Jump to content

2018.01.14 AFC Bournemouth (B)


Polljen

Recommended Posts

AFC Bournemouth bournemouth.png?itok=m_dfhgOi arsenal.png?2016-2017 Arsenal


Søndag 14. januar, 14:30. Vitality Stadium


Premier League - 23. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium




Skadesituasjonen: Cazorla er selvsagt ikke klar ennå. Når det gjelder de andre så er det positive prognoser for Wilshere, han kan kanskje bli klar til søndag. Ramsey er friskmeldt. Özil er usikker og han blir kanskje testet lørdag. Det er 50/50 når det gjelder om Özil bli klar til denne kampen.


Kolasinac har en minimal sjanse for å bli klar, men nå sannsynligvis stå over denne kampen. Koscielny er forventet klar om en uke. Monreal er tidligst klar om en uke. Giroud er ute i to uker til.



Jeg velger å anse Wilshere som kanskje klar og Özil som sannsynligvis ikke klar, Kolasinac anser jeg som ikke klar.



Med hensyn til skadeproblemene så ser jeg ikke noen annen mulighet enn å velge det samme forsvaret som spilte mot Chelsea på onsdag og håpe at organisering og innsats er like bra som da fra de bakre rekker.



På midten så blir det litt mer gardering fra min side. Jeg vil selvsagt helst ha Wilshere fra start her, men hvis han ikke kan spille så står det mellom Ramsey og Elneny. Defensivt så føler jeg at egypteren er det tryggeste alternativet. Med tanke på hvor elendige vår angrep var på onsdag så ville det kanskje vært en ide å la Ramsey starte på en av de offensive plassene.



Mitt lag:



Cech


Chambers - Mustafi - Holding


Bellerin - Wilshere/Elneny - Xhaka - Maitland-Niles


Ramsey - Sanchez


Lacazette



Wenger kommer vel til å stille litt mer som dette (ikke store forskjeller mellom de to "alternativene")



Cech


Chambers - Mustafi - Holding


Bellerin - Wilshere/Ramsey - Xhaka - Maitland-Niles


Iwobi - Sanchez/Welbeck


Lacazette

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Cech
Chambers-Mustafi-Elneny

Debuchy-Niles-Xhaka-Dasilva/Bellerin

Özil-Sanchez

Lacazette

Cech

Debuchy-Chambers-Mustafi-Dasilva/Bellerin

Niles-Xhaka-Ramsey

Özil

Welbeck-Lacazette


Nå kan det se ut til at Wilshere blir klar, men vil helst ikke risikere noe.
Link to comment
Share on other sites

Regnet med det (dessverre). Derav laget mitt uten Alexis.

 

Får håpe vi har en erstatter (eller to) klar til neste kamp. Malcom er visstnok ganske nærme. Kjipt at vi ikke går for Mahrez før Malcom, men skal ikke klage så mye hvis vi får inn han heller..

Link to comment
Share on other sites

Selger vel begge og skal erstatte de internt, og Wenger kommer med mantra om st vi faktisk er styrket av det ? Ikke ett utenkelig senario

 

Samtidig kan det være lurt å ikke la Wenger svi av de millionene vi nå har tilgjengelig om ryktene at ny trener kommer i sommer. Så kanskje like greit å kalle en spade for en spade og la sesongen gå som den går. Så tar vi en reboot i sommer med nye tanker og krefter

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt over så er ikke Sanchez med i troppen og siden det ikke har vært noen rykter om skade eller sykdom så antar jeg at et salg er bortimot klart.

 

Uten om Sanchez så er ikke troppen noe overraskende, jeg skulle gjerne sett Ramsey med offensivt på bekosting av Iwobi eller Welbeck, men Aaron kommer fra skade så han blir vel matchet litt forsiktig. Men jeg er noe skeptisk til vår offensive lagdel med utgangspunkt i det de samme tre på topp viste mot Forrest. I tillegg så er en totalt ute av form Walcott nok en gang på benken,

 

Positivt at Kolasinac er på vei tilbake og er på benken i dag.

Link to comment
Share on other sites

Iwobi og Welbeck sammen.. herregud. Hva gutta presterer på banen har ikke en dritt å si tydeligvis. :)

 

Nelson ikke på benken engang. Walcott selvfølgelig igjen på benken på tross av å ha vært ræva hele sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Ingen greker på benken. Tipper det betyr at han stikker til Tyskland?

Ingen Özil i dag. Det bekymrer meg.

Ingen Alexis i dag - bryr jeg meg ikke om.

