Jump to content

2017.09.25 West Bromwich Albion (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 westbromwichalbion.png?itok=0wcSQISD West Bromwich Albion


Mandag 25. september 2017, 21:00. Emirates Stadium


Premier League - 6. serierunde


Kampen blir vist direkte TV2 Sport Premium



Skadeproblemene er som følger: Welbeck er ute til etter landslagspausen (forventet klar mot Watford 14. oktober). Walcott fikk en liten "kakk", men det er sannsynligvis ikke alvorlig og kan bli spilleklar, det samme gjelder Wilshere. Chambers sliter med hoften og er ute til etter landslagspausen. Özil har slitt med en betennelse i kneet, men er nå tilbake i trening med laget.



Fram til landslagspausen begynner (første uken i oktober) så har Arsenal tre kamper på syv dager. Hjemme mot WBA på mandag i PL, Bate Borisov borte i EL på torsdag (kanskje den vanskeligste bortekampen i EL) og hjemme mot Brighton & Howe på søndag i PL.



Vår motstander på mandag, WBA, ledes av Tony Pulis som er ekspert i å spille "destruktiv" fotball. Han er også relativt "flink" til å lese Wengers taktikk etter min mening. I denne kampen får vi også sannsyligvis se igjen Kieran Gibbs, nå i motstanders drakt.



WBA ligger ett poeng over oss på tabellen med to seire, to uavgjorte og ett tap. Selv om jeg tillegger Pulis en viss evne til å ødelegge for oss, så bør Arsenal være mer enn gode nok til å ta tre poeng i denne kampen, men jeg understreker bør for vi er ikke stabile nok til at jeg utroper Arsenal som klare favoritter.



Når det gjelder laget så sier de defensive spillerne seg selv. På midtbanen er det heller ikke så mange alternativer, jeg skulle gjerne fått sett Jack sammen med Xhaka der men jeg tipper at Wilshere er tiltenkt en rolle i EL-kampen på torsdag.



Offensivt så er det ikke like lett å ta ut laget, med Welbeck på skadelisten. Laca er førstevalg på topp, men de to bak han er mer usikkert. Det er ingen av alternativene som har utmerket seg på en slik måte at de er selvskrevne fra start.


Özil har på langt nær vist hva han kan, men jeg tipper på at han starter hvis kneet holder. Iwobi har ikke briljert, men samtidig heller ikke vært dårlig og han starter hvis Özil ikke er klar.


Sanchez er mye opp og ned og ikke selvskreven. Walcott har etter min mening vært mye ned, men selv om jeg ikke så kampen på onsdag så var han vel slik jeg har forstått det med i perioder av kampen.


Giroud startet på topp mot Doncaster, men slik jeg har forstått et så imponerte han på ingen måte.



I utgangspunktet så ville jeg gjerne testet ut "gamleformasjonen" med firebackslinje og Özil sentralt, men jeg tror Wenger holder seg til "årets formasjon".


Jeg lider valgets kvaler når det gjelder våre kantspillere og jeg setter derfor opp et lag med "alternative" spillere.



Cech


Kos - Mustafi - Monreal


Bellerin - Kolasinac


Ramsey - Xhaka


Özil/Iwobi - Sanchez/Walcott


Lacazette



Som nevnt over så kunne jeg tenkt meg så sett Wilshere i B2B-rollen sammen med Xhaka, men jeg tror ikke Jack starter på mandag.





Jeg setter opp mitt alternative lag med vår "gamle formasjon"



Cech


Bellerin - Mustafi - Kos - Kolasinac


Ramsey - Xhaka


Iwobi/Walcott - Özil - Sanchez


Lacazette

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Jeg forstår ikke helt den personlige vendettaen mot Alexis. I form er han en fantastisk spiller og ferdig med det. Jeg synes også det virker som om mye av sutringen rundt han er konstruert av media, og synes derav det er synd at så mange av våre suppertere biter på og skaper negativ blest rundt klubben. Jeg tror rett og slett han henger litt med hodet og er frustrert grunnet egen form. Når vi valgte å frasi oss 500-800 mill for han i sommer, alt ettersom hvem du spør, er det jo fullstendig idioti å benke han om han er fit.

