Jump to content

2017.10.14 Watford (B)


Polljen

Recommended Posts

Watford watford.png?itok=Rv1wC-mB arsenal.png?2016-2017 Arsenal

Lørdag 14. oktober 2017, 18:30. Vicarage Road Stadium

Premier League - 8. serierunde

Kampen blir vist direkte på TV2 Sport Premium

Skadesituasjonen i klubben er i skrivende stund svært så uklar og jeg vil komme med en oppdatering når Wenger har hatt sin prematch pressekonferanse torsdag eller fredag.

Her er det jeg har en viss anelse om akkurat nå:

Mustafi ble bekreftet skadet i landslagspausen og er ikke tilgjengelig.

Kolasinac ble byttet ut i pausen i landslagskampen på tirsdag og det spekuleres i om dette skyldes en skade. Det er ingen verifiserbare opplysninger akkurat nå.

Koscielny spilte ikke de siste kampene for Arsenal før pausen og meldte forfall til landslaget, p.g.a. problemer med akillesen. Om han er klar til lørdag gjenstår å se.

Özil slet med en betennelse i kneet før pausen og ble ikke tatt ut til det tyske landslaget.Han er også usikker.

Welbeck, Coquelin og Chambers har vært ute med skade en stund. En eller flere av de kan være tilbake nå etter pausen, men intet er bekreftet så langt.

Når det gjelder Debuchy så er det særdeles lite info om hvor i landskapet han er når det gjelder skadesituasjon og når han eventuelt kan bli spilleklar.

 

OPPDATERING SKADER:

Mustafi ute i rundt seks uker.

Koscielny er fremdeles usikker. Skal testes fredag.

Kolasinac har hatt litt problemer med hofta og skal også sjekkes fredag, men tilbakemeldingene så langt skal være relativt positive.

Øzil og Welbeck er spilleklar.

Jeg vurderte å vente med å lage denne tråden til etter at Wenger kommer med en oppdatering av skadesituasjonen, men hvis pressekonferansen ikke blir før fredag så synes jeg det er litt sent å starte en kamptråd bare 24 timer før kampstart.

P.g.a. skadeproblematikken så har jeg to forskjellige formasjonsforslag (tre stoppere v to stoppere). Selv om følgende spillere (Özil, Welbeck, Coq og Chambers) skulle bli erklært spilleklare så mener jeg ingen av de bør starte denne kampen. Flere av de trenger å få litt kortere matchtrening først (d.v.s. komme inn som innbyttere)

Forslag nr 1a: Hvis enten Koscielny eller Kolasinac blir spilleklar

Cech

Holding - Per - Monreal/Kos

Bellerin - Kolasinac/Monreal

Elneny - Xhaka

Ramsey/Wilshere - Lacazette

Giroud

Forslag nr 1b:Hvis både Koscielny og Kolasinac blir spilleklare

Cech

Holding/Kos - Per/Kos - Monreal

Bellerin - Kolasinac

Elneny - Xhaka

Ramsey/Wilshere - Lacazette

Giroud

Forslag nr. 2: Hvis hverken Koscielny eller Kolasinac blir spilleklare:

Cech

Bellerin - Holding - Per - Monreal

Elneny - Xhaka

Ramsey - Wilshere - Lacazette

Giroud

På midtbanen så har jeg valgt å bruke Elneny som makker til Xhaka da han er litt mer defensiv trygg enn Ramsey, samtidig så velger jeg å bruke Ramsey på kant i stedet for Özil. Men jeg mener også at Wilshere kan være et godt alternativ i den rollen. Hvis vi må spille med vanlig backfirer så vil jeg ha Wilshere på sentral offenisv midtbane.

På den andre kanten så har Sanchez vist ting som tyder på at formen sakte men sikkert er på vei så jeg kunne tenkt meg å ha han med fra start, men med den vanlige lange reiseveien tilbake fra landslagsspill så tenker jeg at det kanskje jeg skal gå for den offensive kombinasjonen Lacazette og Giroud.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Forutsatt at Koscielny er spilleklar er jeg villig til å la Chambers få en kamp i beina igjen. Jeg har fortsatt troen på fyren, men han må få litt selvtillit igjen.

