Jump to content

2017.12.13 West Ham United (B)


Polljen

Recommended Posts

Herre min hatt for en gjeng med klovner. Vi sakker akterut i kampen om topp 4. Prestasjonen de siste 2 kampene er så svak. Burnley e bedre en oss etter halvspilt sesong, noe må skje. Wenger er like dårlig som spillerene Idag, hvem i helvette sitter inn toppskåreren sin inn når det er 9 min igjen og bruker han som ving. Jack og niles får godkjent , resten e rein drit

Syns du Lacazette fikk til mye i dag og mot Southampton?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Syns du Lacazette fikk til mye i dag og mot Southampton?

7 min idag. Yey og du bedømmer han for det. Og såvidt jeg husker så du ikke førsteomgangen mot Southampton. Så ja, basert på det fikk han til litt. Giroud fikk til mye på 20min sist kamp, men null og nix idag. Rett og slett ræva kamp sammen med mange andre

Link to comment
Share on other sites

Huff og huff. Kun Jack som får godkjent ja. Resten er helt forferdelige. Det Sanchez har levert i det siste, er ikke bra. Håper det blir en mulighet til et bytte i januar. Det er nok det vi kommer best ut av det med. Blir han solgt, vil det ikke bli hentet inn noen. Eller i beste fall at 1/3 av pengene blir tilgjengelig til spillerkjøp. Akkurat nå klarer jeg ikke å se at dette er en klubb med visjoner og ambisjoner. Synes dette er verre enn det som skjedde i årene 93-94.

Link to comment
Share on other sites

Syns du Lacazette fikk til mye i dag og mot Southampton?

Nei, men eg likte veldig godt det jeg så mot brighton,United , tottenham , wba. Vist en tam prestasjon er alt som skal til for å havne i ulaget så håper eg vi bytter ut samtlige 11 mot Newcastle . Mitt poeng er at vi vet godt hva vi får med giroud , han har trossalt vært hos oss noen år nå. Han har levert greit. Men kommer nok aldri til å skåre over 15 mål i pl igjen om han spiller hver kamp. Laca er spennende, ser farlig ut og har et godt snitt med mål iforhold til minutt. Dette er en spiller med potensialet til 20+ i Pl . Så se no til helvette å dyrk han det etter .

Link to comment
Share on other sites

Han har knapt fått avslutte siste 20 av en kamp i hele år. Så å forvente 20+ mål av en spiss som hovedsaklig scorer målene sine når han har lagt grunnlaget de første 70min blir litt søkt. Som nevnt utallige ganger scoret Lacazette brorparten av sine mål mot slutten av kampene i frankrike. I arsenal har kan knapt vært på banen i denne perioden.

 

Giroud har også bevist at han er uendelig mye bedre som innbytter mot slutten av kamper enn som starter. Og istedefor å bytte han ut mot Lacazette hver gang, burde man hive ut feks ramsey, alexis eller iwobi istede. La özil bli siden han er tilrettelegger og da kan variere med mellomrom eller innlegg på giroud.

Link to comment
Share on other sites

Sett kampen i reprise og herregud for noe oppgulp dette er av en prestasjon.

 

At Wenger sine dager burde være talte er for meg klart, men vet at dette IKKE kommer til å skje med det første dessverre.

 

Når det gjelder forsvaret vårt er det virkelig krise om dagen. Bellerin, Koscielny og Monreal (og særlig de to sistnevnte) er alle langt under pari. Ja jeg kan forstå argumentet med at forsvaret vårt har en tøff jobb mtp. dekningen de får fra midtbanen, men de individuelle feilene de gjør i HVER bidige kamp for tiden er faen meg på et helt latterlig nivå. De burde rett og slett droppes alle tre. Niles på tross av å spille ute av posisjon var den beste av de bakre fire. Fortjener nå en kamp på midten i sin naturlige rolle mener jeg.

 

Xhaka er også en spiller som har mye bra, men som også er ekstremt slurvete. Særlig mot de litt "mindre gode"-lagene har han alltid minst 1-2 øyeblikk hvor han bare ikke er fokusert/konsentrert. Virker som om han sliter langt mer med dette enn han gjorde i Gladbach. Virker også som en veldig annerledes spiller enn den Xhaka jeg er vant til å se. Kan være fordi han må gjøre altfor mye defensivt arbeid, men uansett: Forventer bedre av sveitseren.