 

Nå som vi valgte å beholde han kan jeg ikke se noe viktigere enn å få han tilbake i kampform raskest mulig da ingen andre er i nærheten av hans toppnivå pdd. Tipper også vi får se et lag som ligner på det Poljen satt opp innledningsvis. Håper er klar igjen Özil. Tror han kan bli viktig mot et parkert WBA.

Link to comment
Share on other sites

Vi valgte ikke beholde ham. Vi rakk ikke å selge ham.

 

BE

Jeg har en mistanke om at din kommentar er satt på spissen, men jeg velger å ikke ha noen "ironisk" sans når jeg velger å skrive et litt lenger tilsvar :genius:

 

Akkurat hva som er sannheten her beror langt på vei på øyet som ser. Det du skriver der er egentlig både korrekt og feil samtidig (ja, det går virkelig an å si det slik mener jeg :lol: )

Slik jeg ser det så er sannheten et sted midt i mellom :o :gimme: .

 

Min særdeles subjektive tolkning av sannheten:

 

1. Alexis Sanchez ønsket seg til en ny klubb, helst Manchester City. Jeg tror ikke det er noen tvil om det. Årsakene til at han ville bort er mer diskutable, noen vil si at det først og fremst var på grunn av penger, andre mener at han ble frustrert av Wengers "manglende sportslige ambisjoner".

Personlig så tror jeg at utgangspunktet til ønsket om klubbskifte er "frustrasjons-teorien", men samtidig så er jeg ikke i tvil om at Sanchez sitt apparat brukte stadig økende pengekrav ovenfor Arsenal for å tvinge igjennom en overgang.

 

2. Wenger ønsket virkelig å beholde Sanchez, det er jeg ikke i tvil om. For meg så virket Wenger så naiv at han trodde at han ved å forhindre en overgang til slutt ville få Sanchez til å skrive under på en ny kontrakt når sommerens vindu var stengt.

 

3. Utover i August så går det endelig opp for Wenger at det ikke finnes noe håp om at Sanchez vil skrive under på ny kontrakt og da innser han at det beste vil være å selge han, men han innser også at klubben trenger en erstatter hvis/når han blir solgt.

 

4. Her kommer min noe merkelige kommentar om at du samtidig har rett og feil i din kommentar inn i en slags sammenheng. Vi rakk ikke å selge han skriver du, det mener jeg egentlig er feil (selv om det også er delvis rett). Slik jeg tolker det som er skrevet og uttalt, så var en avtale om en overgang til Man CIty, langt på vei i boks, det som gjorde at vi ikke "rakk å selge han" var at erstatteren ikke var klar og da falt salget igjennom

Når det gjelder din kommentar om at vi ikke valgte å beholde han så gjør den samme "i siste liten forsøket på et salg og kjøp av erstatter" at du da delvis har rett, men sannheten mener jeg er ganske klar på at inntil mot siste del av overgangsvinduet så ønsket VI (les: Wenger) å beholde Sanches.

 

Når det gjelder Sanchez selv utad i offentligheten så har han faktisk oppført seg relativt greit, det har vært et par "furtne" twittermeldinger, men akkurat de tar jeg lett på. Hva som har skjedd i det skjulte og på ryktebørsen fra Sanchez sitt apparat (og kanskje Alexis selv) er en annen sak og dette har ødelagt mye av Sanchez sitt rykte ovenfor fansen, det er jeg ikke i tvil om.

