Jump to content

2018.01.30 Swansea (B)


Polljen

Recommended Posts

Swansea City swanseacity.png?itok=QFVGm7EU arsenal.png?2016-2017 Arsenal


Tirsdag 30. januar, 20:45. Liberty Stadium


Premier League - 25. serierunde


Kampen vises IKKE direkte på TV2 Sport Premium,


men sendes i opptak på Premium 2 kl 23:00.




Skadesituasjonen: Foruten Cazorla som vi sannsynligvis ikke vil få se på banen denne sesongen, så er det kun Welbeck som er utilgjengelig på tirsdag. Giroud er nå friskmeldt.



Swansea ligger på bunnen av tabellen men de blir ikke en lett motstander. I den foregående serierunden så slo de Liverpool hjemme. Jeg er likevel ikke i tvil om at Arsenal bør slå Swansea så sant laget klarer å være defensivt disiplinerte.



Arsenal har som nevnt de fleste spillerne tilgjengelige og vi har også en ny spiller i Mkhitaryan. Wenger lar ofte nye spillere få en myk start i klubben, så det kan tilsi at han starter på benken på tirsdag. For min egen del så ser jeg ingen grunn til å ikke starte med Henrikh i denne kampen.



I forsvaret så ser jeg for meg å starte med det samme laget som mot Chelsea. Det gjelder forsåvidt også den sentrale midtbanen, der jeg ser for meg å beholde Elneny som DM og la Henrikh erstatte Xhaka. Jeg velger også å starte med Ramsey på kant istedet for Iwobi.



Giroud starter på benken i mitt forslag.



Mitt forslag til lag:


Cech


Bellerin - Koscielny - Mustafi - Monreal


Wilshere - Elneny


Henrikh - Özil - Ramsey


Lacazette


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Wilshere stod over mandagens trening p.g.a. sykdom og det er vel da grunnen til at han ikke er med i dag.

At Giroud er med i troppen når han ryktes bort er ikke overraskende, men hvis det er kommet til en enighet med Chelsea om en overgang, så ser vi nok ikke han på banen i dag.

 

At Henrikh ikke starter overrasker meg ikke, det er typisk Wenger å skulle spille en ny spiller forsiktig inn i troppen og starte på benken (noe jeg spådde i førsteposten). Jeg er ikke enig i denne vurderingen. Jeg tipper at Georgieren kommer inn de siste 30-30 minuttene.

Ellers er laget som forventet.

Link to comment
Share on other sites

Laget vårt skriker etter litt Monreal-magi

 

Sier litt om hvor ræva vi er når venstrebacken vår må redde resten av laget.

 

Så langt denne kampen er det faen meg kun Elneny som får godkjent. Özil har også vært helt OK, men that's it.

Link to comment
Share on other sites

 

Håper at Mkhitaryan og Aubameyang sammen med Özil skal løse det.

For meg så har det absolutt ikke noe med hvilke spillere vi bruker, men taktikk/formasjon (aka ledelse). Vi har ofte stilt spillere som er offensive og har fart, men likevel blir det for ofte gåfotball fremover fra Arsenals side!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...