 

Når det gjelder Iwobi er det frustrerende fordi han har så mye talent, men han klarer ikke å det helt til å stemme ennå. En positivt ting er at han hvert fall ikke gjemmer seg. Søker alltid ball og prøver å få noe til å skje. Alexis derimot.. fy faen så dårlig han er om dagen. Ja han er "rå" på målpoeng, men han drar ned samspillet i laget noe voldsomt og ødelegger 9/10 angrep. Burde droppes og selges i januar.

 

At Tapapa fortsatt ikke er overbevist om at Lacazette er bedre enn Giroud er for øvrig virkelig morsomt for meg. Giroud er en brøkdel av den spilleren Lacazette er. Giroud er bedre på hodet og på å prøve latterlig vanskelige flikker, men det er det eneste.

 

Neste kamp burde det skje drastiske endringer for å gi et signal til de spillerne våre som underpresterer noe voldsomt.

 

Mitt lag for neste kamp er som følger:

 

Cech

Debuchy - Chambers - Holding - Kolasinac

Niles - Wilshere

Nelson - Özil - Iwobi

Lacazette

Bellerin, Koscielny, Monreal, Xhaka og Alexis burde droppes fordi de har prestert ræva den siste tiden. De burde se at det de presterer ikke er noe å skryte av og at konkurrentene deres er "long overdue" en sjanse på deres bekostning.

 

Debuchy har vært knallgod i alle EL kampene så langt. Chambers og Holding var solide sammen forrige kamp. Kolasinac har hatt en liten formdupp, men synes generelt sett at han har vært stødig.

 

Niles tror jeg kan være artig ved siden av Wilshere. Nelson burde få lov til å prøve seg fra start og Lacazette er vår beste spiss. Iwobi starter pga. midtbane balanse og samspillet med Özil + at Kolasinac kan komme på overlapp.

Link to comment
Share on other sites

Folk er for kritiske. West Ham er på vei opp og de slo Chelsea i forrige runde. Isolert sett er ett poeng på bortebane ikke noe å kimse av.

Du har rett i at ett poeng i denne kampen ikke er noe å kimse av, og West Ham virker å være å være et bedre lag enn det tabellplasseringen tilsier.

 

Det er likevel alle grunn til være kritisk etter denne kampen for det som blir levert av våre spillere er rett og slett for dårlig. Det er alt for mye personlige feil og svakt spill.

 

Nå kan man gjerne tilskrive noen av våre problemer til at WH til tider var aggressive og lagde problemer for oss. Aggressivitet fra motstander er noe enhver manager vet at Arsenal har et problem med, den eneste som tydeligvis ikke har forstått det ennå er Wenger.

 

Arsenal viser dog en del positivt i andre omgang, men det er vel og merke ikke så veldig effektivt.

 

Moyes har kommet inn i West Ham og viser at spillerstallen er bedre enn det resultatene denne høsten skulle tilsi.

Jeg er også overbevist om at vår egen spillerstall er bedre en det spill og resultater skulle tilsi, men når skal Wenger få dette ut av laget på en mer regulær basis? Jeg tviler på at det vil skje. Vi vil få se enkelte kjempekamper og mange under pari kamper med dagens regime.

Link to comment
Share on other sites

Greit, City er sinnsykt gode i år, men vi er 19 poeng bak.... Kan vi ikke prøve noe nytt på trenerfronten snart, da??? Pliiiiiz!

 

NÅ virker det ikke som Wenger klarer å motivere spillerne til å prestere 100%... HAn har ikke mistet garderoben, men Sanchez og de andre yter ikke maksimalt av det de kan, mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

Moyes har kommet inn i West Ham og viser at spillerstallen er bedre enn det resultatene denne høsten skulle tilsi.

Jeg er også overbevist om at vår egen spillerstall er bedre en det spill og resultater skulle tilsi, men når skal Wenger få dette ut av laget på en mer regulær basis? Jeg tviler på at det vil skje. Vi vil få se enkelte kjempekamper og mange under pari kamper med dagens regime.

Hei Polljen. Så fint at du er overbevist om at vår egen spillerstall er bedre enn det spill og sjanser skulle tilsi. Jeg er enig i at vi har bedre stall enn Burnley, men er du så sikker på at vår stall er så mye bedre enn Uniteds, Chelseas, Liverpools og Tottenhams? Vel det er ikke jeg og de ligger bare rett foran oss. Kanskje med unntak av United da.