At fansen er irritert, frustrert, sure, forbannet, hatefulle o.s.v. ovenfor Sanchez har jeg ingen problemer med å forstå. Jeg er også i den gruppen, dog sannsynligvis i den litt mildere delen (irritert/frustrert, til nød sur) av skalaen, men jeg innser også det faktum at Sanchez fremdles er i klubben og at det er nødvendig å benytte hans kvaliteter. Men det er også klart fra min side at han ikke skal ha noe klippekort på laget, men ett uttak i startelleveren skal skje på sportslige grunnlag og ikke noe annet, men det samme mener jeg skal ligge til grunn for å vrake han fra å starte kamper.

Link to comment
Share on other sites

Med den kvaliteten Manchester City viser om dagen er det kanskje like greit at dei ikkje har ein Sanchez å velge blant også.

Pr. dags dato er me eit lag som må kjempe om 4 - 6 plass på tabellen. Me har ikkje vore klare til start og dette må Wenger og apparatet rundt laget ta ansvaret for. Me har rett og slett ikkje eit godt nok LAG.

Kampen i morgon må vinnast og laget til Polljen bør være godt nok til det.

Link to comment
Share on other sites

Jack skal visst nok også ha bestemt seg for at Arsenal er historie kommende sommer. Nå går han nok ikke til en større rival, men hvis vi nå skal bli negative til alle som kommer til å gå gratis fra klubben så begynner spillerlista å bli kort etterhvert O_O ............................. :dontgetit:

Link to comment
Share on other sites

Jack fikk jo smaken på annen klubb under låneoppholdet. En skal ikke se bortfra at spillere fort vekk skjønner at man kan ha det vel så fint eller finere andre steder. Det triste her er jo alle de uhorvelige ant millionene vi går glipp av med alle disse spillerne. Ender vel opp med å bli akterutseilt nok en gang mot rivalene. Det er da mange som fikk forhandlet nye kontrakter på spillere forje sesong, så at det skal være umulig for oss er litt søkt.

Link to comment
Share on other sites

Jack fikk jo smaken på annen klubb under låneoppholdet. En skal ikke se bortfra at spillere fort vekk skjønner at man kan ha det vel så fint eller finere andre steder. Det triste her er jo alle de uhorvelige ant millionene vi går glipp av med alle disse spillerne. Ender vel opp med å bli akterutseilt nok en gang mot rivalene. Det er da mange som fikk forhandlet nye kontrakter på spillere forje sesong, så at det skal være umulig for oss er litt søkt.

De kan alltids skru opp billettprisene så jeg ville ikke vært altfor bekymret for de millionene.

 

Fra spøk til alvor; det er trist å se en Wenger som gjennom flere år i overgangen til Emirates loste oss, på imponerende vis, gjennom flere år med minimalt med midler og som "selgende" klubb til å miste alt han har jobbet for i spillere, til en markedsverdi for langt over en milliard, gå gratis til andre klubber. En Wenger som gjennom hele Arsenalkarrieren har vist spillere en enorm lojalitet, blir tilbakebetalt med egoisme og ikke gjensidig respekt....i hvert fall ikke før karrieren gikk i dass (les: Hleb+++++).

 

Men på den andre side er det kun Wenger selv som har skylden for at sitasjonen er som den er. Han har selv satt seg og klubben i den posisjonen vi er i. Slik det oppleves fra utsiden; i oppløsning. Kaotisk. Ingen plan. Ingen forutsigbarhet. Alle spillere som er på utgående kontrakt sitter selv med trumfkortet. Wenger sitter med svarteper..... og fortsatt et naivt håp.

Link to comment
Share on other sites

det er trist å se en Wenger som gjennom flere år i overgangen til Emirates loste oss, på imponerende vis, gjennom flere år med minimalt med midler og som "selgende" klubb til å miste alt han har jobbet for i spillere, til en markedsverdi for langt over en milliard, gå gratis til andre klubber. En Wenger som gjennom hele Arsenalkarrieren har vist spillere en enorm lojalitet, blir tilbakebetalt med egoisme og ikke gjensidig respekt....i hvert fall ikke før karrieren gikk i dass (les: Hleb+++++).

