Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2018


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 259
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Timo Horn blir i Köln.

 

Da blir det spennende å se hvem vår nye keeper blir.

 

Det er også spennende om denne eventuelle nye målvakten skal bli ett første eller andrevalg, dvs om Cech blir førstevalg ett år til.

Det er mange som ønsker ny målvakt, men både vårt første- og andrevalg har ett år igjen på kontraktene sine, så det er også en reell mulighet for null ny målvakt!

Link to comment
Share on other sites

Hva med Max Mayer gratis fra Schalke? Han så ut som en liten Cazorla i bevegelser, og bedre i alt Xhaka gjør, kanskje bortsett fra langskudd. Av det lille jeg så, så han ut som en dyp terrier på midten, med masse finesse på siden. En type spiller som muligens kunne fått Xhaka til å skinne også.

Edited by Oivster
Link to comment
Share on other sites

Hva med Max Mayer gratis fra Schalke? Han så ut som en liten Cazorla i bevegelser, og bedre i alt Xhaka gjør, kanskje bortsett fra langskudd. Av det lille jeg så, så han ut som en dyp terrier på midten, med masse finesse på siden. En type spiller som muligens kunne fått Xhaka til å skinne også.

 

Han har for øvrig også bekreftet at han ikke vil forlenge kontrakten med Schalke og vil gå gratis til sommeren. Tipper han ender i Bayern, men fantastisk spiller jeg gjerne skulle sett i Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

 

Han har for øvrig også bekreftet at han ikke vil forlenge kontrakten med Schalke og vil gå gratis til sommeren. Tipper han ender i Bayern, men fantastisk spiller jeg gjerne skulle sett i Arsenal!

 

Det er full konflikt mellom Meyer og Schalke og klubben har suspendert han for resten av sesongen. Arsenal har vært blandet inn i ryktene rundt han de siste ukene, men de "heteste" ryktene nå vedrørende Meyer er Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Vet egentlig for lite om spillertypen Max Mayer, men sånn som jeg ser det så trenger vi ikke bruke en eneste krone i offensive spillere. Balltrillende primadonnaer har vi i hopetall. Vi trenger defensiv kraft og en liten midtbanespiller er ikke det vi trenger.

Link to comment
Share on other sites

Om det stemmer at det er Max 500mill til rådighet er det bare å forberede seg på laber sommer. Vi får ikke en skikkelig god defensiv spiller for den summen, og vi trenger minst 4 stk. (2 på midten som er defensive og 2 i forsvar)

Selv da mener jeg det er mange mangler i laget.

 

Ny manager kan også finne på å selge unna i hopetall. Mulig det er en bedre tilnærming

Link to comment
Share on other sites

Såfremt han fungerer dom midtstopper er jeg enig med deg.

 

BE

 

Han ville sikkert vært en ganske "dom" midtstopper tenker jeg ja. Han pleier som oftest å spille på venstrekanten.

Link to comment
Share on other sites

Det er nå bekreftet at Kos er å betrakte som langtidsskadd, han blir ikke med Frankrike til VM og de første og mest "positive" prognosene sier at han tidligst er klar når neste sesong starter. Ser vi på de helseproblemene Kos har hatt de siste par sesongene også utenom akillesproblemene og også ser på hvor langt tid akillesproblemene til Cazorla har holdt han borte fra laget så vil det være galskap å kalkulere Kos inn som en sannsynlig fast spiller for oss neste sesong.

 

Det betyr at Kos MÅ erstattes.

 

Så er spørsmålet om Kos kan erstattes internt eller om det må skje via kjøp av ny stopper?

 

Mustafi er mye opp og ned, han er meget bra på sitt beste og hjernedød på sitt verste, mitt instinkt sier at det beste er å la Mustafi forlate klubben denne sommeren.

Chambers har sine gode øyeblikk, man også han kan være ræva til tider. Chambers blir nok sannsynligvis værende, men er han aktuelt som et førstevalg. Nei, mener jeg. Ja, mener kanskje ett par av mine medforumister.

Holding har nettopp skrevet ny kontrakt, men for meg så er han på sitt beste "par" med Chambers og ikke et førstevalg. Mest sannsynlig en spiller som går på utlån neste sesong.

Mavropanos er et meget stort spørsmålstegn. Vi har bare sett han i en kamp, rett nok gjorde han en god figur der, men med liten erfaring fra toppfotball så er det for risikabelt så satse på han som et førstevalg.

 

Alt i alt så er min konklusjon at Arsenal ikke må kjøpe en ny stopper, men rett og slett må kjøpe ett helt nytt stopperpar.

 

Det er dog ett moment jeg ikke har tatt med når jeg vurderer det potensiale vi allerede har i vår defensive spillerstall og det er hva en ny manager og hans trenerstab kan gjøre med de spillerne vi har. Men med bakgrunn i det inntrykket jeg har av de fire nevnte stopperne så endrer det ikke min konklusjon om at vi bør ha inn to nye stoppere (to førstevalg, ikke bare unge og lovende)

Link to comment
Share on other sites

Jeg registrerer at tallet £50mill er et tall som noen henger seg opp i når det gjelder hva som er tilgjengelig for spillerkjøp denne sommeren. Samtidig så er det flere rykter angående tilgjengelige midler som gjør at vi ikke nå bør være så opptatt av tall, det siste ryktede tilgjengelige beløpet er hele £200mill.

 

Det eneste jeg er sikker på er at jeg ikke har den minste peiling på hvor stor økonomisk kjøpekraft en ny manager vil få!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg registrerer at tallet £50mill er et tall som noen henger seg opp i når det gjelder hva som er tilgjengelig for spillerkjøp denne sommeren. Samtidig så er det flere rykter angående tilgjengelige midler som gjør at vi ikke nå bør være så opptatt av tall, det siste ryktede tilgjengelige beløpet er hele £200mill.

 

Det eneste jeg er sikker på er at jeg ikke har den minste peiling på hvor stor økonomisk kjøpekraft en ny manager vil få!!!

 

 

Kommer vel veldig ann på hvem som kommer inn og, og hvor mye han evt "krever" for å signere en kontrakt med oss.

Link to comment
Share on other sites

Trenger ingen nye stoppere. Vi har Chambers, Holding og ikke minst Mavropanos! Kos og Monreal kan gjøre en jobb. Mustafi kan godt selges.

 

Leste at Kos kanskje pensjonerer seg fra fotball etter skaden.

Link to comment
Share on other sites

To kamper hvor man absolutt ser solid ut sier meg ikke at man skal erstatte en (tidligere) verdensklasse stopper. Grekeren virker som ett godt kjøp! Men førstevalg er man vel fremdeles ett stykke unna. Uansett påfallende at vi holder nullen med en gang dum dummere er borte.

Link to comment
Share on other sites

Selg Mustafi. Kjøp Manolas. La Chambers, Mavropanos og Holding kjempe om plassen ved siden av han. Kommer Koscielny noen gang tilbake så kan vi se om han klarer å kjempe seg inn, men tviler.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...