Jump to content

2017.10.19 Røde Stjerne Beograd (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Røde Stjerne RedStarBelgrade.png?itok=PWKw7nCo arsenal.png?2016-2017 Arsenal


Torsdag 19. oktober 2017, 19:00. Rajco Mitic Stadium


Europa League - 3. gruppespillskamp


Kampen blir vist direkte på Eurosport Norge og Eurosport Player





Lørdag ettermiddag så skadesituasjonen lysere ut, Lørdag kveld så var den ganske mørk igjen. Welbeck har sannsynligvis pådratt seg en strekk i låret og blir igjen ute en periode. Koscielny har "muskelproblemer" men omfanget er i skrivende stund ikke klart, men han skal selvsagt ikke være med til Beograd.



Det blir ikke lett å komponere en forsvarsrekke for møtet i Serbia, men her skal spillere spares, resultatet er underordnet. Arsenal tåler poengtap i denne kampen, selv om Røde Stjerne går forbi oss på tabellen hvis de vinner.



Med vår skadeskutte bakre del så skal også Per spares, og ideelt sett så ville jeg også spart Monreal og Kolasinac selv om jeg er usikker på om det er mulig. Vi bør også stille med en vanlig backfirer siden vi mangler forsvarere. Forhåpentligvis er Chambers klar til denne kampen, men der er pr nå usikkert. Jeg har egentlig lyst til å spare det meste av vår defensive lagdel, hvis vi finner brukbare erstattere blant ungdommen. Debuchy var å se på bildene fra fredagstreningen så forhåpentligvis er han spilleklar




Mitt meget usikre lag:



Ospina


?Debuchy?/ Nelson - Holding - ?Chambers? - Maitland-Niles


Jack - Coquelin


Walcott - Özil - Sanchez


Giroud



Spørsmåltegnene rundt Debuchy og Chambers kommer av at jeg ikke vet om de er spilleklare (jeg bare håper)


Offensivt så mener jeg vi kan stille et relativt sterkt lag, men jeg er meget usikker på den fireren jeg har satt opp bakover. Hvis Chambers ikke kan spille så ser jeg få alternativer enn at Monreal og/eller Kolasinac på inn på laget. Elneny er også et alternativ som stopper. Hvis jeg skal gjette på hva Wenger velger så spiller både Holding og Monreal stoppere på torsdag, så spørs det om han velger to eller tre stoppere. Jeg blir ikke forbauset hvis vi ser en treer bak bestående av Holding, Monreal og Kolasinac. Med tanke på turen til Everton på søndag så er det en veldig vanskelig balansegang for Wenger når det gjelder det defensive laguttaket.


Link to comment
Share on other sites

Debuchy kan ifølge Wenger være aktuell til å starte kampen mot Røde Stjerne. Chambers som var forventet tilbake til morgendagens kamp skal visst nok ha fått ett "tilbakeslag" og det er forventet at det går minst to uker til før ham er tilbake .

 

Når det gjelder Kos, som jeg antar ikke er med til Serbia, så skal muskelproblemene han hadde mot Watford rett og slett ha vært kramper og han skal være tilbake i trening og er nok med mot Everton på Søndag.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har et meget redusert mannskap med seg til Beograd, hvis den oversikten jeg fant på nettsidene til the Mirror stemmer (akkurat dette ser jeg ingen grunn til at det ikke skal stemme, siden fakta om troppen ikke er tabloide nyheter).

 

The Arsenal squad: Cech, Macey, Debuchy, Holding, Dasilva, Mustafi, Bellerin, Nelson, Kolasinac, Maitland-Niles, Wilshere, Willock, Elneny, McGuane, Giroud, Walcott, Iwobi, Nketiah.

 

Med utgangspunkt i dette så vil jeg forsøke å sette opp ett nytt forslag til de elleve jeg tror kommer til å starte mot Røde Stjerne:

 

Cech

Holding - Elneny - Kolasinac

Debuchy - Maitland-Niles

Wilshere - Willock

Nelson - Walcott

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Dragomir fikk altså ikke plass denne gangen, men en hel haug av andre unggutter.

 

Elneny som den midterste av tre stoppere igjen. Får se om Røde Stjerne er gode nok til å utnytte vår svake defensive oppstilling. Fremover burde vi være gode nok til å putte noen mål.

Link to comment
Share on other sites

Ganske begredelige greier. Giroud, Walcott, Coquelin og Wilshere er alle svake i dag. Synes unggutta gjør det helt greit sånn ellers.

 

Debuchy har vært ganske god.

Japp, tok meg i å ta fatt på avisa midt i kampen her. Dårlig tegn. Det er igjen merkelig å spille med Giroud som spiss når vi knapt spiller for å komme rundt på kantene til innlegg. Fungerer særdeles dårlig på topp helt alene, lite bevegelser rundt seg også. Og walcott burde viket plass til nelson som iallefall tørr å utfordre offensivt.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vi noen som helst innlegg fra åpent spill inn i boksen egentlig?

 

Bare forsøk på innlegg..

 

Når det gjelder Giroud og Walcott så holdt jeg på å bruke adjektivet "sjokkerende", men dessverre føler jeg at det er mer eller mindre enten eller med disse to. Enten så er de jævlig gode, eller så er de usynlige/ræva. Coquelin har dessverre vært på nivået han har vært de siste 2 sesongene. Spiller en helt annen rolle i laget enn han gjorde før. Noe som gjør at svakhetene hans kommer langt tydligere frem og styrkene hans nærmest forsvinner.

 

Er så mye rot i dette laget at jeg ikke klarer å se for meg at Wenger kommer til å klare å fikse det. Eneste håpet er en ny manager i mine øyne..

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner virkelig ikke vitsen med å bruke Coq og Giroud på denne måten når vi ikke spiller på styrkene deres. Coq kommer aldri til å bli noen offensiv/box-to-box midtbanespiller. Og Girouds hodestyrke??! Gi nå mannen noen skikkelige innlegg!

Se der ja, med en gang Theo trekker mer sentralt får vi et Nelsonraid som fører til en god sjanse

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner virkelig ikke vitsen med å bruke Coq og Giroud på denne måten når vi ikke spiller på styrkene deres. Coq kommer aldri til å bli noen offensiv/box-to-box midtbanespiller. Og Girouds hodestyrke??! Gi nå mannen noen skikkelige innlegg!

Se der ja, med en gang Theo trekker mer sentralt får vi et Nelsonraid som fører til en god sjanse

 

Er nok bare en logikk Wenger selv skjønner. Den samme logikken han bruker når han mener at det er positivt at Alexis og Özil er inne i sitt siste kontrakts år da de kommer til å spille bedre.. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Med de offensive prestasjonene som er utpå her, hvorfor ikke la Akpom få prøve seg?

 

Både Akpom og Nketiah burde ha kommet på for 15+ min siden for Giroud og Walcott. De to sistenevnte har seriøst spilt til en 1-er på børsen i dag. Tragisk at vi ikke kan gi noen unggutter sjansen her når det ikke kan bli verre!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...