Jump to content

2017.10.24 Norwich (H) Carabao Cup


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Fra sofakroken høres hjemmepublikumet i ligacupen ut til å være langt mer høylydt og støttende enn det som er på Emirates til daglig... Det er kanskje en annen gjeng? Til andre priser?!

Ja det er endel billigere (iallefall før) så tipper mange som ikke har muligheten i pl er der. Men det er glissent

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært artig å sett han Macey i straffekonk faktisk. Mer tro på han enn Cech der ;)

Forsiktig nå så du ikke jinxer. Var kanskje litt heldig som ikke fikk straffe i mot. Klønete av Debuchy, en av de mest rutinerte utpå der.

 

Er enig, Macey virker litt mer tiger og har refleksene inne ?

Link to comment
Share on other sites

Vi kom til finalen i 2007 med unggutta, får se om vi klarer å gjenta bragden og til og med vinne hele cupen.

 

Ellers var det tidvis uinspirert til tross for at dette var en mix av førstelagsutfordrere og unggutter som spilte for videre førstelagsmuligheter gjennom cupen. Kviknet først til når Norwich ble merkbart slitne og Eddie Nketiah har nok havnet på alle Arsenalfans sine lepper etter denne kampen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke sett ekstraomgangene, men registrerer nå at vi gikk videre.

 

Jeg må innrømme at jeg faktisk synes litt synd på Norwich som var nær ved å hale seieren inn før en ungspjæling kom inn for Arsenal sent i andre omgang.

 

Når det gjelder laget som startet så støtter jeg (for en gangs skyld) Wenger fullt ut. Det viktigste med denne uviktige turneringen er å gi benke- og tribunesliterne kamptrening. Ryker vi så eventuelt ut så er det ikke noe stort tap for meg.

 

Når det gjelder de som startet i dag så skuffer vel samtlige spillere som aspirerer til å starte kamper i PL.

 

Noen her nevnte at Walcott var mer synlig enn mot Røde Stjerne, men det skulle da ikke mye til for å være bedre enn i den kampen. Pr dato så mener jeg at hverken Walcott eller Giroud en gang er gode nok for benken i PL.

Link to comment
Share on other sites

Da håper jeg noe lignende får sjansen neste kamp også, uavhengig av motstander. La en se hvor langt de klare å komme

Det støtter jeg fullt ut. Jeg ser gjerne at vi kjører et ungt lag også i en hypotetisk finale.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nesten Walcott bør henvises til benken neste runde. Prestasjonene hans i dag og mot Røde Stjerne mener jeg er så dårlig at Nketiah eller Akpom bør få sjansen fra start til fordel for Theo. Så får han heller komme innpå om de ikke klarer å levere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nesten Walcott bør henvises til benken neste runde. Prestasjonene hans i dag og mot Røde Stjerne mener jeg er så dårlig at Nketiah eller Akpom bør få sjansen fra start til fordel for Theo. Så får han heller komme innpå om de ikke klarer å levere.

 

 

Ikke uenig, men han kan faktisk få følge av Giroud... Makan til stillestående spiss og dårlige mottak skal en se lenge etter. Giroud virker til å være god til en ting i Arsenal for tiden, og det er å komme inn mot slutten av kamper med a-laget. Da kan han vise enkelte kamper med høy kvalitet, men det greiene han har vist i to kamper på rad med de nest beste skremmer få. Bortsett fra å flikke inn ett fint mål mot røde stjerne.

Link to comment
Share on other sites

Giroud tok seg opp i andreomgang da vi fikk mer bevegelse på topp og prøvde oss på noen innlegg i boks. Litt bedre presisjon fra Akpom og DaSilva kunne fort ført i Giroudmål. Så synes han fortjener plassen mye mer enn Theo.

 

Wilshere var skuffende i dag og med unntak av noen glimt fra Nelson fikk vingbackene våre lite til. Jeg håper snart Niles får sjansen i en posisjon han er bedre i, for ute på venstre vingback passer han ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg satt i går og tenkte på hvordan Coq kom inn som en revolusjon på defensiv midtbane for et par sesonger siden og se hvordan han er nå..?! Treffer ikke på enkle støtte/tversoverpasninger og har et mursteintouch ut av en annen verden. Får jo ikke til noen ting utpå der, mot et rullert Norwich annet enn et par sene taklinger og noen håpløse balltap. Er jo fryktelig å se på!

 

Begynner å gå greit lei av Giroud og Walcott og. Kampene i EL og nå idag har gitt meg en skikkelig reminder på hvorfor "alle" tørstet etter en ny spiss, på tross av et par fancy scoringer i ny og ne. Og Walcott burde jo donere halve lønnen sin til linjedommer så ofte som han løper i offside! Generer jo noe enormt med arbeid, og er vel godt oppe på tosifret alene bare fra kampen i går og den i Beograd sist uke. Fullstendig krise og null bidrag what so ever begge veier. Nå er jeg på kanten til å gå så lei at jeg nesten tror vi hadde kommet bedre ut av å kansellere kontrakten hans i sommer, da hadde vi i hvert fall spart lønnskostnadene og vi hadde sluppet å spille samtlige unggutter ut av posisjon.

