Jump to content

2017.10.19 Røde Stjerne Beograd (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Lol. Verken Walcott eller Giroud har bidratt med en DRITT hele kampen. Så flakser de faen meg gjennom et kunstmål.

 

Nydelig av Wilshere i forkant dog. Den dragningen hvor han drar seg gjennom presset av 3 spillere i forkant er herlig.

Link to comment
Share on other sites

Lol. Verken Walcott eller Giroud har bidratt med en DRITT hele kampen. Så flakser de faen meg gjennom et kunstmål.

 

Nydelig av Wilshere i forkant dog. Den dragningen hvor han drar seg gjennom presset av 3 spillere i forkant er herlig.

Jepp wilshere får æren min også, han er drøy i slike situasjoner

Link to comment
Share on other sites

Giroud og Walcott 94 minutter elendighet, ett minutt magi. Selvsagt er også Jack meget delaktig i magien.

 

Generelt sett er det ikke så mye å rope hurra for spillemessig, men tre poeng borte er det viktigste. Cech vår beste.

Link to comment
Share on other sites

Vinner, litt heldig, på en spillemessig dårlig dag med veldig mange unggutter fra start. Vi skuffet litt fremover i banen, men Debuchy så veldig spillesugen ut og lysten på å vise seg frem. Sannsynligvis for å få seg kontrakt et annet sted. Elneny fungerer ok som stopper mot dårlig motstand. Niles får vist frem farta si og Nelson glimter til innimellom. Willock virker rolig med ball, men ikke særlig kreativ fremover i banen. Jack prøver og prøver og viser frem kvaliteter få andre i stallen innehar slik han vender bort motspillere og fører ballen forbi ledd.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal trekke frem noe positivt må jeg si Holding var ok for første gang på lenge. Trygg med ball og en del gode brudd. Ellers viser Wilshere at han snart bør få muligheten i PL.

 

Edit: Mens Everton sliter med toppet lag hjemme mot Lyon, som vi skal møte i neste runde :) :)

Link to comment
Share on other sites

Både Akpom og Nketiah burde ha kommet på for 15+ min siden for Giroud og Walcott. De to sistenevnte har seriøst spilt til en 1-er på børsen i dag. Tragisk at vi ikke kan gi noen unggutter sjansen her når det ikke kan bli verre!

Den kommentaren din var gårdagens høydepunkt Stefan :-)

Link to comment
Share on other sites

Stefan B kan det med å jinxe ;D

 

Viktig å huske på at dette var på bortebane mot et ganske godt Europa League-lag og at vi stilte med et veldig begrenset lag. Selvfølgelig litt skuffende at vår angrepsrekke ikke klarte å score mer enn ett mål og at prestasjonene av henholdsvis Giroud og Walcott(med unntak av på målet) var begredelig. Vil likevel forsvare Giroud siden han fikk lite støtte helt på topp og hadde få å spille link-up med når vi nærmet oss 16-meteren. Walcott var ofte altfor langt ute til høyre og det var ikke før han og Wilshere begynte å rotere på posisjon at Nelson fikk muligheten til å komme seg lenger frem i banen.

 

Wilshere var nok vår beste spiller, med god konkurranse fra Cech og Debuchy som begge gjorde en god figur.

 

9 poeng på 3 kamper i gruppa og avansement(gruppeseier) nærme. De neste kampene i gruppa er uten lange reiser(eneste er til Tyskland) mens de andre to kampene er hjemmekamper.

 

Nå følger en bortekamp på Goodison mot et hjemmelag som har hatt en elendig sesongstart, men som fort kan finne på å gi oss ekstremt god motstand for å prøve å snu trenden. Synes det er tåpelig av spillere og Wenger å bruke gårsdagens kamp som mål for at vi har 'baller', mye med tanke på at det var mot et dårligere lag og med et veldig redusert lag i tillegg.

Skal de virkelig bevise at vi har 'baller' må de gjøre det i Premier League og på bortebane hvor vi har vært direkte forferdelige så langt(med unntak av mot Chelsea).

Link to comment
Share on other sites

kjedelig kamp, Arsenal spilte generelt dårlig, men viste altså nok til å få med seg tre poeng. Og utrolig at Giroud og Walcott skapte dette kunstverket av en scoring, etter å ha utrettet praktisk talt ingenting tidligere i kampen. Men Wilshire må jo få en stor del av æren, og han sammen med Cech var lagets beste. Nyttig gjennomkjøring, og fint at de unge får prøvd seg på dette nivået; der ingen av dem gjorde seg bort. Alltid greit å få mest mulig betalt med minst mulig bruk av energi...

Link to comment
Share on other sites

Vil likevel forsvare Giroud siden han fikk lite støtte helt på topp og hadde få å spille link-up med når vi nærmet oss 16-meteren. Walcott var ofte altfor langt ute til høyre og det var ikke før han og Wilshere begynte å rotere på posisjon at Nelson fikk muligheten til å komme seg lenger frem i banen.

 

 

Jeg har til en viss grad forsvart Giroud med de samme argumentene når det gjelder hvor lite han egentlig har fått til i kalenderåret 2017, men samtidig når det gjelder kampen mot Røde Stjerne så virket han i stor grad å være uvenn med ballen de fleste gangene når han fikk kontakt med den. Ja Selvsagt får Giroud for liten støtte på topp, både i torsdagens kamp og ofte ellers i 2017, men mot Røde Stjerne så var han rett og slett svak med unntak av denne ene viktige avslutningen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...