Jump to content

2017.09.28 BATE Borisov (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

BATE Borisov BateBorisov.png?itok=F7ZkEvRT arsenal.png?2016-2017 Arsenal


Torsdag 28. september 2017, 19:00. Borisov Arena


Europa League - 2. gruppespillskamp


Kampen blir vist direkte på Eurosport Norge og Eurosport Player




Chambers, Welbeck og Coq er ute med skader i tillegg til langtidsskadde Cazorla.



Vår motstander på Torsdag er Ukrainske Hviterussiske BATE Borisov som jeg personlig anser som det tøffeste bortelaget i vår pulje.



Jeg er nok en gang usikker på laget vi bør stille i denne turneringen. Kampen mot WBA på mandag viste både gode og dårlige sider med laget. Jeg ble tildels oppløftet av det offensive spillet til Arsenal og i første omgang så ble jeg skuffet over hva så pass rutinerte defensive spillere leverte når vår motstander av en merkelig grunn ikke klarte å lage mål mot oss.



Vår neste kamp etter denne er en tidligkamp (kl 13:00) på søndag hjemme på Emirates mot Brighton & Hove.



Som sagt så er jeg usikker på hva slags lag vi skal stille med i Ukraina, BATE er nok et så pass bra lag at vi kan ikke svekke laget for mye for å ta tre poeng. Jeg vil spare noen spillere, men det blir mange a-lagsspillere.





Ospina


Holding - Per - Monreal


Bellerin - ?Maitland-Niles?


Jack - Elneny


Özil - Walcott/Iwobi


Giroud




Dette laget som jeg har satt opp innser jeg er et visst sjansespill, men vi tåler et eventuelt poengtap i denne kampen når det gjelder avansement fra gruppen.


Holding er en risiko, det er egentlig også Per. Kos skal spares, tre kamper på syv dager blir mye for den "kroppen".


Maitland-Niles er den eneste "unge" jeg har tatt med her, han er ikke vingback (selv om han spilte der mot Køln) men med Monreal bak seg så tar jeg sjansen.


Jeg har tro på Wilshere og Elneny som vår "defensive" midtbanedel.


Özil trenger kamptrening, på motsatt kant så er jeg usikker på om Walcott eller Iwobi skal starte


Giroud må få sjansen på topp, han trenger også kamptrening.


Link to comment
Share on other sites

BATE Borisov er hviterussiske, ikke ukrainske.

 

Jeg håper Nelson og Niles får sjansen, men usikker på om jeg vil ha Niles på venstreback. Han er klart ingen back, ei heller Nelson. Coq-Niles på midten kanskje? Og Nelson på benken fra start. Kan komme inn for Özil eller Theo som starter bak Giroud

Link to comment
Share on other sites

BATE Borisov er hviterussiske, ikke ukrainske.

 

Jeg håper Nelson og Niles får sjansen, men usikker på om jeg vil ha Niles på venstreback. Han er klart ingen back, ei heller Nelson. Coq-Niles på midten kanskje? Og Nelson på benken fra start. Kan komme inn for Özil eller Theo som starter bak Giroud

Selvsagt, dette er en skamplett på mine relativt gode geografikunnskaper :shy: ............................................................ :genius: (denne skamfulle feilen blir selvsagt rettet opp)

Link to comment
Share on other sites

Ospina

Mustafi-Per-Holding

Niles - Monreal

Elneny-Wilshere

Theo - Özil

Giroud

Jeg tenker vi i ikke bør undervurdere BATE, men dette er en fin kamp å la Kos, Xhaka, Ramsey og Kola få en liten pust i bakken. Hjemmekamp mot Brighton på søndag som bør bli en seier, men ikke noe vits i å risikere for mange. Coq-Jack kan kanskje bli en bra midtbaneduo i EL og FA-cup i år.
Med tanke på hurtigheten til Niles og at han har fungert ok på venstreback vil jeg gjerne se ham på høyre. Han er nok klart best som sentral midtbanespiller, men der er det veldig mange foran han i køen.

 

Nelson, Chambers og Iwobi kan komme innpå i andreomgangen hvis spillerne jeg har satt opp gjør jobben. Hvis ikke kan Laca/Giroud, Sanchez, Xhaka komme innpå.

Aller helst vil jeg se denne formasjonen i denne kampen:

 

Ospina

Bellerin-Mustafi-Per-Monreal

Niles-Elneny-Jack

Özil

Giroud-Theo

Coq som anker, Jack som playmaker og når vi har ball kan Jack gi Özil støtte fremover i banen. Niles/Elneny som box-to-box med litt mer defensivt ansvar enn Jack.
Giroud som targetman og Theo som bakromsspiss.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Wenger så vil han starte med et erfarent lag og med en ung benk.

 

Jeg har ikke sett noen offisiell bekreftelse på hvilke spillere som ikke er med til Hviterussland, men det ryktes at Özil, Iwobi, Cech, Ramsey, Kos, Xhaka og Kolasinac er igjen i London.

 

Iwobi ryktes å ha en liten skade og de andre seks er tiltenkt en plass blant de elleve som starter mot Brighton på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Kombinasjonen Nelson/Holding på høyre side blir vel kanskje vårt svakeste defensive punkt, det gjelder her å ha en plan hvis BATE prøver å utnytte dette.

 

Benken mangler fullstendig rutine, med et lite unntak av Akpom, men det er forsåvidt greit at dette er den kampen i gruppespillet der vi tar størst sjanser i laguttaket. Tar vi full pott i hjemmekampene og noen få poeng borte så burde det holde lett til avansement.

Link to comment
Share on other sites

Oi, er mye mer urutnert lag enn jeg så for meg, dette kan vi fort bli straffet for! Uansett støttet jeg Wenger i laguttaket, gutta får prøvd seg i Europas 2.beste cupturnering, ingen vits i å ta sjansen på å få skader på viktige spillere. Håper selvfølgelig unggutta klarer å få med seg et pent resultat hjem. COYG!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...