Jump to content

2017.11.05 Manchester City (B)


Polljen

Recommended Posts

Manchester City manchestercity.png?itok=RdGMKzSY arsenal.png?2016-2017 Arsenal


Søndag 5. november 2017, 15:15. Etihad Stadium


Premier League - 11. serierunde


Kampen blir vist direkte på TV2 Sport Premium




Det er vel ingen store endringer i skadesituasjonen i forkant av denne kampen. Flere spillere er antatt å være tilbake etter landslagpausen (som starter etter denne kampen).



I utgangspunktet så vil jeg starte med det samme laget som startet mot Swansea, men er litt usikker når det gjelder den sentrale midtbaneduoen Ramsey/Xhaka. Jeg er dog usikker på hvem som eventuelt skal ut og hvem som skal inn. Hvis Xhaka blir byttet ut med Elneny eller Coq, så får vi kanskje en litt bedre defensiv midtbanespiller men Ramsey vil fremdeles være like offensiv og dermed en defensiv usikkerhet.


Hvis vi bytter Ramsey ut med Coq eller Elneny så er faren stor for at Wenger gjør som han har gjort med en slik kombinasjon i det siste og kjører Xhaka som den mest defensive og Coq/Elneny som den offensive av de to på sentral midtbane (en misbruk av defensiv "kvalitet" som jeg ikke forstår).



Jeg velger, kanskje mot bedre vitende, å forsette med Ramsey/Xhaka (mest fordi jeg tror Wenger velger denne duoen). Og det viktigste i denne kampen er defensiv disiplin fra laget som helhet.



Cech


Kos - Per - Monreal


Bellerin - Kolasinac


Ramsey - Xhaka


Özil - Alexis


Lacazette


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

City, deretter Tottenham og kort tid senere er det United. Vinner vi de tre, så kan vi faktisk drømme om gull. Taper vi de tre, så håper jeg at det blir storutrensking i troppen allerede til januar og at man lar ungtassene spille resten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

@polljen, vi spiller ikke mot Everton :-)

Selvsagt, Elendig arbeid av undertegnede (jeg begynner å tape meg, feil på to tråder på under en måned).... Det går på klipp og lim, men litt endringer fra kamp til kamp, når jeg lager ny tråd (kopierte innledningen fra siste bortekamptråd). Vil bli rettet opp straks. Jeg får skylde på at tråden ble skrevet etter nettopp å ha stått opp fra sengen etter å ha vært på nattskift :shy:

Link to comment
Share on other sites

Helt enig storfornøyd med poeng, fornøyd om vi møter opp og gir kamp, men frykter mest nok en kolapps med stygge siffer. Tviler på at Wenger gjør særlige taktiske grep så mye avhenger nok av spillerne og hva de selv bestemmer seg for.

Link to comment
Share on other sites

Kolasinac ute med skade... ikkje heilt bra. Blir det Jack inn og Ramsey ut på sida?

Nå er det så vidt jeg kan se bare spekulasjoner som tilsier at Kolasinac er ute, men jeg avfeier de ikke helt. Spekulasjonene oppstod da Kolasinac ikke var å se på den siste treningen før kampen, og jeg aksepterer at det kan betyr at han er ute, men det er ikke bekreftet.

 

Når det gjelder erstatteren så er det flere muligheter, men jeg tviler på at Ramsey blir satt ned på vingback. Ramsey er for offensiv i tankegangen til å ta den rollen.

 

Jeg er usikker på hvordan jeg ville løst dette eventuelle problemet siden jeg ikke finner noen virkelig gode alternativer, men det mest åpenbare alternativet er at Monreal tar vingbacken og Holding tar Monreal sin stopperrolle. Med den formen Holding har vist i det siste, og med den tydelige mangelen på fart han har så er jeg litt skeptisk til dette, men jeg ser ikke så mange andre gode alternativer. Det å møte City med to "trege" stoppere (Per og Holding) gjør meg enda mer redd for det vi kan komme til å oppleve mot raske Cityangripere.

