Jump to content

2017.12.07 BATE Borisov (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 BateBorisov.png?itok=F7ZkEvRT BATE Borisov


Torsdag 7. Desember 2017, 21:05. Emirates Stadium


Europa League - Gruppespill - kamp 6.


Kampen vises live på Eurosport Norge / Eurosport Player




Arsenal er allerede vinner av gruppe H i Europa League, så denne kampen har ingen betydning for oss når det gjelder det videre avansementet, men med mindre gode resultater i de to siste kampene så betyr muligens prestisjen noe. Det er dog så jevnt bak oss at BATE også kan gå videre i EL hvis de slår oss, forutsatt at kampen mellom Røde Stjerne og Køln ender uavgjort.



Det er lite sannsynlig at vi får se det laget jeg foreslår på torsdag. Mot Køln så var det få av de unge som slapp til fra start så jeg vil foreslå å bruke flere av de unge lovende, men enda viktigere så vil jeg bruke de i de rollene de normalt spiller i (jeg tenker da ikke minst på Nelson) og ikke i uvante posisjoner.



Mot Køln så startet Debuchy som høyre stopper og Chambers som høyre vingback. Debuchy er en mer naturlig back enn Chambers så jeg velger å bytte rollene for de to.


På midten så er det forsåvidt naturlig å starte med både Coquelin og Elneny, men jeg mener Willock fortjener en sjanse til å starte på torsdag.


Giroud er ikke vraket fra min side, men han har fått en del spilletid på PL-laget så han trenger ikke denne matchtreningen og i tillegg så har jeg så jævla lyst til å se Nketiah få litt spilletid og ikke bare noen minutter mot slutten av kampen. Walcott derimot mener jeg bør starte på benken og la Nelson få prøve seg fra start i en offensiv rolle.



Ospina/Macey


Chambers - Per - Holding


Debuchy - Coquelin/Elneny - Willock - Maitland-Niles


Nelson - Wilshere


Nketiah


Link to comment
Share on other sites

Macey

Debuchy - Chambers - Holding - Kolasinac

Willock - Maitland-Niles

Nelson - Wilshere - Iwobi

Nketiah

Vi er videre fra gruppen og jeg ønsker at vi skal bruke våre mest spennende talenter sammen med andre erfarne spillere som trenger å spille seg i form.

Link to comment
Share on other sites

 

Macey

Debuchy - Chambers - Holding - Kolasinac

Willock - Maitland-Niles

Nelson - Wilshere - Iwobi

Nketiah

 

Vi er videre fra gruppen og jeg ønsker at vi skal bruke våre mest spennende talenter sammen med andre erfarne spillere som trenger å spille seg i form.

 

Jeg ser ingen grunn til å bruke Kolasinac i denne kampen. Han var ikke på sitt beste mot United og trenger hvile så vel som noen andre. Jeg aner ikke hvem som eventuelt må bekle plassen hans.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ingen grunn til å bruke Kolasinac i denne kampen. Han var ikke på sitt beste mot United og trenger hvile så vel som noen andre. Jeg aner ikke hvem som eventuelt må bekle plassen hans.

Jeg er enig i at Kolasinac ikke skal spille, men erstatteren er enkel å finne (i Stefans formasjon). Per inn i midten, Holding på back. Det er ikke Holding sin beste posisjon, men dette er en kamp der man kan ta sjanser med akkurat dette.
Link to comment
Share on other sites

Her er det om å gjøre å la Walcott spille seg i form

I utgangspunktet ville jeg vært enig med deg, men Theo har fått en del EL-sjanser uten å vise noen fremgang. Jeg vil heller se fremtiden på torsdag, ikke fortiden!
Link to comment
Share on other sites

Jeg er både skuffet og positiv samtidig.

 

Skuffet over at ikke flere unggutter får sjansen fra start i en betydningsløs kamp. Samtidig så forstår jeg verdien av å la etablerte spillere få spilletid når vi nå går inn i en travel tid i PL.

 

Jeg er positiv over at vi stiller en ganske offensiv oppstilling, med firerrekke bak og med Jack i en "drømmerolle" som ballfordeler på midten

Link to comment
Share on other sites

Wenger har Tilogmed sagt at Walcott absolutt ikke er til salgs i januar. Galskap...

Wenger går vel sjelden eller aldri ut og sier at en spiller er til salgs..... Slike kommentarer fra Wengers side betyr intet. Han ville gitt journalister det samme svaret uansett om en spiller er til salgs eller ikke.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...