Jump to content

2017.11.05 Manchester City (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Det er rett og slett svakt av City å ikke lede med mer enn ett mål så langt.

 

Det Arsenallaget som er på banen skal jeg ikke kritisere så mye for de spiller opp mot sitt "beste", problemet er bare at opp mot sitt beste på langt nok er godt nok mot en slik motstander.

 

Hva jeg ville vurdert i pausen av bytter.

Ut med Ramsey, inn med Debuchy i trebackslinja, Kos sentralt og Coq flyttes frem på DM. Laca inn for Iwobi.

Vi spiller i praksis uten spiss. Det er ikke unormalt at Sanchez som spiss ønsker å være med i oppbyggingen av spillet og derfor bør han ned på kant og Laca på topp.

Link to comment
Share on other sites

Sanchez har starta alle kontringene til ManC. Ut med han.

Hvis Coq skal spille midtstopper hadde det vært bedre med Elneny??

 

BE

Sanchez har ikke startet ALLE kontringene til ManC, det er mange av våre som er flinke til å miste ballen.

Link to comment
Share on other sites

Sanchez har starta alle kontringene til ManC. Ut med han.

 

BE

 

Ja, så å si.. En skrekkelig omgang av den mannen. Han ser ut som han allerede er City-spiller.

 

Ellers er Wengers bortetaktikk den stikk motsatte av Mourinhos: Mange mann i angrep. Det gir veldig mye morsommere kamper for nøytrale supportere. Men færre poeng. Sterling er årsak til at ikke City leder med i hvert fall 2.

Link to comment
Share on other sites

Sanchez har i hvertfall 4-5 ggr gjort akkurat samme feilen, og det er å spille ballen 45 grader ut fra høyresiden slik at City har fått farlige overganger. Det må han slutte med!!!

Vil tro det er bestemt pga city sine store stoppere og våre små angripere. Men ja det må i det det minste slås bedre fra den kanten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker Ramsey ut, Iwobi ned sentralt, Lacazette inn på topp og Sanchez på ving/offensiv midtbanespiller. Coq har gjort jobben greit som midtstopper og stoppet et par kontringer med noen herlige taklinger. Ramsey har vært forferdelig med unntak av det ene løpet han tok helt på slutten av omgangen. Sanchez blir altfor aleine på topp og en Lacazette inn vil kunne hjelpe litt på det.(Han har tross alt ingen å sikte på i boksen når han vandrer ut til venstre, selv om avleveringene har ført til kontring imot).

 

Og jeg har null tro på at Wenger lar Coq få DM-rollen sin hvis han blir flyttet opp på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...