vinduer i stedet. Først må kultur, holdninger og strategi endres.

Link to comment
Share on other sites

The Guardian mener at Torreira i praksis er done deal. Velkommen skal du være hvis du kommer!

 

https://www.theguardian.com/football/2018/jun/12/arsenal-sampdoria-lucas-torreira-agree-deal-transfer

 

Jeg kjenner ikke spilleren, men håper selvsagt at han innfrir hvis han kommer. Han er nok ikke det defensive beistet jeg har savnet med sine 168 cm og 60 kg.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg kjenner ikke spilleren, men håper selvsagt at han innfrir hvis han kommer. Han er nok ikke det defensive beistet jeg har savnet med sine 168 cm og 60 kg.

 

Kante i Chelsea er ikke store karen det heller, men han er veldig effektiv på sitt beste i den samme posisjonen. Jeg har også savnet en stor fysisk tilstedeværelse på midtbanen vår, men takker ikke nei til en med ferdigheter alá Kante (har ikke sett Torreira spille, men lest en del sammenlikninger mellom han og Chelsea-spilleren).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ornstein skriver nå at Arsenal kommer til å gjennomføre to medicals i dag. Lucas Torreira fra Sampdoria og Matteo Guedouzi fra Lorient. Arsenal skal også se ser ferdig med aktiviteten på overgangsmarkedet for sommeren.

 

Torreira synes jeg så klasse ut i VM. Håper han kan komme opp på det samme nivået hos oss (og utvikle seg videre), da begynner midtbanen å se sterk ut!

 

Sistnevnte har jeg aldri hørt om, men skal visst være et bra talent. Spiller også sentral midt.

 

For øvrig går jeg ut ifra at "ferdig" ikke betyr at vi er ferdig solgt ("utlånt"). På Arsenal.com har vi nå 27 spillere i førstelagstroppen (hvis man kun inkl AMN av unggutta). Herunder fire keepere, Leno, Cech, Martinez og Ospina. Videre har vi spillere som Jenkinson, Asano, Perez, Campbell og Akpom registrert i førstelagstroppen som jeg ikke vil tro får mye spilletid kommende sesong. Kunne tenkt meg at vi solgte mange av disse og heller satser på unggutter som Nelson, Willock og Nketiah.

 

I tillegg har vi et "issue" på stopperplass med 5 (6 hvis du inkl Kos fra nyttår) stoppere. Her vet jeg ikke hva planen er. Chambers hadde en god sesongavslutning i fjor og jeg kan se for meg at Mavropanos kan ha godt av å være "understudy" hos Sokratis.

Link to comment
Share on other sites

Ornstein skriver nå at Arsenal kommer til å gjennomføre to medicals i dag. Lucas Torreira fra Sampdoria og Matteo Guedouzi fra Lorient. Arsenal skal også se ser ferdig med aktiviteten på overgangsmarkedet for sommeren.

 

Torreira synes jeg så klasse ut i VM. Håper han kan komme opp på det samme nivået hos oss (og utvikle seg videre), da begynner midtbanen å se sterk ut!

 

Sistnevnte har jeg aldri hørt om, men skal visst være et bra talent. Spiller også sentral midt.

 

For øvrig går jeg ut ifra at "ferdig" ikke betyr at vi er ferdig solgt ("utlånt"). På Arsenal.com har vi nå 27 spillere i førstelagstroppen (hvis man kun inkl AMN av unggutta). Herunder fire keepere, Leno, Cech, Martinez og Ospina. Videre har vi spillere som Jenkinson, Asano, Perez, Campbell og Akpom registrert i førstelagstroppen som jeg ikke vil tro får mye spilletid kommende sesong. Kunne tenkt meg at vi solgte mange av disse og heller satser på unggutter som Nelson, Willock og Nketiah.

 

I tillegg har vi et "issue" på stopperplass med 5 (6 hvis du inkl Kos fra nyttår) stoppere. Her vet jeg ikke hva planen er. Chambers hadde en god sesongavslutning i fjor og jeg kan se for meg at Mavropanos kan ha godt av å være "understudy" hos Sokratis.

Midtbanen begynner å bli veldig bra den, synes jeg..

Når det gjelder målvaktene så tror jeg med sikkerhet at minst en av de er borte fra klubben når vinduet stenger, sannsynligvis Ospina og kanskje også Emi.

På stopperplass så har vi så absolutt mer enn nok kvantitativt, jeg stiller dog et spørsmålstegn ved "toppkvaliteten". Spørsmålstegnet jeg stiller er dog i stor grad farget av en defensivt-sky Wenger, og jeg ser ikke bort i fra at til tross for mine reservasjoner så kan en mer strukturert defensiv taktikk/formasjon fra vårt nye regime få orden på både Mustafi og Chambers. Jeg ser det som sannsynlig at Mavropanos eller Holding går på utlån denne høsten og hvis Kos blir "frisk" til nyttår så er det ikke usannsynlig at både Mavro og Holding er på utlån når vi passerer årsskiftet.

 

Den største spenningen rundt troppen akkurat nå er kontraktsfornyelsen til Ramsey, men jeg tror (og håper) at den snart er på plass.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...