Jump to content

2018.02.03 Everton (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 everton.png?itok=d7n8eUPG Everton


Lørdag 3. februar 2018, 18:30. Emirates Stadium


Premier League - 26. serierunde


Kampen sendes direkte på TV2 Sport Premium





Welbeck har vært ute med skade og jeg har pr dato ingen informasjon på om han blir klar denne uken. Wilshere var syk mot Swansea, men jeg antar at han er klar igjen til lørdag.



Arsenal har vært usedvanlig aktive på overgangsfronten i et januarvindu og Coquelin, Walcott Sanchez og Giroud (kanskje også Debuchy) har forlatt oss og Mkhitaryan og Aubameyang har kommet til klubben (i tillegg til grekeren).



Vår motstander Everton har i likhet med Arsenal hatt en mindre god start på året, med tre tap og to uavgjorte en uavgjort og en seier i de siste fem ligakampene. Arsenal har en seier, to uavgjorte og to tap.


Vi rundjulte Everton i høstkampen borte i Liverpool, og Everton har også fått noen nye spillere blant annet vår ex-spiller Theo Walcott. Det kan bli spennende å se om Theo vil lage problemer for vår backrekke i denne kampen, han har i alle fall full oversikt over deres svakheter.



Som nevnt tidligere så har Wenger en tendens til å fase nye spillere forsiktig inn og mange starter derfor på benken den/de første kampen(e). Jeg ønsker å se både Micki og Auba fra start mot Everton.


Men det viktigste et at vi må se et Arsenal som er påslått og ikke spiller som mot Swansea. Hvis ikke Arsenal klarer å bli mer disiplinerte defensivt og mer fantasifulle offensivt så kan det lett bli Arsenal som får juling denne gangen.



Mitt lag:



Cech


Bellerin - Kos - Mus - Monreal/Kolasinac


Wilshere - Elneny


Micki - Özil - Iwobi/Laca


Auba


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Aubameyang har slitt med sykdom/feber de siste dagene og selv om han bedrev trening (alene) i går så var han fremdeles merket av dette.

 

Auba blir vurdert i dag, men slik jeg tolker Wenger så må vi nok forvente at Auba ikke starer kampen mot Everton, det er heller ikke sikkert at han er med i troppen. Micki derimot kan vi forvente vil starte denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

AUBA trente som normalt Idag. Kjør han fra start

Både Auba og Wilshere, som begge har slitt med sykdom, var med på treningen i dag. Slik jeg har forstått det så skulle "helsen" vurderes under/etter treningen. Det er en ting å delta på trening, det er en annen ting å klare å fullføre den tilfredsstillende.

 

Men selvsagt så håper jeg at både Jack og Auba blir klare til i morgen og at begge to starter kampen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Auba og Wilshere blir klare vil jeg se en av disse to variantene;

 

Cech

Bellerin-Mus-Kos-Monreal

Mkhi-Elneny-Jack

Özil

Laca-Auba

 

 

Cech

Kos-Mus-Monreal

Bellerin-Mkhi-Jack-Kola

Özil

Laca-Auba

 

En annen mulighet:

Cech

Bellerin-Mus-Kos-Monreal

Mkhi-Kola-Jack

Özil

Laca-Auba

Link to comment
Share on other sites

Det var i alle fall slik før BE, men uten å være skråsikker så mener jeg å ha sett kamper der noen spiller med langermet overdel og noen med kortermet overdel der de bruker langermet "underskjorte" med hvite armer.

Link to comment
Share on other sites

Da er det Auba som starter på bekostning av Laca, greit nok det. Det som bekymrer meg litt mer er en sentral midtbane bestående av Ramsey og Xhaka. Det kan bli tøft for vårt forsvar.

 

Det blir dog meget spennende å se et angrep bestående av Özil, Micki og Auba. FÅr håpe vil ikke ser så alt for mye av gåfotballen når angrepene skal bygges opp..

Link to comment
Share on other sites

Laca har vært svak og med ny spiss er det isolert greit nok. Men hvorfor både xhaka og Iwobi starter når de er så elendige uke på uke kan en spørre seg om. Wilshere? Er det ikke plass til han lenger når Ramsey er frisk? Starter man på benk kan man spille lærte jeg som barn.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Wilshere så er det mulig at han er noe satt tilbake av sykdommen han har slitt med den siste uken og derfor ikke starter kampen. Jeg ønsker selvsagt WIlshere fra start, men bare en Wilshere som er i fullt slag.

Link to comment
Share on other sites

Tror en Wilshere på 60-70% er bedre en f.eks Iwobi på 100% som han har vært i år.

Kunne godt tenkt meg å sett Kolasinac fått prøve seg som ryddegutt i Xhakas sted, kan nok ikke blir noe dårligere defensivt.

 

Men uansett låter Ramsey-Xhaka-Wilshere bedre enn Ramsey-Xhaka-Iwobi, og skulle Mkhitaryan starte på midtbanen og Iwobi lengre oppe i banen, så ville jeg foretrukket Lacazette

Link to comment
Share on other sites

Enig joppe. Iwobi har vært nesten like ille som xhaka. At begr starter kamp på kamp er en vits. Kunne også sett for meg Kolasniac på midten, og tror også en lacazette ville gjort en bedre jobb enn Iwobi lavere i banen.

 

Men gud forby å prøve to spisser da Wenger. Det er farlig det..

 

 

Ellers sier Wenger på intervju før kampen at mer fokus i de bakre ledd skal løse forsvarsproblemene. Jaja ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis, jeg tar feil vedrørende at Jack er litt satt tilbake av sykdom og det er derfor Ramsey blir prioritert i dag, så fremstår Wenger som en enda større hykler enn han noensinne tidligere har gjort.

Han har nettopp, for en gangs skyld, innrømmet av vi sliter defensivt og hvis han prioriterer defensivt svak Ramsey på midten fremfor en mer defensivt sterk (og frisk) Wilshere da blir det bare for dumt.

 

Jeg velger å tro at det er "medisinske" grunner som gjør at Jack ikke starter i dag, slik at vi kommende helg mot Tottene igjen starter med Wilshere i midten.

Link to comment
Share on other sites

Hvis, jeg tar feil vedrørende at Jack er litt satt tilbake av sykdom og det er derfor Ramsey blir prioritert i dag, så fremstår Wenger som en enda større hykler enn han noensinne tidligere har gjort.

Han har nettopp, for en gangs skyld, innrømmet av vi sliter defensivt og hvis han prioriterer defensivt svak Ramsey på midten fremfor en mer defensivt sterk (og frisk) Wilshere da blir det bare for dumt.

 

Jeg velger å tro at det er "medisinske" grunner som gjør at Jack ikke starter i dag, slik at vi kommende helg mot Tottene igjen starter med Wilshere i midten.

Han sa jo nå at det er utrolig at Wilshere er frisk nok for benken. Han har gått ned 4 kg (den sykdommen kunne jeg ha trengt 6-7 ganger).

 

Virker fornuftig.

 

Jeg skjlnner fortsatt ikke hva Kolasinac har gjort for å bli skjøvet ut i kulden.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

En lettere wilshere er kanskje bedre for kroppen hans? ?? nei men da syntes valget mer fornuftig ja. Kolasniac er snodig, syntes han har vært ganske god jeg da. Målfarlig også, som monreal riktignok også har vært

Kunne ikke Kola fungert som defensivmidtbaneklædd? Jeg tror det

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...