Cech

 

Bellerin Chambers Koscielny Monreal

 

Coquelin

 

Ramsey Xhaka Sanchez

 

Özil

 

Lacazette

Link to comment
Share on other sites

Siden flere har tatt med Calum Chambers i sine forslag til lag mot Watford, så vi jeg bare nevne at i dagen pressekonferanse så ble hverken Chambers eller Coquelin nevnt så jeg tolker det som at de fremdeles er å anse å være på skadelisten og uaktuelle på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Hadde likt å se oss starte:

Cech

Koscelny-Per-Monreal

Bellerin - Kolasinac

Xhaka-Ramsey

Özil

Lacazette-Giroud

Situasjonen bak er jo helt uviss så forbehold rundt samtlige plasser der. Tipper Sanchez starter på benk grubbet lang reisevei, tidsforskjell og at han sikkert ikke har hodet helt tilbake i London etter VM-exiten. Leste for øvrig noe om beskyldninger om kampfiksing i Peru-Col (begge gikk videre med uavgjort grunnet de andre resultatene) som delvis er bekreftet av Falcao og et knippe spillere fra Peru. Men uansett. Hadde vært gøy å se Giroud og Laca sammen på topp. Tror de kunne utfylt hverandre godt, som Griezmann+Giroud for Frankrike. Özil har for øvrig friskmeldt seg selv før morgendagens oppgjør!

Link to comment
Share on other sites

Koscielny, Kolasinac. Welbeck og Özil var med på full trening med resten av laget fredag. Jeg ser på de offentliggjorte bildene fra Arsenal at Sanchez er tilbake fra Chile og deltok på treningen og den fulltendig "anonymiserte" Debuchy var også med på ett av bildene (i full trening). Jeg har også lest at Coquelin skal ha vært med på treningen, selv om jeg ikke så han på de få bildene som er offentliggjort.

 

Det positive med dette er at skadelisten (foreløpig) heldigvis er merkbart redusert og forhåpentligvis så har vi nå et så pass godt utvalg av spillere at vi kan ha brukbare tropper også i Ligacup/EL de kommende ukene, samtidig som vi kan la noen av de viktigste brikkene kun spille PL.

 

 

Hadde likt å se oss starte:

Cech

Koscelny-Per-Monreal

Bellerin - Kolasinac

Xhaka-Ramsey

Özil

Lacazette-Giroud

 

 

 

Dette er ikke noe dårlig forslag. Personlig så skulle jeg gjerne sett Jack i Özil-rollen, men med utgangspunkt i kommentarer fra Wenger så mener han det er for risikabelt (rent fysisk) å ta sjansen på å starte Jack i PL kamper på nåværende tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Den største overraskelsen er vel at Ramsey ikke er i troppen. Sykdom? Eller hviles han rett og slett etter den kampene til Wales og er en av de som skal være med til Beograd?

At Sanchez ikke starter er ingen overraskelse etter langtur til Sør-Amerika. Ellers ett greit lag, det blir spennende å se om Welbeck er tilbake i formen han viste før skadeperioden.

Link to comment
Share on other sites

Det er mange spekulasjoner rundt Ramsey akkurat nå siden han ikke var med på fredagens trening. Noen nevner skade, andre tror at han hviles siden et hardt kampprogram kan være en risiko for en såpass skadeutsatt spiller.

 

Det jeg vet er at det ikke ble nevnt noe om skade i forbindelse med landslagskampene og Wenger nevnte intet om en eventuell skade i sin pressekonferanse.

 

Jeg holder en knapp på at hans fravær skyldes at han hviles eller sliter med sykdom.

 

Med flere spillere tilbake fra skade så tåler vi Ramsey sitt fravær.

 

----

 

Ellers hyggelig å se at tre av våre rivaler avga poeng i dag og da ikke minst Chelsea som tapre for CP. Palace tok sesongens første seier og laget sine to første mål mot laget fra brua.

Får Conte sparken snart?

 

City imponerer dog, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Noen andre som er glad for st Welbz er tilbake igjen? Topp arbeidsmoral, vi spiller ofte bra framover med ham på banen. La oss håpe han putter et mål eller to i tillegg.

Hvis Welbeck viser det samme som før skaden, så bør han være et førstevalg på kanten. Ja, jeg gleder meg.
Link to comment
Share on other sites

Noen andre som er glad for st Welbz er tilbake igjen? Topp arbeidsmoral, vi spiller ofte bra framover med ham på banen. La oss håpe han putter et mål eller to i tillegg.

Jepp. God arbeidsmoral og inge sutrekjerring. Synd hans avslutteregenskaper gir mer underholdning enn tellende resultater.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...