Kanskje det ville være bedre å gå tilbake til en firer bak (Bellerin - Per - Kos - Monreal). Vi har fremdeles en "treg" forsvarer i Per men han har i motsetning til Holding erfaring til å kompensere litt for sin manglende fart. Jeg liker som sagt ikke tanken på både Per og Holding ved siden av hverandre mot Cityangrepet. Så en sentral midtbane med Coq og Xhaka, der det da er viktig at Wenger tar til vettet og bruker Coq defensivt og ikke forsetter å la Xhaka være den mest defensive av de.

Hvis mot formoding Ramsey blir satt på vingbacken så tror jeg heller ikke at Jack blir satt inn på midtbanen, jeg tipper at mer defensive alternativer som Coq eller Elneny blir foretrukket.

 

Hvis Kolasinac er ute vil jeg ha et lag ala dette:

 

Cech

Bellerin - Kos - Per - Monreal

Xhaka - Coq(som DM)

Ramsey/Jack - Özil - Alexis

Lacazette

Link to comment
Share on other sites

Cech

Bellerin-Kos-Per-Monreal

Ramsey-Coq-Xhaka

Özil

Lacazette-Sanchez

 

 

Lov å drømme?

En drøm? Kanskje! Men en god drøm ?

 

Nå er jeg ikke så veldig opptatt om vi spiller 4-3-1-2 eller 4-2-3-1 rett og slett fordi våre offensive spillere beveger seg mye sideveis og frem/tilbake slik at i praksis varierer det hvem som er spiss og hvem som spiller kant. Med Giroud som spiss blir det noe annet, så han er mer stasjoner og da kunne jeg tenkt meg å se han med en reell makker på topp.

Link to comment
Share on other sites

Største grunnen til at jeg vil ha denne formasjonen er at vi får Coq i sin beste posisjon/rolle og vi får mer støtte på topp. Giroud kan da spille sammen med en mindre, men teknisk og raskere spiller på topp og vi kan utnytte styrkene til to spisser.

Link to comment
Share on other sites

Største grunnen til at jeg vil ha denne formasjonen er at vi får Coq i sin beste posisjon/rolle og vi får mer støtte på topp. Giroud kan da spille sammen med en mindre, men teknisk og raskere spiller på topp og vi kan utnytte styrkene til to spisser.

Jeg er fullstendig enig i det du skriver her.

 

Årsaken til at jeg ikke var litt mindre enig i mitt forrige svar var at du ikke hadde Giroud med i lagoppstillingen, men Laca og Alexis sammen på topp. Begge de to er såpass dynamiske i sitt spill at det gjorde at jeg ikke så det samme "behovet" for to på topp. Nå skal det samtidig sies at jeg ikke tror at Giroud er i god nok form til at det passer å ha han med fra start mot et lag som City, uavhengig av om det er som enslig spiss eller sammen med Laca. Men prinsippielt er jeg enig med deg og jeg vil gjerne se denne komboen først mot et litt mindre godt lag.

 

Når det gjelder at Coq bør brukes i sin beste posisjon/rolle så er jeg fullstendig enig, men her er den største flaskehalsen Wengers urokkelige stahet som gjør at Xhaka (nå for tiden) tydeligvis SKAL bekle DM-rollen koste hva det koste vil (en rolle som sannsynligvis mange av oss mener ikke er den rollen han passer best til).

Link to comment
Share on other sites

Formen til Giroud er noe av grunnen til at jeg ikke ville startet med ham mot City nå, men også det at City under Guardiola vil angripe. De har også svakheter bakover langs bakken bakover så det å kjøre to teknisk gode og kjappe spillere i Lacazette og Sanchez tror jeg ville være en fin måte å utfordre forsvaret deres på. Så kan Giroud komme inn i andreomgang og gi oss et annet alternativ på topp uavhengig av om vi ligger under eller leder. Å starte med Giroud tror jeg kun vil være den beste løsningen mot lag som elsker å ligge bakpå, á la Manure under Moaninho mot gode lag.

Link to comment
Share on other sites

Japp, det ville liksom vært typisk Wenger å benke en Lacazette når vi kommer til å kunne få bakrom, og istede spille urtrege Giroud, mens neste kamp mot bunnlag der vi trykker på 98% av kampen skal plutselig ikke Giroud spille... Syntes det snart er på tide å begynne å spille spillerne i posisjoene de virkelig er best i. Og da nevner vi feks Giroud, Xhaka, Coq, Ramsey, Özil og sikkert fler.. Alle disse spilles ofte ute av posisjon (eller settes opp mot feil motstand imo).