 

Men på den andre side er det kun Wenger selv som har skylden for at sitasjonen er som den er. Han har selv satt seg og klubben i den posisjonen vi er i. Slik det oppleves fra utsiden; i oppløsning. Kaotisk. Ingen plan. Ingen forutsigbarhet. Alle spillere som er på utgående kontrakt sitter selv med trumfkortet. Wenger sitter med svarteper..... og fortsatt et naivt håp.

----

ja, det som skjer nå er bare trist. Wenger synes å være i ferd med å bygge ned hele livsverket sitt. Helt ubegripelig. Istedenfor å trekke seg og overlate en tropp NESTEN i stand til å kjempe om ligagull, og der hvor en potent etterkommer "lett" kunne ha satt kronen på verket, synes man å styre mot en ribbet og helt akterutseilt stall som må bygges opp helt fra grunnen av. Dette er helt utenfor min fatteevne.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er ikke i ferd med å bygge ned livsverket sitt. Jeg ser ingen grunn til å beholde spillere som vil vekk. Det er mulig vi taper på det, men tapet er neppe så voldsomt som folk later til å tro. Hvis f.eks Özil skulle signere nå, så vil han nok kreve en vanvittig sign on fee og en lønn ut av en annen verden. Lønnen vil måtte betales over hele den nye kontraktsperioden og med tanke på at han ikke er en ungsau lenger, så er det ikke så sikkert at vi bør inngå en slik avtale.

 

Vi hadde angivelig et bud fra City på Sanchez på rundt £ 60 mill etter ryktene. Klubben har regnet på det og kommet fram til at det er bedre business å stå over salget. Greit nok det også.

 

Man vinner noe på overgangsmarkedet og taper andre ganger. I år har vi fått Kolasinac gratis, neste sommer mister vi kanskje Özil og Sanchez. Sånn er det bare.

 

Hilsen Tapapa, som kommer til å bli überoptimist hvis vi slår WBA i kveld. For min del må gjerne Özil og Sanchez benkes. Jeg liker en hardtarbeidende Iwobi og i motsetning til veldig mange her, så syns jeg faktisk at Walcott er god.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er ikke i ferd med å bygge ned livsverket sitt. Jeg ser ingen grunn til å beholde spillere som vil vekk. Det er mulig vi taper på det, men tapet er neppe så voldsomt som folk later til å tro. Hvis f.eks Özil skulle signere nå, så vil han nok kreve en vanvittig sign on fee og en lønn ut av en annen verden. Lønnen vil måtte betales over hele den nye kontraktsperioden og med tanke på at han ikke er en ungsau lenger, så er det ikke så sikkert at vi bør inngå en slik avtale.

 

Vi hadde angivelig et bud fra City på Sanchez på rundt £ 60 mill etter ryktene. Klubben har regnet på det og kommet fram til at det er bedre business å stå over salget. Greit nok det også.

 

Man vinner noe på overgangsmarkedet og taper andre ganger. I år har vi fått Kolasinac gratis, neste sommer mister vi kanskje Özil og Sanchez. Sånn er det bare.

 

Hilsen Tapapa, som kommer til å bli überoptimist hvis vi slår WBA i kveld. For min del må gjerne Özil og Sanchez benkes. Jeg liker en hardtarbeidende Iwobi og i motsetning til veldig mange her, så syns jeg faktisk at Walcott er god.

