Jump to content

2017.11.29 Huddersfield Town (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 huddersfieldtown_0.png?itok=2GSDshDL Huddersfield Town


Onsdag 29. november 2017, 20:45. Emirates Stadium


Premier League - 14. serierunde


Kampen sendes IKKE direkte TV2 Sport Premium, men i opptak på samme kanal kl 23:45


(litt merkverdig at TV2 viser bunnkampen Everton-West Ham når Arsenal. Chelsea, Man City og Liverpool også spiller kamp på det tidspunktet)




En tøff uke for Arsenal der første kamp (mot Burnley) ble spilt i ettermiddag. Onsdag møter vi Huddersfield hjemme før vi på Lørdag tar i mot Manchester United.



Özil var ikke med mot Burnley p.g.a. sykdom, ellers så er det ingen på skadelisten (utenom Cazorla) akkurat nå.



Etter en god start i august så har det gått opp og ned for Huddersfield og de ligger midt på tabellen. De gjør enkelte storkamper som seier over Man U, men slipper og så inn en del mål i enkelte kamper (som 0-4 mot Bournemouth)



Med tre kamper på syv dager så er det lett å ville hvile enkelte spillere på onsdag, ikke minst når vi har kampen mot United i tankene, men det er ikke lett å finne erstattere i mange posisjoner.


Jeg velger å starte med et relativt toppet lag.


I forkant av kampen mot Burnley så luftet jeg et ønske om å la Jack spille istedet for Iwobi (med Özil ute) jeg er ikke like sikker etter Burnleykampen, ingen av de imponerte men Jack har gått et steg tilbake etter et par bra kamper tidligere i høst.


Lacazette er heller ikke der han burde være, men det Giroud har vist i EL gir meg ingen grunn til å vrake Laca og jeg er usikker på om Welbeck er klar for en hel kamp ennå.



Oppdatering (27/11): I følge Wenger så er det lite sannsynlig at Özil blir klar til kampen på onsdag, så da er spørsmålet hvem som skal inn i hans sted. Selv om jeg ett par linjer lenger oppe var usikker på Wilshere så har jeg likevel kommet til at jeg vil ha han med. Men jeg vil da ha Jack ned som B2B og flytter Ramsey ut på kant (jeg har vel ikke så stor tro på at AW er enig med meg der)



Jeg velger å foreslå nesten den samme startoppstillingen som jeg foreslo mot Burnley. Hvis Özil ikke har blitt frisk igjen så har vi flere alternativer til å ta den kantplassen.



Cech


Kos - Mustafi - Monreal


Bellerin - Kolasinac


Wilshere - Xhaka


Ramsey - Alexis


Lacazette


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

På søndag var det Southampton - Everton som ble valgt fremfor oss, imorgen er det Everton - West Ham :o

 

Toffee-mann som plutselig har fått jobben med å plukke matcher mon tru... Ufattelig

 

Det blir vell noe rullering imorgen vil jeg anta. Ser gjerne Wilshere & Welbz inn i elleveren.

Link to comment
Share on other sites

På søndag var det Southampton - Everton som ble valgt fremfor oss, imorgen er det Everton - West Ham :o

 

Toffee-mann som plutselig har fått jobben med å plukke matcher mon tru... Ufattelig

 

Jeg har sendt noen sure tanker i retning TV2 i det siste, men ut i fra det jeg leser i dag så må jeg langt på vei frikjenner TV2.

TV2 avgjør hvilken kamp de vil vise lørdager klar 16, men uten om det så har de ingen innflytelse på hvilken kamp som blir vist (når flere kamper spilles samtidig).

 

Årsaken til at kamper med "topplag" blir valgt bort til fordel for mindre interessante kamper i enkelte serierunder, skyldes at PL har satt en grense for maksimum og minimum når det gjelder hvor mange kamper et lag kan/må vises i TV-kamper, og det betyr at de engelske rettighetshaverne må av og til vise kamper som mange anser som uinteressante.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sendt noen sure tanker i retning TV2 i det siste, men ut i fra det jeg leser i dag så må jeg langt på vei frikjenner TV2.

TV2 avgjør hvilken kamp de vil vise lørdager klar 16, men uten om det så har de ingen innflytelse på hvilken kamp som blir vist (når flere kamper spilles samtidig).

 

Årsaken til at kamper med "topplag" blir valgt bort til fordel for mindre interessante kamper i enkelte serierunder, skyldes at PL har satt en grense for maksimum og minimum når det gjelder hvor mange kamper et lag kan/må vises i TV-kamper, og det betyr at de engelske rettighetshaverne må av og til vise kamper som mange anser som uinteressante.

---

 

Sendte en mail for å høre tanken bak det selv, hvor jeg fikk samme svar. Det er sikkert riktig, men samtidig, hvor er da den grensen for United. Når var sist de ikke ble vist?

Det er fånyttes å irritere seg over dette, men jeg klarer ikke la være

Link to comment
Share on other sites

Disse reglene gjør at fler og fler går over til streaming/iptv. Reglene fører rett og slett til mer og mer frafall. Tipper vi i fremtiden vil se store omveltninger i hvordan abonnementene selges fra de kommersielle aktørene. Tipper man etterhvert får kjøpt en Arsenal pakke som da inneholder alle våre kamper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes hele opplegget til Sky er sykt merkelig. Jeg er fullstendig klar over at de har monopol og kan gjøre nesten akkurat hva de vil, men de burde jo forsøke å maksimere verdien av eget produkt. Siden jeg (og mange andre) har svært liten interesse av andre lags kamper hadde jeg gjerne betalt en sum for alle Arsenals kamper over sesongen på Arsenal.com. Et slags elektronisk sesongkort. Så kunne Sky samlet inn TV-inntektene fra alle klubbene og fordelt dem etter en brøk de mente var "rettferdig" istedenfor at man blir bundet til kamper de aller fleste har null interesse for. Jeg skjønner jo at det ville blitt svært skjevfordelt om klubbene skulle fått alle inntektene fra sine kamper/supportermasse selv, men det burde jo vært mulig å lage et rettferdig system hvor alle får muligheten til å se de kampene som de ønsker å se. Det eneste som hjelper er vel å si opp det som er av abonnementer, men det er jo helt forferdelig å belage seg på dårlige streams hele sesongen..

