Jump to content

2017.12.16 Newcastle United (H)


Polljen

Recommended Posts

Bellerin har vært svak , som tidligere antatt. Vist det e sant at Barcelona og juventus er heegen. Sell unna, inn med Sidibe fra Monaco

Tja syntes du han har vært like dårlig idag? Tidligere kamper dønn enig, men idag har han vært mye mer med offensivt og skapt sjanser og hatt sjanser

Link to comment
Share on other sites

Tja syntes du han har vært like dårlig idag? Tidligere kamper dønn enig, men idag har han vært mye mer med offensivt og skapt sjanser og hatt sjanser

 

Bellerin har iallefall tapt seg skikkelig etter skaden, har aldri kommet seg skikkelig etter den, føler iallefall jeg..

Link to comment
Share on other sites

Tja syntes du han har vært like dårlig idag? Tidligere kamper dønn enig, men idag har han vært mye mer med offensivt og skapt sjanser og hatt sjanser

Er ikke det værste jeg har sett. Men deffensivt er han skjelven , de posisjonene han havner offensivt skal han klare å skape mye mer en det han gjør nå mener jeg

Link to comment
Share on other sites

Vi gir Newcastle en gavepakke når de ikke trenger å forholde seg til trussel i bakrommet på slutten her. Skjønner ikke helt å bytte ut laca , når Newcastle må fram

Nettopp. Skulle ikke forundre meg om Wenger starter Giroud mot Liverpool heller. Eier ikke taktisk innsikt når Newcastle før hans bytter setter på gayle.

Link to comment
Share on other sites

Tre poeng er positivt og sett under ett så er Arsenal det klart beste laget, men det å være best betyr ikke at det er godt nok.

 

I første omgang så er Newcastle direkte svake offensivt, utover i andre omgang så inviterer Arsenal motstanderne inn i kampen og det var nær ved å straffe seg.

Sanchez var faktisk ganske så bra i første omgang, mindre med i andre omgang. Maitland-Niles har nok en bra kamp.

 

Byttene med Giroud og Welbeck inn tilfører Arsenal absolutt ingen ting. Iwobi måtte rett nok ut p.g.a. en (mindre?) skade, men selv om Lacazette ikke var så mye synlig så var han likevel mer med enn Giroud.

 

Jeg har lyst å skrive noen få ord om Lacazett og de inntrykk jeg fikk av han i kampen. Laca var som sagt ikke så veldig synlig, han må ta deler av skylden for det selv men hans medspillere synes å "nekte" å bruke de kvalitetene han har.

Flere ganger når Arsenal vinner ballen så er Lacazette klar på topp, han viser at han vil ha ball og han har et godt bakrom, men våre midtbanespiller/backer velger istedet å starte en sakte oppbygging av angrepene der det skal være flest mulige pasninger uten å vinne så mange meter, når midtbanespillerne/backene kommer fram til motstanders sekstenmeter så blir Laca igjen ofte ignorert og mulighetene til avslutninger blir gitt til de andre midtbanespilerne/backene.

 

Jeg er ikke motstander av å bruke muligheten til å spille seg sakte fremover, men det er et problem når det blir reglen og muligheten til å bruke hurtigheten som er i laget og pasninger opp mot spiss til de grader blir ignorert. Et annet problem med denne type rolig oppbygging av angrepet er at det krever stor nøyaktighet i pasningspillet og dagens lag mestrer det på ingen måte like godt som det Arsenal gjorde en del sesonger tilbake. Det blir så alt for mange unødvendige balltap.

 

 

----------

 

PS!! Til informasjon. Jeg drar på juleferie midt i kommende uke (som inkluderer noen dager i London og Pool-kamp), og det utstyret jeg drar med meg er ikke det beste til å lage kamptråder med (grafikk o.l.), så jeg kommer til å starte kamptråder til de to kampene kommende uke samt romjulskampen allerede i morgen (søndag).

Link to comment
Share on other sites

Helt greit i dag, dog ikke mer en helt greit . Spillemessig overlegen, hadde likt å vunnet med flere mål. Tottenham tapte Idag, perfekt. Kampen mot Liverpool blir sinnsykt viktig, en slik kamp kan være med å definere sesongen når den e over. Vil ikke se en som er tiltenkt startplass mot pool, når vi møter Norwich

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...