Jump to content

2017.10.14 Watford (B)


Polljen

Recommended Posts

Skremmende, skremmende, skremmende.

Ja, straffen var en gedigen feildømming så vi skulle ha hatt ett poeng i dag. I tillegg til Pers heading så er vel dette det eneste "positive" jeg klarer å si om Arsenal i dag.

 

I min kritikk av Wenger de siste seks syv årene, kanskje enda lenger enn det og, så er det ett punkt som har vært en gjenganger og det fikk vi nok et eksempel på idag.

Når vi har et relativt brukbart tak på kampen, og det hadde vi i første omgang og litt ut i andre omgang, så gjør motstanders manager ett bytte, legger litt om på formasjon og vårt motstanderlag legger så Arsenal under press. Arsenal har lite å svare med, Arsenal blir tildels kollektivt paniske og da skjer det som skjer i dag.

 

Selvsagt hadde vi et par sjanser som burde ha gått i mål, men de ble reddet av keeper så de var ikke store nok. Watford hadde også sine sjanser.

 

Lacazette hadde ingen stor kamp, men hadde heller ikke Giroud. Nå er ikke det bare Girouds sin feil, han fikk jo ikke noe å jobbe med. I ettertid så mener jeg at det var feil å bytte ut Lacazette. Laca kan tross alt skape noe selv, der sliter Giroud noe mer. I dag hadde vi mange resultat som gir vår vei, og da er det ikke noe unormalt at Arsenal svikter.

 

Kampen i dag er for meg en bekreftelse for at jeg ikke har noen grunn til å endre mening når det gjelder fremtiden til Arsenal sin sportslige ledelse!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Spillerene som skulle erstatte øzil og alexis har vært de svakeste utpå her. Aldri om vi vinner her vist watford skårer først. Mangler x - faktor i siste 3 del. Øzil inn til pause

 

 

Latterlig å bytte inn øzil å ta ut laca

Bestem deg!!!

 

 

 

Özil kom inn for en skadd Welbeck. Giroud kom inn for Lacazette

Link to comment
Share on other sites

Håpløst at Watford får straffe når Wellbeck ikke får for en identisk situasjon litt tidligere. Ellers har BE rett, Øzil snudde matchen.

 

Dette Arsenal-laget er det vanskelig å både tro på og heie på. Ikke blør man for drakta. Ikke er man i nærheten av å få ut potensialet. Øzil, den kanskje aller mest begavete av spillerne i stallen, er en hemsko, rett og slett.

 

Mon tro hvor denne klubben er om et år, om 3, om 10... Det er 90-talls mediokert, og ingen synes å ville eller kunne gjøre noe med situasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Begynner i oktober iår: #wengerout eller hva det heter. 3 tap på 8 kamper. Er vel no slikt som var statistikken på tap i en hel sesong før. Snakk om å bli akterutseilt som klubb, en klubb som påstod for få år siden at ambisjonen var verdenstoppen. Nå er det nok for min del, årets juletur til

London består men den blir uten fotball.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting, Giroud hva gjorde han? Så kun elendige mottak, og frispark imot etter han kom på. Liker han som innbytter og kritiserer ikke byttet.

Giroud kom selvfølgelig innpå for å skape press i boksen, men når vi aldri slår innlegg er det veldig vanskelig for ham å gjøre noe som helst. Han vant et par hodedueller, men det er ingen som står etter for å vinne andreballen.

Link to comment
Share on other sites

Begynner i oktober iår: #wengerout eller hva det heter. 3 tap på 8 kamper. Er vel no slikt som var statistikken på tap i en hel sesong før. Snakk om å bli akterutseilt som klubb, en klubb som påstod for få år siden at ambisjonen var verdenstoppen. Nå er det nok for min del, årets juletur til

London består men den blir uten fotball.

Er jeg i London og har mulighet til å skaffe kampbillett så må jeg gå, men jeg forstår din frustrasjon.

 

Jeg vurderer faktisk å "feire" julen i London også dette året, så får jeg tak i billett til lampen mot Pool på julaften (sannsynlig ny dato) så blir det nok en tur. Siden jeg sjelden har julestemning, så kan ikke den ødelegges uansett hva som skjer ;D

Link to comment
Share on other sites

En annen ting, Giroud hva gjorde han? Så kun elendige mottak, og frispark imot etter han kom på. Liker han som innbytter og kritiserer ikke byttet. Men han bidro med særdeles lite kontra Ozil som ga Iwobi alene med keeper og som selv satt seg selv opp i en mot en ( som han elendig missa)

 

 

Giroud kom selvfølgelig innpå for å skape press i boksen, men når vi aldri slår innlegg er det veldig vanskelig for ham å gjøre noe som helst. Han vant et par hodedueller, men det er ingen som står etter for å vinne andreballen.

