Jump to content

2017.12.10 Southampton (B)


Polljen

Recommended Posts

Southampton southampton.png?itok=sME_4mJa arsenal.png?2016-2017 Arsenal


Søndag 10. Desember 2017, 13:00. St. Mary's Stadium


Premier League - 16. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium




Mustafi sliter med et lite "problem" i låret, og pr i dag så er han litt usikker mot Southampton, men vil ganske sikkert være tilbake mot West Ham kommende onsdag.



Southampton ligger plassert midt på tabellen og har fordelt resultatene relativt jevnt mellom seire, uavgjort og tap (4-5-6). Vi har slitt flere ganger mot Soton borte, men hvis laget viser bortimot samme innsats som mot Tottene og i det meste av kampen mot United så bør vi klare tre poeng når laget besøker sørkysten.



Når det gjelder laget mot Southampton så velger jeg å gå ut fra det laget som vi stilte etter at Mustafi gikk ut mot United. Det betyr at jeg velger å ikke sette inn Per eller Holding for Mustafi og går for en ren forsvarsfirer istedet.


VI skal selvsagt også ha i tankene at Arsenal skal spille tre PL-kamper på syv dager så det kan blir et visst behov for rullering denne uken. I forsvar så tenker jeg da at Kos kanskje må stå over onsdagskampen mot West Ham og at Mustafi da kommer inn i fireren bak. Selv om Hammers ikke alltid er en lett motstander heller så er det nok mot dette "bunnlaget" at vi må vurdere å la enkelte av de som trenger hvile stå over en kamp.



Mitt lag mot Southampton:



Cech


Bellerin - Kos - Monreal - Kolasinac


Ramsey - Xhaka


Iwobi - Özil - Sanchez


Lacazette

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Muligheten for å komme oss ett poeng bak Chelskij nå. Tar vi muligheten?

Hmmmm.....Jeg har jo tidligere nevnt at når vi møter "bunnlaget" West Ham kommende onsdag så er det kanskje den rette kampen å hvile enkelte av våre spillere. Dagens resultat mot Chelsea viser kanskje at jeg har undervurdert Hammers i forkant av vår kamp til midtuken.

Link to comment
Share on other sites

Hva er siste nytt ang Mustafi? Det så ikke ut som han fikk en alvorlig trøkk fra Lukaku, kunne heller ikke se noen vridning. Er det vondt i viljen og såret stolthet? (Mtp litt internt bråk i forkant av overgangsvinduets deadline)

Offisielt så har han et mindre problem i låret og forventes å være klar til kampen på onsdag

Link to comment
Share on other sites

Følelsen jeg sitter med er at vi ikke møter opp idag. Det er surt og kaldt, bortebane mot en motstander som er enten/eller. Fikk ikke resultat sist, så egentlig burde man være heltent, men det er Arsenal vi snakker om.

 

Sånn, og med det håper jeg selvsagt det var dagens jinx.

Link to comment
Share on other sites

Følelsen jeg sitter med er at vi ikke møter opp idag. Det er surt og kaldt, bortebane mot en motstander som er enten/eller. Fikk ikke resultat sist, så egentlig burde man være heltent, men det er Arsenal vi snakker om.

 

Sånn, og med det håper jeg selvsagt det var dagens jinx.

 

Vi møter ikke opp vi...

Link to comment
Share on other sites

Mertesacker har dessverre vært ekstremt svak så langt.

 

Hele forsvaret har vært katastrofe... De er VELDIG nære 2 ganger på rad nå... Heldige med offside 2 ganger på rad(Selv om Cech redder den første, og den andre går i stolpen)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...