Jump to content

2017.10.28 Swansea City (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 swanseacity.png?itok=QFVGm7EU Swansea City


Lørdag 28. oktober 2017, 16:00. Emirates Stadium


Premier League - 10. serierunde


Kampen blir IKKE vist direkte TV2 Sport, men blir vist i opptak på TV2 Sport Premium 2 kl 18:15.




Vår motstander Swansea ligger på 15. plass på tabellen.



Oppdatering av skadestatus kommer fra Wenger senere i ettermiddag, men jeg tar som utgangspunkt for denne tråden at skadesituasjonen er den samme som før kampen mot Everton og jeg ser det også som sannsynlig at ingen av de som spilte i ligacupen på tirsdag spiller fra start på lørdag.



Mitt forslag til lag er det samme som jeg valgte å foreslå i forkant av kampen mot Everton



Cech


Kos - Per - Monreal


Bellerin - Kolasinac


Ramsey - Xhaka


Özil - Alexis


Lacazette


Link to comment
Share on other sites

Støtter laget. Tipper de som spilte 100 min+ tidligere i uken vil bli hvilt uansett, med mindre det dukker opp noen voldsomme skader helt mot slutten. Swansea det laget jeg var villig til å etter gård og grunn på at skulle rykke ned etter et par runder. De ser rett og slett fryktelig svake ut. Omtrent som et gjennomsnittlig Championshiplag, men etter at de fikk inn Renato Sanches og Bony helt mot slutten av vinduet kan det kanskje være noe håp for at de klarer seg allikevel.

 

Men dette burde uansett bli ganske grei skuring. Håper vi fortsetter i samme spor som vi avsluttet mot Everton så kan det bli gøy! Er gira på å se en hattrick av Lacazette snart

Link to comment
Share on other sites

Men dette burde uansett bli ganske grei skuring.

 

---

sånt er farlig å si med arsenal i disse dager. Alle kamper er et potensielt bananskall... O_O ​ og særlig når de har gjort en god offensiv prestasjon som den mot Everton ville det være typisk om de i denne kampen falt tilbake til gamle synder... og det var dessuten noen gamle synder å se også mot Everton, ved begge baklengsmålene. Men naturligvis BURDE Arsenal være mer enn gode nok til å kjøre over Swansea, i hvert fall hvis de har ambisjoner om å henge med i topp-4 kampen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Arsenal burde vært i en slik stand at det normalt burde være grei skuring mot en slik motstander .

 

Men er det noe som virkelig kjennetegner Arsenal på 2010-tallet så er det at det er lite som er "normalt", ikke minst mot antatt svakere motstand.

Link to comment
Share on other sites

 

---

sånt er farlig å si med arsenal i disse dager. Alle kamper er et potensielt bananskall... O_O ​ og særlig når de har gjort en god offensiv prestasjon som den mot Everton ville det være typisk om de i denne kampen falt tilbake til gamle synder... og det var dessuten noen gamle synder å se også mot Everton, ved begge baklengsmålene. Men naturligvis BURDE Arsenal være mer enn gode nok til å kjøre over Swansea, i hvert fall hvis de har ambisjoner om å henge med i topp-4 kampen.

Jepp. Merson oppsummerer det bra for sky sports:

 

«This is Arsenal all over. They do well at Chelsea, go on a little run and then get beaten by Watford. It's a cycle that will probably repeat all season.

 

They have won a couple in a row now and will beat Swansea, the talk will start again, but they will lose to someone they shouldn't.«

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Merson oppsummerer det bra for sky sports:

 

«This is Arsenal all over.............

 

They have won a couple in a row now and will beat Swansea, the talk will start again, but they will lose to someone they shouldn't.«

Det er neste slik at jeg håper denne spådommen går inn.

Neida, jeg går ikke og håper på at Arsenal skal tape kamper, men akkurat nå så godtar jeg det hvis den slår til.

Og hvorfor gjør jeg det? Jo det neste laget etter Swansea som vi ikke Skal tape i mot er Burnley om en måned (EL og Ligacupen teller ikke her) og i mellom de to kampene så skal vi møte Manchester City og Tottene. Hvis spådommen skal slå til så betyr det at vi vil gjøre det godt mot de to klubbene ???

Link to comment
Share on other sites

Fort gjort ;) tre poeng er et must i dag. Forhåpentligvis klarer vi å fortsette trenden vi så mot Everton med en treer foran i verdensklasse. Ramsey må klare å disiplinere seg bedre og være smartere når han går på sine offensive løp.

Link to comment
Share on other sites

Haha. Etablert angrep ett balltap også stormer de 3mot3 på oss. Helt ufattelig hvordan man kan spille slik år ut og inn uten konsekvenser. Hva med heller å lure de litt opp i banen når man ikke er i nærheten av å tråkle seg igjennom 11 mann?

Link to comment
Share on other sites

Ut med per, inn med giroud. Ut med ramsey, inn med Jack

Tja skjer KANSKJE i 73 min. Vi vet det aldri skjer noe til pause om det ikke er skader.

 

Uansett hårreisende omgang, 78%!! Ball også ligger man ikke bare under, de er alene på keeper to ganger i tillegg. Hodeløst, naivt og alt det der

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...