 

Giroud kan være en supersub, men det betinger at laget rundt han fungerer. jeg mener dog at byttet akkurat i dag var feil, rett og slett fordi Arsenal kom under press etter at Deeney ble byttet inn fem minutter tidligere. Det offensive Arsenal fungerte da enda dårligere og da er det ikke et offensivt miljø til å ha med Giroud. Jeg er klar over at jeg nå synser i etterpåklokskapens navn, men jeg mener at det ville vært bedre å beholdt Laca og/eller fått inn på Walcott (med kontringsfart) i stedet for Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Er altfor dårlig selvsagt. Kampbildet endret seg etter feildømt straffe, men vi er for dårlige og vil for lite ha 0-2.

 

Da er seriegull offisielt kjørt fra min side, blir kamp om fjerdeplass igjen i år.

 

Det er leeeenge siden jeg offisielt avskrev gullet, men jeg har i det siste øynet håp om fjerdeplassen. Den er fremdeles mulig, men spillet til dette Arsenallaget må oppm ange hakk hvis så skal skje...... I dag mistet jeg mye av den antydningen av optimisme som sakte men sikkert har sneket seg fram post-Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Håpløst at Watford får straffe når Wellbeck ikke får for en identisk situasjon litt tidligere. Ellers har BE rett, Øzil snudde matchen.

 

Dette Arsenal-laget er det vanskelig å både tro på og heie på. Ikke blør man for drakta. Ikke er man i nærheten av å få ut potensialet. Øzil, den kanskje aller mest begavete av spillerne i stallen, er en hemsko, rett og slett.

 

Mon tro hvor denne klubben er om et år, om 3, om 10... Det er 90-talls mediokert, og ingen synes å ville eller kunne gjøre noe med situasjonen.

BE har alltid rett. En dag vil Marius se det også ?.

 

Vi har et lag som havner mellom 3-10 plass. Har fortsatt håp om topp 4.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Giroud kan være en supersub, men det betinger at laget rundt han fungerer. jeg mener dog at byttet akkurat i dag var feil, rett og slett fordi Arsenal kom under press etter at Deeney ble byttet inn fem minutter tidligere. Det offensive Arsenal fungerte da enda dårligere og da er det ikke et offensivt miljø til å ha med Giroud. Jeg er klar over at jeg nå synser i etterpåklokskapens navn, men jeg mener at det ville vært bedre å beholdt Laca og/eller fått inn på Walcott (med kontringsfart) i stedet for Giroud.

Ikke uenig. Virket som et allerede planlagt bytte. Wenger har som regel null peiling på hvordan han skal disponere innbytterne sine for å endre kampbildet til vår fordel. Jeg mener Laca burde blitt værende på banen og kanskje inn med en Wilshere for å gi oss litt mer dybde på midtbanen samt som du sier inn med Theo for å prøve å utnytte bakrom når Watford presset på som de gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Ikke uenig. Virket som et allerede planlagt bytte. Wenger har som regel null peiling på hvordan han skal disponere innbytterne sine for å endre kampbildet til vår fordel. Jeg mener Laca burde blitt værende på banen og kanskje inn med en Wilshere for å gi oss litt mer dybde på midtbanen samt som du sier inn med Theo for å prøve å utnytte bakrom når Watford presset på som de gjorde.

Dette!!!

 

Min mantra lenge, der er planlagte bytter før kamp uten særlig påvirkning av kampbildet. Bortsett fra skader selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

BE har alltid rett. En dag vil Marius se det også ?.

 

Vi har et lag som havner mellom 3-10 plass. Har fortsatt håp om topp 4.

 

BE

Har du sagt 3-10 noen gang før? Har hørt mestere som gjennomgangsmelodien fra deg. Så tydelig endrer du ditt standpunkt.

 

Tviler på vi blir enige bortsett fra at vi ønsker at vi spiller best mulig uavhengig av spillere som gjennomfører det. Hadde vi vunnet idag med dagens start 11er så hadde du hatt ett poeng ang Ozil og alexis. Men en kom på 20 min og den andre ble utelatt (skadd muligens). Tipper begge starter neste kamp så får vi se hva det resulterer i. Uansett er jeg enig i din evaluering, 3-10 plass. Nærmere 10 enn 3 er mitt tips

Link to comment
Share on other sites

Har du sagt 3-10 noen gang før? Har hørt mestere som gjennomgangsmelodien fra deg. Så tydelig endrer du ditt standpunkt.

 

Tviler på vi blir enige bortsett fra at vi ønsker at vi spiller best mulig uavhengig av spillere som gjennomfører det. Hadde vi vunnet idag med dagens start 11er så hadde du hatt ett poeng ang Ozil og alexis. Men en kom på 20 min og den andre ble utelatt (skadd muligens). Tipper begge starter neste kamp så får vi se hva det resulterer i. Uansett er jeg enig i din evaluering, 3-10 plass. Nærmere 10 enn 3 er mitt tips

Her bommer du nok. Jeg er ikke så opptatt av ligagullet, men at vi presterer opp mot hva som er vårt potensial - topp 4.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Her bommer du nok. Jeg er ikke så opptatt av ligagullet, men at vi presterer opp mot hva som er vårt potensial - topp 4.