 

Hvis Wenger har planer om å kun la Lacazette spille 70 minutter mot Man U håper jeg Laca starter på benken og blir byttet inn i det 20. Spilleminuttet.

BE

 

Hahaha. Den støttes!

Edit:

Litt tåkeprat fra Mr Wenger ang Laca:
http://news.arseblog.com/2017/11/wenger-explains-lacazette-treatment/?utm_campaign=autotwitter&utm_medium=twitter&utm_source=twitter

Link to comment
Share on other sites

---

 

. Det er sikkert riktig, men samtidig, hvor er da den grensen for United. Når var sist de ikke ble vist?

 

Du har faktisk helt rett. Alle seriekampene til United så langt er vist direkte på TV2 Premium, men når jeg ser "bak tallene" så er det (dessverre) "logiske" grunner for dette.

 

Det er to instanser som velger ut kamper. Alle kampene med unntak av lørdag kl 16:00 velges ut av de engelske rettighetshaverne. Kampen lørdag kl 16:00 velges ut av TV2, og jeg antar at disse kampene (siden de er valgt fra Norge) ikke kommer inn under det maksimun/minimum-nivået som PL har satt for tv visning.

 

Hvis vi ser på de kampene som er valgt ut fra engelsk side (Sky og BT sport) , de første fjorten serierundene som inkluderer dagens kamper, så topper faktisk Arsenal denne tabellen med 11 tvkamper. United og Tottene er vist 10 ganger, Pool 9 ganger, City og Chelsea har blitt vist 7 ganger hver.

 

Ser vi på "tippekampen" lørdag kl 16 (som TV2 velger ut), så har United og Pool blitt vist fire ganger hver, City/Chelsea/Tottenham har blitt vist en gang hver. Arsenal har ikke blitt vist. Arsenal har dog hatt få kamper på dette tidspunktet og den ene kampen vi har spilt lørdag ettermiddag klokken fire, da var det Tottenham som ble valgt ut av TV2 som "tippekamp".

 

Når jeg lenger oppe sier at det er "logiske" grunner til at United har fått vist alle sine kamper så kommer det av at det ikke har vært andre "storklubber" som har spilt på lørdager kl 16:00 når United har hatt dette kamptidspunktet. Men sett ut fra de kampene som blir valgt ut fra britisk side så er faktisk United blitt behandlet på lik linje med Arsenal.

 

EDIT: Det kan forsåvidt være greit å nevne at årsaken til at TV2 selv kan velge hvilken kamp som vises lørdager kl 16 er at kamper på dette tidspunktet ikke vises i England og derfor har ikke Sky eller BT Sport noen direkte innvirkning på dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke usikker på om Lacazette er bedre enn Giroud. Jeg mener det er stor stor forskjell på de.

 

Lacazette er adskillig mye bedre. Mannen er 175cm høy og er bedre med mann i rygg, ballen i beina og som lagspiller generelt. Teknikken hans både når det gjelder dribling i tette områder og det å holde spillet flytende er langt bedre enn den "kjekke franskmannen". Giroud er bedre i lufta og er nok mer vant til Premier League, men det er det.

 

Lacazette har spilt 903 minutter med Premier League fotball så langt. Han står med 6 mål og 1 målgivende på 11 kamper (involvert i et mål hvert 129. minutt). Jeg er enig i at vi ikke har sett Lacazette på sitt beste for oss ennå, men at han er bedre enn Giroud er jeg ikke i tvil om.

 

De få kampene hvor han også har fått spilt sammen med Özil og Alexis har heller ikke hjulpet han. Har vært et veldig ustabilt lag han har vært del av.

Link to comment
Share on other sites

Både Giroud og Laca trenger de rette spillerne og den rette taktikken for å fremstå på sitt beste. Laca har manglet dette det meste av denne sesongen, Giroud mistet denne "støtten" sist vinter og har ikke hatt det nødvendige laget rundt seg siden det.

 

Giroud er nok fremdeles den beste på små flater innenfor sekstenmeteren men er svakere ellers i angrepsspillet. Lacazette er en mer komplett angrepsspillet som jeg tror vil bli verdifull for oss fremover.

Men for begge så er lagets "logistikk" viktig for å få frem det beste i de.

Link to comment
Share on other sites

Da var vi så langt igjen at jeg nok en gang ikke får sett kampen på sumo. Noen som har forslag til hvor man kan se kampen? Kan gjerne betale en engangssum, men ønsker pdd ikke å binde meg til noen abonnement.

 

Utover det, forventer seier, tror på seier, det må bli seier. COYG!

HVIS reglene i England er slik at det kun er en kamp som blir sendt direkte så hjelper det ikke å prøve å se kampen andre steder heller.

 

For min egen del så er jeg litt "heldig" i dag. Er på kveldsvakt men mindre muligheter til å følge hele kampen live, men kommer hjem rett før opptaket sendes på Sumoen ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...