 

Kunne godt tenkt meg at vi la om i enkelte kamper til 4 bak igjen, og dermed får mer trykk fremover, mens mot jevngode eller bedre lag kunne vi kjørt en 3'er bak som naturlig nok blir 5 når vi er etablerte i forsvar.

 

Morgendagens kamp tror jeg vi taper ganske greit, laget slik jeg tror:

Cech

Kos - Per/Niles - Monreal

Bellerin - Kolasniac

Ramsey - Xhaka

Ozil - Laca - Sanchez

 

Hvis ikke Kolasniac blir klar tipper jeg bellerin må spille venstre og nelson høyre.

Link to comment
Share on other sites

Eg håpar det beste men fryktar det verste...Med 8 tap på dei siste 15 bortekampene er det ingenting som tilseier at me skal vinne borte mot ligaens beste lag. Eg håpar derimot at me levererer ein innsats og ein vilje Arsenal verdig. Da kan me mot alle odds få eit bra resultat (uavgjort). Lykke til karar...

Link to comment
Share on other sites

Cech,

Bellerin, Koscielny, Monreal, Kolasinac,

Coquelin, Xhaka,

Ramsey, Ozil, Iwobi,

Alexis

Jeg antar at det er slik Wenger tenker seg lagoppstillingen.

Monreal er flyttet inn som sentral midtstopper i stedet for Per. Selv om dette ikke er Monreals beste posisjon så forstår jeg Wengers avgjørelse. Per har rutine, man han er mer rusten og sliter med farten, så jeg synes denne avgjørelsen er grei.

Coq og Xhaka på sentral midtbane (antar jeg) og det var det jeg selv ønsket forutsatt at Wenger har tatt til vettet og bruker Coq som den mest defensive av de to. Hvis han forsetter med eksperimentet der Coq i praksis dekker B2B-rollen blir jeg mer skeptisk.

Ramsey på kant (antar jeg) er helt grei, Özil er tilbake i sin rette posisjon og det liker jeg.

 

Så til den store "bomben", vrakingen av Lacazette på topp. Jeg er litt ambivalent rundt denne avgjørelsen, men kanskje ikke like uforstående som enkelte andre synes å være. Jeg har tro på Lacazette i Arsenal, men han har ikke vært helt på topp i det siste. Sanchez har vist bedre og bedre takter, og selv om jeg helst ser han på kant og ikke som spiss så kan det forsvares å sette han på topp. Så til slutt til Iwobi, som har vært veldig ustabil så langt denne sesongen og selv om Laca har hatt en liten "down" så er jeg ikke sikker på at Iwobi er et bedre valg.

 

Jeg er uenig i at Laca ble vraket til fordel for Iwobi, men ikke uforstående/overrasket.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstå mindre Iwobi for laca, Iwobi jukser mer defensivt enn Ozil. Hvis tankegangen er defensiv inngang så faller den på eget grep. Er også spent om Coq nå blir bakerst på midten eller om de skal rullere alle tre. Coq som ren dm kan jeg akspetere men ikke at han skal fyke rundt overalt utpå der

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstå mindre Iwobi for laca, Iwobi jukser mer defensivt enn Ozil. Hvis tankegangen er defensiv inngang så faller den på eget grep. Er også spent om Coq nå blir bakerst på midten eller om de skal rullere alle tre. Coq som ren dm kan jeg akspetere men ikke at han skal fyke rundt overalt utpå der

Jeg er enig med deg. Rent isolert sett så er det ikke totalt uforståelig at Lacazette blir vraket ut fra de siste kampene. Hadde vi hatt en frisk Welbeck som erstatter så hadde en vraking vært lettere å forstå enn når vi bare har en ustabil Iwobi.

Når det gjelder Coq så MÅ han være defensiv eller så vitsen med han borte.

 

Det ser så langt ut som at Coq spiller bak Xhaka

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...