 

Men det som virkelig irriterer meg er at det var disse tre som liksom skulle bære laget i EL og carbonara. Kanksje ved siden av Per som er tiltenkt en rolle når den ønskede backtreeren er skadefri. Men de har jo ingenting å komme med. Eneste lyspunktet var han unggutten som kom innpå og reddet dem fra noen forferdelig pinlige scener. Også ble jeg litt lettere til sins da jeg switchet over og så de siste minuttene av Wolves B-lag holde et nesten toppet City til straffer. Så får vel konklusjenen være at cup er cup.

Link to comment
Share on other sites

3 kamper på 6 dager og 3 seiere. Ikke overbevisende spill alltid, men to av kampene har vi sendt utpå mix-laget vårt. Dette er positivt, klarer vi å holde momentum fra Everton-kampen inn i november der vi møter City og Spurs, da har vi snudd den negative sesongstarten. Og kan kanskje ha et håp om topp fire igjen ?

 

Jeg er forsåvidt enig med deg Noname, men som jeg har påpekt i andre tråder; Coquelin blir brukt helt annerledes enn den gangen. I går så jeg han gå på løp på kanten, prøvde å være spillbar i feltet osv. NEINEINEI, Coquelin skal være som G. Silva. Være den usynlige veggen foran forsvaret og kun operere som ryddegutt. Han har ikke et repertoar som kan gå noe som helst utover dette. Og det er det han har blitt brukt som i en del kamper nå, box-to-box. Passer han ikke.

Link to comment
Share on other sites

Moro at vi klarte å dra det i land. Jeg mener fortsatt vi kunne og burde hatt en stjernespiller eller to på benken da det egentlig bare var tjuvflaks at ikke Norwich scoret flere.

Men godeste Nketiah ordnet biffen og virker veldig spennende. Det er skjeldent man gjør seg opp mange meninger og tanker utifra å ha sett en spiller i 35 minutter, men den lille mannen gjorde inntrykk på meg. Herlig touch, ureddhet og selvsikkerhet. Kjærkomment for å komme gjennom nåløyet. Når det gjelder arbeidsmoral var mitt førsteinntrykk at han er en typisk spiss som ikke er så interessert i jobbe defensivt. Håper han får innprentet viktigheten av dette av trenerteamet og er villig til å lære.

 

Theo Walcott.. Hva skal man si? Jeg deler oppgittheten og frustrasjonen. Han har vært i klubben i 11 år og er 28 år gammel nå. Da skal du fortsatt være på topp fysisk, ha bedret deg teknisk og modnet taktisk. Den tekniske og taktiske biten har aldri vært hans styrke for å si det mildt, men han kunne hvertfall bruke farten sin, utfordre backen og skape farligheter før.

Nå er det KUN støttepasninger. Og feilvendt er han omtrent like dårlig som han alltid har vært.

 

For å komme han noe i forsvar, så gjør han gode løp. Flere marginale offsider igår. Men han er helt prisgitt å ha lagkamerater som ser disse løpene.

Spørsmålet er om det er vell anvendte penger å bruke 100 tusen pund i uka på den mannen. Svaret mitt er hvertfall et nei.

Det er fint å ha en mann som er flink til å ta disse løpene, vi trenger folk som også er gode uten ball, men totalt sett så tilfører han

klubben for lite til å forsvare den lønningsposten. Trist, men sant i mine øyne. Gi meg Mahrez.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er forsåvidt enig med deg Noname, men som jeg har påpekt i andre tråder; Coquelin blir brukt helt annerledes enn den gangen. I går så jeg han gå på løp på kanten, prøvde å være spillbar i feltet osv. NEINEINEI, Coquelin skal være som G. Silva. Være den usynlige veggen foran forsvaret og kun operere som ryddegutt. Han har ikke et repertoar som kan gå noe som helst utover dette. Og det er det han har blitt brukt som i en del kamper nå, box-to-box. Passer han ikke.

 

Helt faens enig. Blir så forbanna irritert på Wenger for at han alltid skal prøve å gjøre spillerne mer "komplette". Ja i noen tilfeller så er det selvfølgelig ønskelig, men når Coquelin spiller til 8-9 på børsen nesten hver jævla kamp som DM og er aller best i den rollen, hvorfor skal han absolutt kjøre han lenger opp i banen og gjøre svakhetene hans langt mer synlige?!

 

Se på f.eks. Casemiro i Real Madrid. Han gjør den rollen som Coquelin gjorde for oss et par sesonger tilbake. Han gjør en utmerket og Real Madrid kan derfor slippe flere spillere fremover på det offensive. De prøver ikke å få han til å spille som Zidane (ironisk nok treneren hans nå) da de vet at dette ikke er styrkene hans.

 

Coquelin som ren DM er/var veldig god, det samme var Song også. Helt til en herremann mente de burde utvikle spillet sitt, noe som førte til en formdupp av en annen verden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fullstendig enig med dere når det gjelder Coquelin og kritikken bør gå på hvordan Wenger rent generelt håndterer DM-rollen.

 

Jeg er rett nok ikke i nærheten av å kunne kalle meg en "fotballfaglig ekspert", men hvor ligger logikken når vi i kamper der vi stiller med duoen Xhaka og Coquelin, bruker Xhaka som DM og Coq som B2B? Begge spiller da i den rollen de er minst komfortable med.

 

Man kan gjerne kritisere både Xhaka og Coq for svakt spill i enkelte kamper, men skyldes dette at begge har blitt svakere som fotballspillere? Kanskje, kanskje ikke. Inntil jeg går se de brukt i rett posisjon så ser jeg ingen annen utvei enn å tro at feilbruk er hovedårsaken til at de fremstår som svakere/dårligere nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...