Gleder meg at Wilshere spiller fremfor Ramsey.

Skulle ønske vi spilte med Kola fremfor Holding.

 

 

I dag er jeg spent som rakkern.

 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Selger vel begge og skal erstatte de internt, og Wenger kommer med mantra om st vi faktisk er styrket av det Ikke ett utenkelig senario

 

Samtidig kan det være lurt å ikke la Wenger svi av de millionene vi nå har tilgjengelig om ryktene at ny trener kommer i sommer. Så kanskje like greit å kalle en spade for en spade og la sesongen gå som den går. Så tar vi en reboot i sommer med nye tanker og krefter

T det er til sommeren at vi børt ta en skikkelig reeboot er jeg enig i at det kommer en ny manager til sommeren er jeg mer usikker på. Det har vært mye rykter om at Ancelotti skal være klar, disse ryktene har jeg ingen tro på og jeg har vel ikke det alt for store ønske om at det skal være han som skal erstatte Wenger.

 

Når det gjelder mantraet/scenarioet du nevner når det gjelder spillere ut/inn så blir vel ingen overrasket hvis det blir slik du skriver.

Link to comment
Share on other sites

T det er til sommeren at vi børt ta en skikkelig reeboot er jeg enig i at det kommer en ny manager til sommeren er jeg mer usikker på. Det har vært mye rykter om at Ancelotti skal være klar, disse ryktene har jeg ingen tro på og jeg har vel ikke det alt for store ønske om at det skal være han som skal erstatte Wenger.

 

Når det gjelder mantraet/scenarioet du nevner når det gjelder spillere ut/inn så blir vel ingen overrasket hvis det blir slik du skriver.

Enig.

 

Mitt ønske til en ny trener er ikke nødvendisgvis enn superkjendis som skal spy ut millioner og stikke etter 3 år. Jeg drømmer om en ny type Wenger som tenker helhetlig og blir i en ny mannsalder.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ingen greker på benken. Tipper det betyr at han stikker til Tyskland?

Ingen Özil i dag. Det bekymrer meg.

Ingen Alexis i dag - bryr jeg meg ikke om.

Gleder meg at Wilshere spiller fremfor Ramsey.

Skulle ønske vi spilte med Kola fremfor Holding.

 

 

I dag er jeg spent som rakkern.

 

 

BE

Grekeren er kanskje på vei til Tyskland, men i dag så har han nok måtte vike plass for Kolasinac på benken.

Özil, ja jeg skulle gjerne sett kreativiteten hans på banen i dag.

Ingen Alexis. Jo jeg bryr meg litt, men bare fordi alternativene som stiller i dag er det de er.

Wilshere fremfor Ramsey. Ja jeg er enig, men jeg ville gjerne ha hatt med Ramsey offensivt istedet for Iwobi eller Welbeck.

Kola fremfor Holding. Helt enig, men jeg antar at Kolasinac trenger en "rolig" start etter skaden. Han kommer nok innpå.

Link to comment
Share on other sites

Enig.

 

Jeg drømmer om en ny type Wenger som tenker helhetlig og blir i en ny mannsalder.

 

BE

Jeg ønsker også en ny Wenger men da Wenger anno 1996/97 ikke en ny Wenger anno 2010-tallet.

 

En ny manager blir ikke værende en mannsalder, men jeg ønsker meg en som ikke er en kjent "klubbhopper", derimot så ønsker jeg en som har evnene til både å bygge opp og vedlikeholde en stall.

Link to comment
Share on other sites

Personlig klarer jeg helt fint å ansette en manager som er der 3-6 år en plass. Wenger er siste dinosaur i sirkuset. Nye krefter og tanker tror jeg må til, med jevne mellomrom for at man som klubb skal henge med. City er vel i ferd med å ta 3el4 tittel med forskjellige managere siste åra nå. Chelsea har også tatt fler titler med forskjellige managere, så kan man selvsagt si at de har handlet osv.

Link to comment
Share on other sites

Når Wenger går av med pensjon så ønsker jeg en manager som er fokusert på laget sitt. Ikke som Wenger som er spredd over flere vidder og er involvert i ALT.

Fullstendig enig, men jeg tror den prosessen allerede er i gang med ansettelsen av en "sportssjef/sportsdirektør" (selv om de offisielt ikke bruker den tittelen.

Jeg er sikker på at vår neste manager, uansett hvem det måtte være, vil få et helt annet og mer begrenset ansvarsområde enn det AW har blir gitt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...