-----

det at han tviholder på spillere som vil vekk er jo bare et av mange indikasjoner på påstanden om Wenger bygger ned livsverket sitt. Uten å påstå noe bastant og spesifikt om Özil/Sanchez bør en profesjonell klubb generelt selge spillere ett år før kontrakten går ut HVIS de ikke vil skrive ny kontrakt. Og i så fall må erstattere kjøpes inn. Ingenting av dette har Arsenal gjort, og risikoen er nå stor at man blir sittende igjen med svarteper. Et enormt ressurssløseri i tillegg til at man bidrar til å skape uro i troppen. At en ny kontrakt koster penger er riktig, men da er det beste alternativet å selge så lenge man kan få penger for spilleren. Å tviholde på spillere som mentalt er et annet sted er også dårlig økonomi, og det svekker laget. Arsenal har havnet i en ond spiral der det synes som om mange vegrer seg for å komme til klubben. Uroen rundt Sanchez og Özil har vært ytterligere bensin på dette bålet. Og hovedansvaret for at man har havnet i et slikt uføre er hos Wenger.

 

Og en ting er troppens mentale tilstand. Rent fotballmessig synes det som om Arsenal er laangt bak, i hvert fall Manch C, og kanskje også ManU (selv om de som vanlig oppnår flatterende resultater). Selv om laget spilte bra og klarte uavgjort mot Chelsea er det også et stykke frem til å holde slik kvalitet gjennom en hel sesong. Godt mulig de vinner i kveld, men uansett hvordan det går i den kampen vil ikke det endre på min nøkterne pessimisme. Til det trengs MYE større og mer fundamentale endringer i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er ikke i ferd med å bygge ned livsverket sitt. Jeg ser ingen grunn til å beholde spillere som vil vekk. Det er mulig vi taper på det, men tapet er neppe så voldsomt som folk later til å tro. Hvis f.eks Özil skulle signere nå, så vil han nok kreve en vanvittig sign on fee og en lønn ut av en annen verden. Lønnen vil måtte betales over hele den nye kontraktsperioden og med tanke på at han ikke er en ungsau lenger, så er det ikke så sikkert at vi bør inngå en slik avtale.

 

Vi hadde angivelig et bud fra City på Sanchez på rundt £ 60 mill etter ryktene. Klubben har regnet på det og kommet fram til at det er bedre business å stå over salget. Greit nok det også.

 

Man vinner noe på overgangsmarkedet og taper andre ganger. I år har vi fått Kolasinac gratis, neste sommer mister vi kanskje Özil og Sanchez. Sånn er det bare.

 

 

Vel, vi aksepterte på et vis budet da vi la inn et bud på nesten en milliard på Monacos Thomas Lemar for så å trekke det igjen etter en halvtime fordi det var for liten tid. Det oser ikke profesjonalitet av håndteringen rundt disse situasjonene.

Vi fikk riktignok Kolasiniac gratis fra Schalke, men det betyr ikke at vi skal akseptere at spillere går fra vår klubb. I status er det forskjell å gå fra Schalke til Arsenal. En klubb som Arsenal skal enten være attraktiv nok til å beholde spillerne sine ellers er det salg som gjelder for å få inn gode nok erstattere.

Jeg synes ikke situasjonene er helt sammenlignbare.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi hadde angivelig et bud fra City på Sanchez på rundt £ 60 mill etter ryktene. Klubben har regnet på det og kommet fram til at det er bedre business å stå over salget. Greit nok det også.

 

Greit nok? Men du ønsker jo å sette han på benken eller B-laget siden han sutrer slik ifølge deg. Hvordan kan det da være greit nok å ikke ta imot 600mill +?

Link to comment
Share on other sites

Wenger er ikke i ferd med å bygge ned livsverket sitt. Jeg ser ingen grunn til å beholde spillere som vil vekk. Det er mulig vi taper på det, men tapet er neppe så voldsomt som folk later til å tro. Hvis f.eks Özil skulle signere nå, så vil han nok kreve en vanvittig sign on fee og en lønn ut av en annen verden. Lønnen vil måtte betales over hele den nye kontraktsperioden og med tanke på at han ikke er en ungsau lenger, så er det ikke så sikkert at vi bør inngå en slik avtale.

 

Vi hadde angivelig et bud fra City på Sanchez på rundt £ 60 mill etter ryktene. Klubben har regnet på det og kommet fram til at det er bedre business å stå over salget. Greit nok det også.