Link to comment
Share on other sites

NÅ virker det ikke som Wenger klarer å motivere spillerne til å prestere 100%... HAn har ikke mistet garderoben, men Sanchez og de andre yter ikke maksimalt av det de kan, mener jeg.

Motivasjonen var det ikke noe i veien med, så han har nok ikke mistet garderoben.

Link to comment
Share on other sites

Folk er for kritiske. West Ham er på vei opp og de slo Chelsea i forrige runde. Isolert sett er ett poeng på bortebane ikke noe å kimse av.

Isolert sett er vi nærmere nedrykk enn ligatittel. Det er status etter nesten halvspilt sesong.

Det kan jeg akseptere, men det som er vanskelig å akseptere er at Wenger, Kroenke og Gazidis i sin desillusjon forteller før hver bidige sesong at midlene er der, vi skal kjempe om ligagull og viser store sportslige ambisjoner som stadig kuliminerer i skuffelse og et jag etter 4. plassen. Hver bidige gang. Uttrykket same old er tynnslitt, men alikevel så dagsaktuelt man kan få det.

Det som river mest i følelsesregisteret for mitt eget vedkommende er at jeg ville heller vært i den posisjonen vi er i nå med Highbury fremfor Emirates. Lovnaden vi supportere var gitt ved byggingen av Emirates har ikke vist seg som annet enn et innbringende luftslott for vår ledelse.

Vi har mer tatt et steg tilbake enn frem, og da tar jeg heller det steget med Highbury fremfor å fete opp allerede overbetalte spillere og eier.

Link to comment
Share on other sites

Hei Polljen. Så fint at du er overbevist om at vår egen spillerstall er bedre enn det spill og sjanser skulle tilsi. Jeg er enig i at vi har bedre stall enn Burnley, men er du så sikker på at vår stall er så mye bedre enn Uniteds, Chelseas, Liverpools og Tottenhams? Vel det er ikke jeg og de ligger bare rett foran oss. Kanskje med unntak av United da.

Nei vår stall er på ingen måte bedre enn de lagene du refererer til, men jeg mener oppriktig at vi har en stall som burde kunne levere mer enn det den har gjort.

 

Vi ser jo i enkeltkamper at denne stallen kan levere (når alt klaffer), men samtidig så er der mange svakheter også som kyniske og/eller "smarte" motstandermanagere kan utnytte.

 

Nei, vi har ikke en god nok stall, men med rett mann i managerstolen så er jeg sikker på at vi kunne levert bedre resultater.

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke har den minste peiling på hvem denne "rette mann" er, men han heter i allefall ikke Arsenal Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Conte vant serien i fjor og har en fot i CL til neste år allerede. Moaninho Har begge beina i CL. Vi må knive om det siste beinet med Liverpool og tottenham. Er vi gode nok til å klare det? Jeg tror ikke det. Havner vi utenfor CL i år og har vi virkelig havnet inn i en dårlig spiral, hvertfall med hvilken spillere vi tiltrekker oss

Link to comment
Share on other sites

Så Polljen, selv ikke Moaninho, Conte, Kopp eller Pochetino er gode nok managere da de presterer på ca samme nivå med tilsvarende stall som vår...

jeg sliter med å forstå hva du vil frem til. Er det slik at det våre spillere leverer nå er deres maksimale nivå? Er det slik å forstå at Wenger er det beste alternativet vi kan forvente oss som manager? Hvis jeg hadde trodd det, så hadde jeg ikke giddet å forsette med å bry meg om denne klubben. Da hadde jeg ikke giddet å kjøpe så pass dyre billetter og så trakke opp alle trappene til øvre tribunennivå når vi møter Pool hjemme om en uke.

Det er godt mulig at du har rett om hva de nevnte herrer kunne utrettet med vår spillerstall, men jeg har forsatt tro på at våre spillere med "riktig" ledelse kunne ytet bedre. Er stallen god nok til seriegull. Sannsynligvis ikke, men det skal ikke så jævla mye til for å redde mange av de poengene som er sløst bort.

Jeg har fremdeles tro på at den "riktige" manageren finnes der ute, og jeg ser ingen grunn til at han skal hentes fra Manure, Pool eller Chelsky.

 

Er jeg naiv? Godt mulig, men uten tro på noe bedre hvorfor skal jeg da gidde å kaste bort mer tid på dette.