 

BE

Jeg vil så gjerne være enig med deg her, men det som ble vist i dag gir ikke inntrykk av et lag eller en manager som har et potensiale til topp fire.

 

Selvsagt kan alle lag ha en "off day" som man ikke skal legge så alt for mye vekt på, og jeg skulle nok klart å unnskylde denne dagen som et engangstilfelle hadde det ikke vært for at jeg vet at dette på langt nær er et engangstilfelle. Jeg ser ikke bort i fra at vi hadde klart oss bedre med en "dårligere" manager som i det minste har fantasi nok til å ha en plan B når en kamp skal spilles.

 

Stallen har kanskje potensiale til topp fire. Jeg er mer usikker på om vår manager og hans overordnede har potensiale til å skape dette topp fire laget!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes egentlig at Deeney oppsummerer problemet vårt ganske så greit:

 

“I’ve heard Wenger’s already blaming [the penalty] as the reason for why they lost. Well, I’m not going to be one to tell Mr. Wenger about himself, but there’s a reason that they lost and it wasn’t because of one penalty.

“I have to watch what I say, but it’s [having] a bit of cojones, is what I’ll say. Whenever I play against Arsenal, I’ll go up and think, ‘Let me whack the first one and see who wants it.’

“I came on today and jumped up with Mertesacker — I didn’t even have to jump, actually — I nodded it down, the crowd gets up, ‘Yeah, we’ve got somebody who can win it,’ and they all just backed off.

“For me as a player, I just think, ‘Happy days.’ That’s my strength — if you’re going to let me do my strength against you, you’re going to have a tough afternoon.”

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil så gjerne være enig med deg her, men det som ble vist i dag gir ikke inntrykk av et lag eller en manager som har et potensiale til topp fire.

 

Selvsagt kan alle lag ha en "off day" som man ikke skal legge så alt for mye vekt på, og jeg skulle nok klart å unnskylde denne dagen som et engangstilfelle hadde det ikke vært for at jeg vet at dette på langt nær er et engangstilfelle. Jeg ser ikke bort i fra at vi hadde klart oss bedre med en "dårligere" manager som i det minste har fantasi nok til å ha en plan B når en kamp skal spilles.

 

Stallen har kanskje potensiale til topp fire. Jeg er mer usikker på om vår manager og hans overordnede har potensiale til å skape dette topp fire laget!!!!

Det var ment som et svar til Marius (som er konsekvent på en ting - å alltid være i mot alt jeg skriver ?).

 

Jeg er ingen stor Wenger fan, men synes det er historieløst og grunnløst å si at han ikke er en topp 4 manager. Historikken tilsier at det er nettopp det han er , i tillegg til å være FA cupkonge. Vi har hatt en periode der vi har fått bra med poeng. Et tap mot et godt Watfordlag er ingen krise - selv om vi spilte ræva.

 

PS! Potensiale er ikke et ord som brukes i det norske språket Per ??. Forventer bedre av deg ?.

 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det var ment som et svar til Marius (som er konsekvent på en ting - å alltid være i mot alt jeg skriver ?).

 

Jeg er ingen stor Wenger fan, men synes det er historieløst og grunnløst å si at han ikke er en topp 4 manager. Historikken tilsier at det er nettopp det han er , i tillegg til å være FA cupkonge. Vi har hatt en periode der vi har fått bra med poeng. Et tap mot et godt Watfordlag er ingen krise - selv om vi spilte ræva.

 

PS! Potensiale er ikke et ord som brukes i det norske språket Per ??. Forventer bedre av deg ?.

 

 

BE

Tja hender en sjelden gang vi er enige ;) Men ikke ofte! Før kampen idag sa du: deilig lag! Mens jeg var skeptisk allerede der. Gjennomgangsmelodien i kritikken etter kampen går mest på laguttaket og manglene til å gjøre endringer i andre omgang som får oss til å bli bedre.

Det jeg vet vi er enige om er at vi ønsker at laget spiller best mulig uansett hvem som starter, ofte er vi uenige i hva som skal til for akkurat det.

 

Uansett, ser Wenger bruker den tvilsomme straffen for alt det er verdt til å flytte fokuset vekk fra det egentlige problemet: kollapsen i 2 omgang og den totale panikken som oppstår mot slutten. Hva i alle dager skal Arsenal FC få panikk for i en slik situasjon? Her har Wenger virkelig brutt oss ned år etter år, man ser det samme hver gang. Og deeny har nok ett poeng i at mange lag vet at Arsenal kan virkelig skremmes bare man vinner noen dueller.

 

Savner en manager som ikke aksepterer lunting og unnasluntring, som selger spillere som ikke holder mål, og som har en krystallklar plan i det han krever. Der er vi ikke lenger, og jeg skal senke ambisjonene til sånn ca litt over midten av tabellen for å slippe å bli skuffet. Slik vi fremstår burde ledelsen slutte å snakke om mesterskap, for vi er ikke litt nærheten engang.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...