 

Man vinner noe på overgangsmarkedet og taper andre ganger. I år har vi fått Kolasinac gratis, neste sommer mister vi kanskje Özil og Sanchez. Sånn er det bare.

 

Hilsen Tapapa, som kommer til å bli überoptimist hvis vi slår WBA i kveld. For min del må gjerne Özil og Sanchez benkes. Jeg liker en hardtarbeidende Iwobi og i motsetning til veldig mange her, så syns jeg faktisk at Walcott er god.

Noen små kommentarer fra undertegnede.

 

Jeg har lenge ment at Wenger er i ferd med å bygge ned livsverket sitt, men for meg så er ståket rundt Sanchez bare en liten bagatell i denne nedbyggingen. Jeg skal gjerne i en mer egnet tråd utdype min påstand, men hvis man har lest mine kommentarer de siste sesongene så burde man ha en ide om hva som er grunnlaget for min påstand.

 

Ja, City kom angivelig med et bud på Sanchez. Størrelsen på beløpet, og eventuelle spillere fra City til Arsenal som en del av avtalen, varierer alt ettersom hvilket angivelig rykte man skal tro på. Angivelig så var det også en avtale mellom City og Arsenal klar siste dag i overgangsvinduet, men det at Arsenal ikke klarte å få igjennom en angivelig avtale om en erstatter (Lemar) og derfor gikk avtalen angivelig i vasken. Uansett så er jeg usikker på hvor mye klubben bevist regnet på dette og om resultatet (at Sanchez blir, men angivelig ikke kommer til å signere en ny avtale) er slik som klubben hadde tenkt seg.

 

Man vinner noe og man taper noe på overgangsmarkedet. Så sant, så sant!

 

Jeg har heller ingen problemer med at Sanchez eller Özil benkes i kveld, så sant der finnes bedre alternativer i laget på dette tidspunkt.

 

JA Walcott er god, når han er i form og fungerer, det samme gjelder Sanchez og Özil (vi kan gjerne ta med Giroud, Ramsey og hele laget i den sammenhengen), men en påstand om at Walcott er i en god form pr. dato det sliter jeg meget med å akseptere.

 

Med hilsen Polljen, som med glede tar i mot tre poeng i kveld, men som finner det enda mer viktig å få se et Arsenal som fungerer spillemessig. Tre eventuelle "heldige" poeng gjør ikke meg optimistisk, tre særdeles fortjente poeng skaper i det minste grobunn for en optimisme fremover. Det er dog langt fram til at jeg blir überoptimist, det krever kvalitet over tid!

Link to comment
Share on other sites

Kanskje litt off topic... men eg trur at regnestykket vil sjå litt annleis ut neste sommer. Da vil med få 0 igjen før Sanchez i staden for 60 og verdien på Lemar kan fort ha økt til 110 - 120 mill. Dersom Sanchez furtar seg i gjennom sesongen så kan dette vise seg å være ein dårlig deal.

Blir spennande å sjå kven som startar i kveld... kanskje bør me peise på med både Sanchez og Lacazette i front.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje litt off topic... men eg trur at regnestykket vil sjå litt annleis ut neste sommer. Da vil med få 0 igjen før Sanchez i staden for 60 og verdien på Lemar kan fort ha økt til 110 - 120 mill. Dersom Sanchez furtar seg i gjennom sesongen så kan dette vise seg å være ein dårlig deal.

Blir spennande å sjå kven som startar i kveld... kanskje bør me peise på med både Sanchez og Lacazette i front.

joda, vi er ganske off topic, men du har sikkert rett i ditt regnestykke. Jeg vil samtidig si at hvis Lemar har en god 17/18 sesong så spiller ikke prisfastsettelsen på han noen rolle, for da havner han ikke i Arsenal. PSG, Real eller Barca er nok klubber som da er mer sannsynlige som Lemars neste stoppested.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...