 

Jeg vet at Wenger er hellig for noen, han var det også for meg en gang i tiden, men det er lenge siden jeg gav opp den tilbedelse.

Link to comment
Share on other sites

man kan jo diskutere hvordan man skal måle kvaliteten på spillerstallen til man blir grønn og blå. Det er uansett ikke lett, og bli fort ren synsing. Derfor er dette kanskje ikke spesielt fruktbart? Det som kanskje er lettere å diskutere er hvordan laget presterer spillemessig, og hvor mange poeng de får i forhold til de spillemessige prestasjonene. I riktig gamle dager hadde Arsenal tilnavnet "Lucky", som reflekterte en forestilling hos andre om at de oppnådde mye sammenliknet med de spillemessige prestasjonene (som kan måles for eksempel gjennom ballinnehav, antall sjanser man skaper osv, altså rimelig objektive kriterier). Denne forestillingen hadde sin forankring i den suksessen klubben hadde på 1930-tallet; Chapman-æraen. Herbert Chapman var kanskje den første virkelig profesjonelle manageren, og han forsto at fotball ikke handlet om å angripe hodeløst, men at det var minst like viktig å hindre motstanderen å slippe til, og heller selv slå til brutalt, raskt og effektivt når sjansen bød seg. Altså kontringsfotball.


Men solid defensiv organisering blir fort lite underholdende dersom man blir for baktunge, og for lite villige til å ta kontringssjansene når de byr seg. Og da får man raskt ryktet på seg for å være kjedelige, jfr den statusen Mourinho har i dagens fotball. Og Arsenal har også historisk vært gjennom en slik fase; «boring Arsenal» var vel nesten en enda sterkere «merkevare» enn «lucky Arsenal», særlig på 1970- og 80-tallet. Før Wengers tid. Og Wenger tok jo Arsenal fra «boring Arsenal» til «scoring Arsenal», en merkelig opplevelse for oss som har vært med siden tippekampenes morgen. Plutselig var Arsenal laget alle så opp til, fordi de spilte så vakker og underholdende fotball.


Men en ting synes å fortsatt henge ved fra tidligere, Arsenal er en underpresterende klubb resultatmessig. Det har de egentlig vært hele tiden under Wenger (og for så vidt også før det). Selv i de beste årene under Wenger vant de relativt sett lite sammenliknet med ManU, og det på tross av at laget i de flestes øyne spilte mye bedre fotball enn ManU. Jeg er full av beundring for det Sur Alex oppnådde; det vil neppe noen gang blir overgått, ei heller av Gardiola. Men jeg mener det er en myte at ManU vant FORDI de var så forbaska underholdende og angrepsvillige. Nei, de vant fordi de var bunn solide defensivt, var praktisk talt umulig å bryte ned, og fordi de hadde en helt spesiell evne til å «stå opp fra de døde» og komme tilbake sent i kampene, og oppnå resultater selv om de hadde spilt dårlig.


Wenger på sin side har alltid hatt en tendens til det stikk motsatte; selv i kamper hvor de var helt overlegne kunne de finne på å rote det bort på slutten. Derfor var kampen mot ManU nå nylig et gufs fra fortiden. Man kan godt definere dette som mangel på vinnerkultur, men er ikke dette egentlig et ganske så vagt og «sirkulært» (selv-refererende) begrep som egentlig ikke belyser konkret HVA problemet består i?


Men dette fører oss uansett til dagens Arsenal. Og det «nye» nå er ikke bare at laget er underpresterende resultatmessig, de er heller ikke gode nok spillemessig. Det store problemet med dette er at det blir dobbelt opp; lagets prestasjoner ser verre ut enn de egentlig er. Arsenal er utvilsomt dårligere enn ManC. Selv med maks uttelling ville ikke Arsenal vært i nærheten av Gardiolas menn. Men det skal tillegges at ManC har hatt i overkant flyt; det er flere kamper de burde ha avgitt poeng, og kanskje tapt, som de har vunnet. Dette ar jo faktisk i kontrast til Arsenal anno 2004, der Arsenal var spillemessig best i HVER ENESTE kamp (og også da egentlig underpresterte resultatmnessig).


