Jump to content

2017.10.22 Everton (B)


Polljen

Recommended Posts

Everton everton.png?itok=d7n8eUPG arsenal.png?2016-2017 Arsenal


Søndag 22. oktober 2017, 14:30. Goodison Park


Premier League - 9. serierunde


Kampen blir vist direkte på TV2 Sport Premium




Skadesituasjonen: Welbeck, Mustafi og Chambers er ute de nærmeste ukene (varierende lengder). Coquelin ble byttet ut i Beograd torsdag, muligens med en skade. Ospina var ikke i troppen mot Røde Stjerne (rykter om en skade på trening)


OPPDATERING: Welbeck, Chambers og Ospina er ute frem til landslagpausen. Mustafi kan bli ute litt lenger. Ellers er det ingen nye skadeproblemer.



Jeg antar at med unntak av Cech så er det ingen av de som spilte kampen mot Røde Stjerne som er aktuelle fra start i kampen mot Everton. Wilshere viser at han er på rett vei, men jeg tror ikke at Wenger ønsker å starte han igjen allerede søndag etter at han spilte hele kampen på torsdag.



Vår motstander Everton, er vel ut i fra forutsetningene den største skuffelsen i PL så langt denne sesongen. Nå skal det sies at Everton i de første åtte serieomgangene allerede har møtt fire av de beste klubbene i PL (Man U, Man C, Tottene og Chelsea).



Når det gjelder laget som Arsenal kommer til å stille så vil det i hovedsak bestå av spillere som hadde spillefri i EL-kampen torsdag. Kos måtte byttes ut mot slutten av kampen mot Watford, men han skal være klar igjen. Jeg ser ikke for meg at det blir så mange endringer de som startet i den skuffende kampen mot Watford, men Welbeck er ute og jeg tror også at Iwobi starter på benken i denne kampen. Jeg tror Wenger erstatter de med Özil og Sanchez.



Dette laget tror jeg Wenger kommer til å starte med:



Cech


Kos - Per - Monreal


Bellerin - Kolasinac


Ramsey - Xhaka


Özil - Alexis


Lacazette




Jeg tror at Debuchy viste så pass mot Røde stjerne at han kan komme til å få plass på benken i denne kampen.


Hvis jeg skal våge å tippe hele benken så blir det: Macey (hvis Ospina fremdeles er skadd).


Holding, Debuchy (eller Elneny), Jack, Iwobi, Walcott og Giroud.




Neste kamp etter denne er allerede tirsdag 24. oktober da vi møter Norwich hjemme i Carabao Cup. Jeg vil tippe at vi da får se et lag som er relativt likt det som startet mot Røde Stjerne på torsdag.


Fram til landslagpausen etter kampen 5. november (mot City) så er det to kamper i uken, så det vil ikke overraske meg om vi få se denne delingen av laget frem til da. Laget som spilte torsdag vil være hovedstammen i de to kampene i Licacup og EL, mens det laget jeg har listet for Evertonkampen vil være stammen i PL-kampene fram til pausen.


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Som sagt i Røde Stjernetråden, så er DETTE kampen gutta virkelig kan bevise om vi har 'baller' eller ikke. Skal vi endelig klare å snu den forferdelige bortetrenden i PL denne sesongen? Vi bør være klare fra første sekund i denne kampen, for selv om Everton har hatt en elendig start på sesongen, så vil absolutt de være revansjesugne(på et generelt grunnlag).

 

Så er spørsmålet, hvor revansjesugen er Özil etter DEN bommen borte mot Watford? Hvor revansjesugen er Sanchez etter å ha røket ut av VM?

Dette er en god kamp å se hvor lystne våre to verdensstjerner er på å spille for oss resten av sesongen. Så forhåpentligvis lar Wenger vår beste angrepstrio endelig få sjansen sammen på topp.

