Jump to content

2017.12.07 BATE Borisov (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Hvor mange tilskuere tror dere det er ikveld? Offisielt vil det jo bli sagt 50.000+

 

Rundt 30000.

 

Arsenal confirm as few as 30,000 fans are at the ground: the lowest Emirates attendance since the stadium was built http://www.telegraph.co.uk/football/2017/12/07/arsenal-vs-bate-borisov-europa-league-live-score-updates/

Link to comment
Share on other sites

Debuchy har faktisk vist gode takter i EL denne sesongen. Kanskje det er på tide å vise Bellerin at han ikke er uten konkurranse på backen. Kanskje Debuchy fra start når vi møter West Ham i PL kommende onsdag?

Link to comment
Share on other sites

Enig i greien med debuchy. Syns bellerin har falt voldsomt i kurs. Ellers er det vell ikke overraskende at det minste tilskuer tallet gjennom tidene på emirates kommer i EL cup, med fullt reserve lag når mann allerede er videre. Men neste pl kamp som gjelder nå, vi trenger en god desember mnd!

Link to comment
Share on other sites

Det var godt å se Wilshere gjøre mål og assist, men også å se han med kapteinsbindet etter Walcott gikk av. Det var øyeblikkene!!

Nå spilte vi Bate fryktelig dårlige, perfekt taktikk og perfekt lagsammensetting til denne kampen av Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Debuchy har faktisk vist gode takter i EL denne sesongen. Kanskje det er på tide å vise Bellerin at han ikke er uten konkurranse på backen. Kanskje Debuchy fra start når vi møter West Ham i PL kommende onsdag?

---

 

Det hadde ikke vært meg imot. Jeg har alltid likt Debuchy (som spiller, ikke sutringen) og mener han har kvaliteter vi har for lite av i laget vårt.

 

Sikter da til duellstyrken, innstilling, villigheten til å stikke foten & hodet frem der det gjør vondt!

Sånn som jeg ser det er mangelen på denne type spillere ett av våre absolutt største minus. Vi trenger menn(!) som tråkker til, slik vi hadde under mesterlagene våre.

Debuchy og denne type spillere er som oftest mindre tekniske og elegante, men i Premier League kreves det krigere for å heve seg. For å forhindre

tap ala det vi hadde mot Watford m.fl.

 

Voldsomt synd Wenger ikke vektlegger viktigheten av denne type spillere slik han gjorde før. I intervjuer om laget vi hadde da vi var som best trakk AW frem sitater som "...you can go to war with this guy" når han skulle beskrive deres kvaliteter. Men kanskje ble det for kjedelig for han? Fotballromantikeren fant ut at han ville vinne på en annen måte. Effektive krigere ble erstattet med lettbente teknikere. Det skulle spilles "The Arsenal Way". Etablerte forsvar skulle brytes ned med possession og lekre kombinasjoner.

Jeg tror vi fortsatt er "lidende" på grunn av denne filosofien. Og jeg tror Wenger aldri vil gå bort fra den.

 

Det som skulle være en kort respons på Bellerin - Debuchy dreide plutselig tilbake til glansdagene. Forøvrig ønsker jeg Wilshere inn for Xhaka på søndag.

Sveitseren trenger også en vekker.

Link to comment
Share on other sites

---

 

Det hadde ikke vært meg imot. Jeg har alltid likt Debuchy (som spiller, ikke sutringen) og mener han har kvaliteter vi har for lite av i laget vårt.

 

Sikter da til duellstyrken, innstilling, villigheten til å stikke foten & hodet frem der det gjør vondt!

Sånn som jeg ser det er mangelen på denne type spillere ett av våre absolutt største minus. Vi trenger menn(!) som tråkker til, slik vi hadde under mesterlagene våre.

Debuchy og denne type spillere er som oftest mindre tekniske og elegante, men i Premier League kreves det krigere for å heve seg. For å forhindre

tap ala det vi hadde mot Watford m.fl.

 

Voldsomt synd Wenger ikke vektlegger viktigheten av denne type spillere slik han gjorde før. I intervjuer om laget vi hadde da vi var som best trakk AW frem sitater som "...you can go to war with this guy" når han skulle beskrive deres kvaliteter. Men kanskje ble det for kjedelig for han? Fotballromantikeren fant ut at han ville vinne på en annen måte. Effektive krigere ble erstattet med lettbente teknikere. Det skulle spilles "The Arsenal Way". Etablerte forsvar skulle brytes ned med possession og lekre kombinasjoner.

Jeg tror vi fortsatt er "lidende" på grunn av denne filosofien. Og jeg tror Wenger aldri vil gå bort fra den.

 

Det som skulle være en kort respons på Bellerin - Debuchy dreide plutselig tilbake til glansdagene. Forøvrig ønsker jeg Wilshere inn for Xhaka på søndag.

Sveitseren trenger også en vekker.

Jeg er fullstendig enig i det du skriver.

 

Når det gjelder Wilshere v Xhaka så har jeg ikke noe i mot det, hovedårsaken til at jeg har foretrukket Xhaka i mitt forslag er kampprogrammet. Wilshere spilte 90 minutter på torsdag, og som jeg nevnte i kamptråden for kampen mot Southampton så er kampprogrammet såpass tett nå disse ukene at jeg mer har sett for meg Wilshere fra start mot West Ham på onsdag. Med PL-kamper søndag, onsdag og lørdag. Carabao cup på påfølgende tirsdag og PL-kamp mot Pool på tre dager senere så vil det være behov for en viss rullering. Carabao-kampen (også mot West Ham) vil rett nok i hovedsak være med EL-laget, men med Jack's skadehistorie så er jeg ikke så veldig lysten med et for tett kampprogram for ham. Jeg er klar over at han nå ikke viser noen tegn til skadeproblemer, men de dukker uansett opp jevnlig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...