Jump to content

2018.01.03 Chelsea (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Fryktelig klønete både i egen og motstanders boks til tider. Heldigvis er Morata ingen Costa eller Drogba. Bellerin gjør opp for en elendig involvering på straffesparket og vi kommer litt heldig fra det med ett poeng. Sanchez var dritforbanna når dommer blåste av kampen og slo nesten hull i matta. Skjønner ham godt, vi fortsetter å gjøre juniorfeil på juniorfeil.

Link to comment
Share on other sites

Tross ræva forsvarsspill så burde vi nok en gang scoret mange flere mål. Men med en lacazette som er god på alt annet enn å score mål for tiden har vi ingen spiss. Hadde Giroud brent like mye 7 kamper på rad ville han blitt unisont slaktet.

Det er mål vi må ha.

Link to comment
Share on other sites

En helt fantastisk fotballkamp selvfølgelig, men vi skulle ikke behøvd å jage, gamble og ligge under etter å ha hatt så mange sjanser.

 

Forsvaret er for dårlig. Vi slipper inn for mange mål. I dag var det bedre av Bellerin, spesielt framover, men han hadde også mange gode sklitaklinger. Det samme med Miles. Med de i midten + Xhaka blir det alltid farligheter, dessverre.

 

Framover var det selvsagt veldig mye bra. Özil, Alexis, Wilshere, Lacazette - foruten sluttproduktet.

 

 

En fantastisk fotballkamp som begge fortjente å vinne, men som vi trengte å vinne mest.

Link to comment
Share on other sites

Tross ræva forsvarsspill så burde vi nok en gang scoret mange flere mål. Men med en lacazette som er god på alt annet enn å score mål for tiden har vi ingen spiss. Hadde Giroud brent like mye 7 kamper på rad ville han blitt unisont slaktet.

Det er mål vi må ha.

Enig. Lacazette slipper unna kritikk som Giroud blir slaktet for. Han spilte godt I dag, men virket sliten på tampen. Det var riktig å bytte han ut.

Link to comment
Share on other sites

Men finnes det et snev av håp at Özil vil bli, gi han det han vil ha. Kjøp en bauta av en DM og gi Wilshere ny kontrakt, så blir dette bra.

 

Hadde de spilt som dette mot WBA, hadde det aldri vært snakk om straffen etterpå......for vi hadde feid dem av banen.

Link to comment
Share on other sites

Tross ræva forsvarsspill så burde vi nok en gang scoret mange flere mål. Men med en lacazette som er god på alt annet enn å score mål for tiden har vi ingen spiss. Hadde Giroud brent like mye 7 kamper på rad ville han blitt unisont slaktet.

Det er mål vi må ha.

Ikke uenig i at lacazette ikke leverer om dagen i form av mål. Så skal det også sies at Giroud ikke kommer til samme sjanser som lacca gjør da han ikke evner gjøre det samme. Giroud evner andre ting, som heller ikke lacazette gjør, men det fordrer litt anderlednes spill. Jeg har sagt lenge at jeg vil se begge sammen. Tror det hadde gagnet oss best.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig Marius. Det blir å løsne for lacca. Begge sammen ville vært kult. Når det skal sies er vi dårlige å spille på deres styrker.. spesielt med giroud som er en av verdens beste på hodet og spesielt på crosser på første stolpe da han kommer dundrende inn med 90 kg muskel og tupper den inn. Men kan allikevel gå 80 minutter uten å få ett innlegg, for så å bli byttet ut med Walcott som får masse innlegg :P vi er generelt dårlige med å utnytte spisskompetansen til ulike spillere.

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg observerte feil i farta, men det er horribelt hvis det var slik at det var 4 mot 2 i boksen favør Arsenal da Alonso scoret. Det var ufattelig sløvt av Mustafi og ikke fange opp løpet til Alonso, for når spillet er ute på kanten, så er det jo nesten 100% sikkert at det vil komme en pass i en eller annen form foran mål, og da tar man ut motstandere i feltet. Det gjelder hele gjengen, ta ut folk i boksen. En enkel varetelling og ta dem ut. Følg løpene hele veien!! Sove kan man gjøre hjemme. Vi stiller med 3 bak, og vi klarer ikke ta ut 1 mann på løp, med litt godvilje 2

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg observerte feil i farta, men det er horribelt hvis det var slik at det var 4 mot 2 i boksen favør Arsenal da Alonso scoret. Det var ufattelig sløvt av Mustafi og ikke fange opp løpet til Alonso, for når spillet er ute på kanten, så er det jo nesten 100% sikkert at det vil komme en pass i en eller annen form foran mål, og da tar man ut motstandere i feltet. Det gjelder hele gjengen, ta ut folk i boksen. En enkel varetelling og ta dem ut. Følg løpene hele veien!! Sove kan man gjøre hjemme. Vi stiller med 3 bak, og vi klarer ikke ta ut 1 mann på løp, med litt godvilje 2

Hvis jeg husker riktig var Mustafi den eneste som dekket opp en mann(Morata) mens de andre stod og så på. Mulig jeg tar feil

Link to comment
Share on other sites

Enig. Lacazette slipper unna kritikk som Giroud blir slaktet for. Han spilte godt I dag, men virket sliten på tampen. Det var riktig å bytte han ut.

Jeg skal ikke kommentere Laca i denne kampen, men på "historisk" grunnlag så må jeg bare si at Giroud har sluppet unna særdeles mye som er kritikkverdig gjennom sine år i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg husker riktig var Mustafi den eneste som dekket opp en mann(Morata) mens de andre stod og så på. Mulig jeg tar feil

 

Tror nok det var Chambers som markerte Morata, eller forsøkte, men Alonso kom i Mustafis sone og scoret. Men uansett så var det håpløst forsvarsspill etter min mening.Noe som vi gjør utilgivelig ofte, føler jeg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...