Jump to content

2018.02.03 Everton (H)


Polljen

Recommended Posts

Det kanskje beste med overgangene til Auba og Mkhi er at vi nå har flere strenger å spille på fremover. Alt står ikke lenger på to spillere, men vi har nå et helt 'Arsenal' (pun intended) med kreativitet og målfarlighet. To veldig gode spisser med litt forskjellige kvaliteter, men begge kan spille langs bakken. Både Mesut, Mkhi og Jack har kreativitet så det holder og Ramsey er målfarlig med sine smarte løp i fra dypet. På hjemmebane tror jeg vi kommer til å bli en fryktet motstander å møte. På bortebane gjenstår det å se(om vi klarer å balansere det godt nok), men vi får nok av muligheter til å se hvordan det blir fremover. Blir en spennende vår, og jeg får et ørlite håp om at vi kanskje kan klare topp 4.

Og som jeg har nevnt før, hvis Wenger gjør alvor av uttalelsene sine med tanke på det defensive kan det være jeg faktisk kan få litt troa på vår særegne franskmann etterhvert (etter å ha ønsket ham ut i noen år allerede). Det vil bare tiden vise!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

 

Og som jeg har nevnt før, hvis Wenger gjør alvor av uttalelsene sine med tanke på det defensive kan det være jeg faktisk kan få litt troa på vår særegne franskmann etterhvert (etter å ha ønsket ham ut i noen år allerede). Det vil bare tiden vise!

Nok ett godt innlegg, men jeg vil kommentere det siste avsnittet.

 

Det er selvsagt en viss mulighet for at min Wenger-skepsis farger min vurdering, men jeg er ikke like positiv når jeg vurderer dette punktet.

 

Ja, det er meget positivt at Wenger endelig setter fingeren på at laget sliter med et defensivt problem, jeg er dog ikke like optimistisk når det gjelder hvilke tak som vil bli gjort i sommervinduet. Slik jeg tolker Wengers uttalelser så får jeg et inntrykk av at han ikke vektlegger den spesifikke DM-rollen like mye som det mange av oss gjør. Han ser problemet mer som ett kollektivt problem, enn som et spillerproblem. Jeg er enig med Wenger når det gjelder det kollektive, og hans uttalelser kan selvsagt tolkes slik han bare vil unngå å kritisere Xhaka, men kombinert med salget av Coquelin så sliter jeg med å klare å finne en optimisme rundt at det blir tatt tak i defensiv midtbane.

Når det gjelder backlinjen så er jeg noe mer optimistisk, her har jeg større tro på at det blir tatt tak i det kommende vinduet.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det forstår jeg og undertegnede og andre som er Wenger kritiske kan sikkert gå over grensen en gang i blant og fortjener da en korreksjon.

 

Men i dag fløt det over for meg når det gjelder den forumbrukeren du referer til. Problemet mitt er ikke at jeg blir kritisert og problemet mitt er ikke at det skjer av en i motsatt leir av Arsenal fansen. Jeg vil gjerne bli "korrigert" oftere av mine meningsmotstandere så lenge det er med noe mer "faglig" enn bare noen etterpåkloke stikkere.

 

Problemet mitt akkurat i dag er at jeg skriver et par innlegg der jeg er konkret og forklarer hvorfor jeg skriver det jeg skriver.

Det første er når jeg ser laguttaket og er bekymret for de defensive problemer vi har med komboen Ramsey/Xhaka når det gjelder det defensive spillet.

I mitt andre innlegg i pausen svarer jeg på et innlegg fra nevnte forumbruker og er enda mer konkret om hva jeg mener er posisjoner jeg mener han bør eller ikke bør spille i. Jeg er soleklar på at jeg liker det jeg ser av Ramsey styrker på banen.

 

Likevel så blir jeg etter kampslutt møtt av ett innlegg rettet mot meg med navn (brukernavn) som er så tabloid og misvisende om det jeg skrev i mine tidligere innlegg at jeg rett og slett ble forbannet. Jeg vil også legge til at i det nevnte forumbruker skrev i sitt innlegg ikke finnes et snev av konstruktiv kritikk.

 

Du nevner også at du gjerne ville skrevet det samme når du leser all negativiteten som blir skrevet om enkeltspillere her på forumet, da er det betimelig å si at nevnte forumbruker heller ikke har noen problemer med å vise sin negativitet over enkeltspillere (han ikke liker)

 

Hvis du mener den type innlegg som jeg fikk slengt i meg er OK så er det ikke noe jeg kan gjøre med det.

 

Ha en forsatt god kveld.

 

Jeg fikk ikke med meg at det var to innlegg med samme budskap. Hvorvidt jeg syns slike innlegg er OK eller ei spiller ingen rolle, når du som mottaker føler at det er over grensen. Det må vi som er uenige forholde oss til.

Du argumenterer konsekvent godt for dine meninger. Det applauderer denne karen, selv om jeg ikke alltid er enig i konklusjonen.

Link to comment
Share on other sites

 

selv om jeg ikke alltid er enig i konklusjonen.

Akkurat det respekterer jeg helt og fullt.

 

Jeg mener uenighet på mange måter er noe av det viktigste på et slikt forum. Men det må være en "respektfull" uenighet, og en uenighet som så mye som mulig går på sak og ikke usaklige kommentarer.

 

Et forum der alle er enige hele tiden er drittkjedelig ?

 

At det av og til i kampens hete går litt over grensen må vi tåle ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...