Ut fra det jeg har sett denne høsten har ikke Arsenal spilt noe dårligere enn de andre lagene i toppsjiktet (bortsett fra ManC). Bortsett fra kampen mot Liverpool, som var et rent kamikaze-tokt, har Arsenal rundspilt Manu og tapt, de har vært best mot Chelsea og spilt uavgjort, de har utkjempet Tottenham og vunnet, og de var egentlig ganske uheldige som tapte mot ManC, med to helt feilaktige dommeravgjørelser som avgjorde kampen.


Men laget mangler åpenbart en del; de er for ujevne, de er ikke nok påskrudd, og de synes aldri å lære av alle de dumme defensive feilene. Ja, spillerstallen er ikke god nok. De bør egentlig forsterkes i alle ledd. Men enda viktigere enn å forsterke troppen, er det å gjøre noe med de rent mentale og taktiske sidene. Og dette er og blir Wengers ansvar. Og etter 20 år, hvor vi sakte men sikkert har sett en svakt akselererende negativ trend, er jeg helt overbevist om at Wenger aldri vil klare å snu dette, uansett hvilke spillere han måtte kjøpe. Det har vært hakk i plata i alt for mange år nå. Og i en alder av 68 år er jo Wenger uansett ingen fremtidsløsning. Wenger fortjener vår største respekt, men det er på tide å stikke fingeren i jorda, og «call it a day» som det heter. Klubben skriker etter fornyelse. Det er den eneste veien å få klubben ut av det uføret de er i nå.

Link to comment
Share on other sites

man kan jo diskutere hvordan man skal måle kvaliteten på spillerstallen til man blir grønn og blå. Det er uansett ikke lett, og bli fort ren synsing. Derfor er dette kanskje ikke spesielt fruktbart?

...........................

 

Jeg siterer bare deler av innlegget, men det er lite (eller intet) å være for meg å være uenig med deg i.

Du her rett i at det blir mye synsing, og det eneste punktet jeg er noe uenig med deg i er at denne synsingen/debatten kan være lite fruktbar. Vi kan selvsagt se litt på hvordan hver av oss ordlegger oss, men etter min mening så er denne "synsingen" nødvendig (både fra mitt ståsted og fra min(e) motpart(ers) ståsted.)

 

 

 

Ut fra det jeg har sett denne høsten har ikke Arsenal spilt noe dårligere enn de andre lagene i toppsjiktet (bortsett fra ManC). Bortsett fra kampen mot Liverpool, som var et rent kamikaze-tokt, har Arsenal rundspilt Manu og tapt, de har vært best mot Chelsea og spilt uavgjort, de har utkjempet Tottenham og vunnet, og de var egentlig ganske uheldige som tapte mot ManC, med to helt feilaktige dommeravgjørelser som avgjorde kampen.

Her kommer du med en observasjon som er en av årsakene til at jeg har kommet med den påstanden om at vår spillerstall etter min mening er bedre enn det de f.eks. viste mot Southampton og West Ham.

 

 

 

Men laget mangler åpenbart en del; de er for ujevne, de er ikke nok påskrudd, og de synes aldri å lære av alle de dumme defensive feilene. Ja, spillerstallen er ikke god nok. De bør egentlig forsterkes i alle ledd. Men enda viktigere enn å forsterke troppen, er det å gjøre noe med de rent mentale og taktiske sidene

Helt enig, og den manglende evnen til jevnhet, til å være påskrudd og da i tillegg at de samme dumme defensive feilene skjer om og om igjen er noe enkelte av har påpekt i jeg vet ikke hvor mange sesonger. Og jeg vil presisere at dumme defensive feil ikke bare blir utført av den defensive lagdelen, våre offensive spillere gjør også for mange dumheter som kan kalles defensive og som gjør livet vanskelig for vår bakre lagdel.

 

 

 

Og dette er og blir Wengers ansvar. Og etter 20 år, hvor vi sakte men sikkert har sett en svakt akselererende negativ trend, er jeg helt overbevist om at Wenger aldri vil klare å snu dette, uansett hvilke spillere han måtte kjøpe. Det har vært hakk i plata i alt for mange år nå.

Jepp!!

 

Og igjen så er dette noe som har blitt nevnt også her i forumet lenge før det ble "stuerent" å kritisere Wenger. Jeg har selv fått "kjeft" her på forumet langt tilbake (ev Wenger-tro supportere) i tid når slike synspunkt ble nevnt . PS!! den/de jeg har i tankene som gav meg kjeft er ikke noen av de som er på forumet anno 2017.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...