Link to comment
Share on other sites

Ja, dette er en kamp med muligheter. Men som du skriver Simbad er Everton helt sikkert revansjesugne, og de har kniven på strupen nå. Arsenal har dårlige erfaringer når de møter lag med et slikt utgangspunkt. Vil ikke bli overrasket om Arsenal blir kjempet i senk av et Everton-lag i en litt desperat situasjon...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror som sagt at Wenger kommer til å bruke både Özil og Sanchez mot Everton, og jeg er også selv enig i at de bør brukes.

Jeg vet samtidig at det er noen her som sannsynligvis ikke vil se de på banen, av forskjellige grunner. For noen er det faktum at de ikke vil binde seg videre til klubben en grunn, for andre så er de kanskje rett og slett ikke gode nok pr. dato. Jeg kan tildels forstå begge de eventuelle argumentene mot å bruke de to spillerne.

 

Som sagt jeg mener de bør brukes mot Everton og her er mine argumenter. Når det gjelder kontraktene så ville jeg ikke ville ha hatt problemer med å vrake de hvis vi hadde hatt gode nok alternativer.

Jeg finner det lettest å argumentere for å bruke Sanchez da jeg mener at vi ikke pr dato har bedre alternativer. Sanchez har også vist en oppadgående kurve på banen og jeg tror at han kan fungere godt sammen med Lacazette.

 

Når det gjelder Özil så ville det for meg vært lettere å argumentere for en vraking, han har ikke vist alt for mye positivt på banen i det siste og den formasjonen vi spiller får ikke det beste ut av han heller. Når jeg velger å ta han med så beror det på at jeg gjerne vil se hvordan han kan fungere sammen med Sanchez og Lacazette, men enda viktigere er det at jeg sliter med å finne gode alternativer til denne kampen.

 

Iwobi har i størst grad blitt brukt som Özils backup og han er en grei spiller, men ikke like kreativ som Özil.

Jack er det åpenbare alternativet og jeg ser for meg at han kan bli ett reellt og sannsynlig alternativ ganske snart. Hovedårsaken til at jeg ikke ser han som et alternativ mot Everton er at han er "skaderisikoen" ved å spille to kamper på fire dager. Jeg ønsker å være litt mer forsiktig med Jack og la han få lettere matchtrening i den første perioden etter skadeavbrekket.

Welbeck er ute med skade, Walcott viste klart mot Røde Stjerne at han ikke har så mye å bidra med på banen. Nelson er spennende, men er han klar?

Akkurat nå er vel Kanskje Ramsey det eneste aktuelle alternativet til Özil, men vi har ikke flust med spillere til å dekke midtbanen heller. Men et greit alternativ er selvsagt Elneny på midt og Ramsey på kant.

 

Min konklusjon er at Sanchez er et åpenbart valg for å starte kampen, og jeg tviler meg fram til at også Özil bør starte mot Everton.

 

Link to comment
Share on other sites

Cech

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Kolasinac

Wilshere - Xhaka

Nelson - Iwobi - Alexis

Lacazette

Kødder ikke når jeg setter opp dette laget her. Ønsker at vi går tilbake til 4-2-3-1 da 3-5-3 ikke fungerer for oss. Vi spiller kjip fotball og flere spillere kommer ikke til rette i den formasjonen. Ønsker derfor å "freshe" opp litt på laget og gi Nelson en sjanse da jeg synes han er et utrolig stort talent og samtidig i god form.

 

Wilshere får sin første sjanse for førstelaget da han har vist seg å være i nærheten av god formen sin. Hvis ikke hadde det vært moro å se Niles på midten ved siden av Xhaka. Elneny er OK, men han har ikke fart i det hele tatt. Niles er rimelig kvikk og de få gangene han har fått spille i sin mest naturlige posisjon har han vært god.

Link to comment
Share on other sites

 

Cech

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Kolasinac

Wilshere - Xhaka

Nelson - Iwobi - Alexis

Lacazette

Kødder ikke når jeg setter opp dette laget her. Ønsker at vi går tilbake til 4-2-3-1 da 3-5-3 ikke fungerer for oss. Vi spiller kjip fotball og flere spillere kommer ikke til rette i den formasjonen. Ønsker derfor å "freshe" opp litt på laget og gi Nelson en sjanse da jeg synes han er et utrolig stort talent og samtidig i god form.

