Jump to content

2017.09.17 Chelsea (B)


Polljen

Recommended Posts

Chelsea chelsea.png?itok=Seh-ADW2 arsenal.png?2016-2017 Arsenal


Søndag 17. september 2017, 14:30. Stamford Bridge


Premier League - 5. serierunde


Kampen blir vist direkte på TV2 Sport Premium



Av praktiske grunner (jeg blir bortreise det meste av denne uken), så må jeg starte denne kamptråden alt for tidlig (i forhold til når den spilles), og den vil mangle info om eventuelle skader som forhåpentligvis ikke oppstår i EL-kampen på torsdag.



Arsenal har slått Chelsea i de to siste "viktige" oppgjørene (FA-cupen og Community Shield). Arsenal tapte rett nok en treningskamp som disse to lagene spilte i Kina i sommer. Men jeg er ikke i tvil om at dette er en kamp som Chelsea skal vinne, det er for mye prestisje i denne kampen til at Chelsea ikke vil ta den meget alvorlig.


Chelsea gikk på et forsmedelig tap mot Burnley i åpningsrunden, men har tatt tre strake seire etter det. Arsenal har vunntet to og tapt to, og har til tider vært meget "shaky" i det spillet de har levert i de tre første kampene.



Chelsea er favoritter i denne kampen, men Arsenal har av og til evnen til å ta frem noe ekstra ekstra borte mot slike lag, selv om statistikken totalt sett i slike kamper ikke er noen hyggelig lesning for oss Gooners.



Jeg vil ikke komme med noe forslag til lag nå. Hvis jeg får mulighet så vil jeg prøve å oppdatere posten med en forslag til lag i etterkant av EL-kampen på torsdag.


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Vi har ikke vunnet på Stamford Bridge siden 2011. Har ikke store forhåpninger, men skal vi ha mulighet til seier må vi jobbe like godt kollektivt som i går.

Vi har vunnet de to siste kampene våre på Wembley mot de dog. Vi har alle forutsetninger som skal til for å klare det på brua også. Tror dette kan gå begge veier, men om vi slipper inn det første tidlig så tror jeg det blir stygt. Scorer vi det første tror jeg fort vi kan vinne med både to og tre.

Link to comment
Share on other sites

Med utgangspunkt i de tilbakemeldingene som har kommet fra Køln-kampen (som jeg valgte å sove meg gjennom), så har jeg følgende forslag til laget mot Chelsea

 

Tre stopper formasjon

Cech

Kos Mustafi Monreal

Bellerin Ramsey Xhaka Kolasinac

Øzil Welbeck

Lacazette

 

 

 

Firebackslinje

Cech

Bellerin Mustafi Kos Kolasinac

Ramsey Xhaka

Welbeck Øzil Sanchez

Lacazette

På midten er jeg mest usikker på Ramsey, men jeg sliter med å finne bedre alternativer.

I 4-2-3-1 alternativet så har jeg valgt å ta med Sanchez. Iwobi og Walcott er et par alternativer men ikke gode nok. Vurderte å sjanse med Nelson.

Link to comment
Share on other sites

Elneny stikker i det minste ikke fra posisjonen sin konstant og lar midtbanepartneren sin være alene mot 3-4 mann halve kampen.

Og det er helt sant! Jeg bare mener han faller igjennom fort mot gode motstandere. Han er mer pliktoppfyllende enn Ramsey som jeg mener du siktet til.

Link to comment
Share on other sites

Er en grunn til at jeg maste om en midtbanespiller i sommer.. ingen av de alternativene vi har er gode nok. Dessverre..

Jepp for å si det sånn. Tottenhams dembele hadde vært så vanvittig sammen med xhaka. Fått inn en slik type så hadde laget sett mye bedre ut..

Link to comment
Share on other sites

I etterkant av Køln-kampen så uttalte Wenger at det var en liten usikkerhet om Ramsey og Øzil ble klare til kampen mot Chelsea (småskader). Ramsey skal ha deltatt på dagens trening, Øzil deltok ikke, og jeg antar da at det er en reell mulighet for at sistnevnte ikke spiller i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...