Jump to content

2017.09.20 Doncaster Rovers (H) Carabao Cup


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 doncasterrovers.png?itok=dpAlLNou Doncaster Rovers


Onsdag 20. september 2017, 20:45. Emirates Stadium


Carabao Cup (aka Ligacupen)


Kampen blir vist direkte på Viaplay



Skadesituasjonen: Welbeck er nå også på skadelisten sammen med Coquelin. Özil slet med en skade i helgen og er helt sikkert uaktuell.



Vår motstander Doncaster Rover spiller i League One (nivå tre) og ligger rett over nedrykkstreken med en seier, tre uavgjorte og fire tap så langt i sesongen.



Normalt i en slik kamp så hadde jeg sagt at vi utelukkende burde bruke spillere fra andrelaget, men denne sesongen så er det lite som er normalt, så derfor vil jeg spe på med en god del "reserver" som trenger kamptrening.


I mål er det fristende å velge Ospina, men jeg lar tredjemålvakten (tradisjonen tro) ta den plassen.


I forsvar så vil jeg gi tre A-lagsspillere de tre plassene som stoppere.


I tillegg så vil jeg ta med en eller to offensive spillere fra A-laget. Jeg må også presisere at jeg ikke har sett så altfor mye av våre unge og lovende så det er en mulighet for at jeg har bommet grovt på enkelte spilleruttak :shy:




Macey (event. Ospina)


Holding - Per - Chambers


Nelson - Wilshere - Jeff/Willock - Maitland-Niles


Walcott - Akpom


Giroud



Sanchez med på benken og får litt kamptrening.


Debuchy bør kanskje være med hvis han er "frisk".


Ellers så bør resten av benken bestå av spillere fra andrelaget.




Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Macey (event. Ospina)

Holding - Per - Chambers

Nelson - Wilshere - Jeff/Willock - Maitland-Niles

Walcott - Akpom

Giroud

Ospina

Holding - Per - Chambers

Nelson - Wilshere - Bielik - AMN

Walcott--Giroud-Alexis

Bielik fortjener litt tid på stopperplass, men med Holdings selvtillit og Per/Chambers uten noe spilletid bør han flyttes opp på midten. Wilshere/Jeff ville også vært den mest offensive duoen vi kunne stilt i den posisjonen. Nelson-AMN blir også offensive på vingbacken. Alexis bør få minst 60 minutter til på å spille seg i form.

Link to comment
Share on other sites

 

Ospina

Holding - Per - Chambers

Nelson - Wilshere - Bielik - AMN

Walcott--Giroud-Alexis

Bielik fortjener litt tid på stopperplass, men med Holdings selvtillit og Per/Chambers uten noe spilletid bør han flyttes opp på midten. Wilshere/Jeff ville også vært den mest offensive duoen vi kunne stilt i den posisjonen. Nelson-AMN blir også offensive på vingbacken. Alexis bør få minst 60 minutter til på å spille seg i form.

 

Bielik er ute med skade. Han pådro seg en skade midt i august og ville sannsynligvis vært på utlån nå hvis han var skadefri (iflg ryktene). Skaden er ventet å holde han ute i ca to måneder (d.v.s. til slutten av oktober)

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det at det er Viasat som sender mikkemus-cupen i år? Må i såfall si man begynner får utrolig lite igjen for Sumoen.

 

Håper vi får se Jack, Nelson, AMN, Jeff, Holding og Chambers fra start. Eller så regner jeg med at Theo og Giroud får starte grunnet lite spilletid de siste ukene (og i tiden fremover).

 

Forventer egentlig rent b-lag her hvis Wenger skal gjøre alvor av å nedprioritere alt for suksess i serien og FA-cupen i år. Uansett gøy å få se litt mer til unggutta.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som vet hva som har skjedd med Jeff? Han ble jo spådd den neste store, også har det blitt helt stille rundt han. Ikke en gang på benk nå..

 

Samme her, står ingenting om at han er skadet heller. Merkelig, han har jo virkelig imponert de få minuttene jeg har sett han.

Link to comment
Share on other sites

Årsaken til at Jeff fortiden ikke er aktuell i en slik kamp kan rett og slett være at andre av de unge lovende gjør det bedre akkurat nå. Maitland-Niles er foran i køen, Nelson imponerer, Willock og Dasilva viser lovende takter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...