 

Wilshere får sin første sjanse for førstelaget da han har vist seg å være i nærheten av god formen sin. Hvis ikke hadde det vært moro å se Niles på midten ved siden av Xhaka. Elneny er OK, men han har ikke fart i det hele tatt. Niles er rimelig kvikk og de få gangene han har fått spille i sin mest naturlige posisjon har han vært god.

 

Det laget du har satt opp oppfatter jeg på ingen måte som kødd.

 

I mitt forslag så valgte jeg med vilje å skrive at det er det laget jeg tror Wenger velger å stille med. Jeg har null problemer med å "skrive under" på ditt forslag, selv om det ikke kommer til å bli det laget som Wenger stiller med.

Link to comment
Share on other sites

I en baklinje med en firer så synes jeg ikke Monreal burde spille som stopper, men i en treer er han veldig veldig god. Dog synes jeg faktisk han er bedre som wingback enn som stopper i den formasjonen også.

 

Som Polljen sier så starter selvfølgelig Monreal i dag fordi Wenger kjører 3-5-3.

Link to comment
Share on other sites

I en baklinje med en firer så synes jeg ikke Monreal burde spille som stopper, men i en treer er han veldig veldig god. Dog synes jeg faktisk han er bedre som wingback enn som stopper i den formasjonen også.

 

 

Jeg er helt enig med deg i at Monreal fungerer best når han helt eller delvis er på kant. Han kan brukes som midtstopper i en firer hvis behovet er der, men det er ikke hans beste plass. Jeg skal ikke si meg uenig i at han kanskje er enda bedre som vingback, men jeg liker den kombinasjonen vi har i dag med Monreal og Kolasinac på venstre side. Jeg er ikke alltid like positiv når det gjelder motsatt side.

Link to comment
Share on other sites

Dæven hvis vi ikke vinner mot dette grusomme evertonlaget..

Det store spørsmålet er om de er så "grusomme".

 

Jeg har ikke sett Everton live (TV) denne sesongen, og i Europa så synes det som de har vært særdeles dårlige.

De ligger langt nede på tabellen i PL, men skulle de mot formodning slå Arsenal i dag så er det bare to poeng bak oss.

Everton har møtt se fleste "store" lagene i PL. De klarte uavgjort borte mot City (tidlig i sesongen) og de har tapt med fra to til fire mål mot tre av de andre "store".

 

Ja, Everton virker svake med utgangspunkt i tabellene både i PL og EL, men jeg er ikke overbevist om at det er en grusomt svak motstander vi møter om to timer.

Koeman er vel også en av de managerene i PL som har vist tidligere at han kjenner Wengers taktiske svakheter

Link to comment
Share on other sites

Da er det bekreftet at dette blir første kamp hvor vi får se Alexis, Özil og Lacazette sammen! Dette ser jeg frem til!

 

Det gjør jeg også, men ideelt sett med den trioen så burde vi hatt en formasjon der Özil var mer sentral og ikke på kant.

 

Med utgangspunkt i dagen lag, så tror jeg med sikkerhet at alle de syv som sitter på benken i dag (inkludert Macey) vil være "ryggraden" i laget som spiller mot Norwich i Carabao Cup om to dager.

Link to comment
Share on other sites

Håpløst av Xhaka nok en gang å miste ballen helt unødvendig på 30 meter, og mål i mot. Er ikke første eller andre gangen denne sesongen det har skjedd

 

Mottar en forholdsvis dårlig ball med 3 spillere tett oppi seg fra Mertesacker. Ikke akkurat en kompis pasning for å si det sånn.

 

Mertesacker var også ræva i presset på Rooney. Sjeldent man ser spillere få så god tid til å skyte fra 16-meteren.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...