Jump to content

2017.08.27 Liverpool (B)


Polljen

Recommended Posts

Jeg har reist over og sett kamper siden 77, gjerne 4-5 ganger i året. Siste kamp var mot Burnley i jan i år. Største opplevelsen i det siste var når vi slo united med 3 mål. Satt 10 meter fra banen bak van gal. Så mot city sist sesong hvor det bar henn. Elendig. Har i de siste åra sett at wenger har mistet grepet og blir staere og staere. Mangel på spillerkjøp, feil disponeringer, skylder på fansen, dommere og vet ikke hva når vi taper. Vi har enkelte kamper hvor vi spiller fantastisk men det er ikke ofte. Det er derfor jeg setter det litt på kanten at vi må kjøpe spillere for 2 milliarder og bytte manager før overgangsvinduet stenger.

Og tro vi skal vinne PL slik det er nå er helt utenkelig. Sesongen er dessverre ferdig får våres del.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor Wenger med ny kontrakt skal klare å snu noe han ikke har klart på 10 år. Det er bare merkelig at det ble signert ny kontrakt med forventninger om at ting skal snu. Det har jo vært samme hakket i plata lenge nå, og det virker ikke som ting er blitt annerledes nå heller.

 

Hvorfor starter du med venstreback i midtforsvaret, når det sitter en midtstopper på benken? Hvorfor spiller du med en høyreback på venstrebacken, når du har en venstreback klar på benken? Hvorfor bytter du ikke ut spillere som har en fryktelig dårlig dag på jobben? Det må jo være greit å bygge opp selvtillit og ikke rive den sønder og sammen.

 

Wenger du har et forsvar som ikke henger sammen, hvorfor i helvette gjør du ikke noe med det!!! Er jobben blitt for vanskelig for deg? Si takk for deg da, ingen vil holde det i mot deg. Det som skjer nå er bare trist, du burde gitt deg etter FA cuptriumfen og takket av med verdighet.

 

Har ingenting til overs for Wenger out bannere på tribunen, og de vil komme om dette fortsetter. Selv om jeg i utgangspunktet mener det burde være lov å si fra om ting og tang man ikke synes noe om. Men møter du på kamp, så støtter du opp om laget samma faen. Er du misfornøyd med laget, managere eller hva faen det måtte være.....hold deg hjemme!! Protester gjerne før og etter kamp, men inne på stadion er det Arsenal som gjelder.

Link to comment
Share on other sites

 

Har ingenting til overs for Wenger out bannere på tribunen, og de vil komme om dette fortsetter. Selv om jeg i utgangspunktet mener det burde være lov å si fra om ting og tang man ikke synes noe om. Men møter du på kamp, så støtter du opp om laget samma faen. Er du misfornøyd med laget, managere eller hva faen det måtte være.....hold deg hjemme!! Protester gjerne før og etter kamp, men inne på stadion er det Arsenal som gjelder.

 

jeg er i prinsippet helt enig med deg i dette, men samtidig så innser jeg at enkelte etterhvert ikke ser noen annen mulighet enn å dra protestene med inn på tribunene.

 

Jeg ville ikke selv gjort det, om dette er av respekt eller at jeg er for feig til å eventuelt gå så langt, skal jeg ikke gå nærmere inn på.

 

Selvsagt skal det være lov til å ha meninger om alt i klubben, selvsagt så skal det være lov til å gi uttrykk for sine meninger uansett om det er for eller i mot. Selvsagt bør dette i størst mulig grad skje utenfor banen i egnede forum om det nå er på nett, i skriftelige media, i etermedia eller forsåvidt også utenfor stadion. Jeg er enig i at en god måte å vise sin frustrasjon mot det sittende regimet er å ikke møte opp. Blir tribunene for glisne så har det kanskje en effekt.

 

Men når alt er sagt om hvor slikt bør skje, så må man ha en viss forståelse for at enkelte blir så frustrert når de så totalt føler seg ignorert. Enkelte blir også frustrert når det å støtte laget i praksis også betyr å støtte de som styrer laget. I en personkonflikt der deler av fansen er for det sittende regime og deler av fansen er mot dette regimet så er det etter min mening forståelig at det skaper frustrasjon når de må sitte stille og "støtte" laget, mens den andre delen (som støtter regimet) tilsynelatende har fritt spillerom på tribunen (inkludert bannere).

 

Jeg vil ha Wenger ut, men jeg støtter ikke slike ut-bannere på tribunen, men hvis de som forsatt ønsker å beholde Wenger finner det for godt å drive sine egne demonstrasjoner på tribunen så har jeg forståelse for at "ut-gjengen" også ønsker å markere seg.

 

Det er noe som er galt HVIS det er slik at det å støtte laget (klubben) betyr at man på kampdag også skal "hylle" de delene av apparatet som man mener svikter klubben.

Link to comment
Share on other sites

Polljen: enig med det meste du skriver. Heller ikke jeg synes noe om formene protestene mot Wenger. Men AT noen protesterer, i ren frustrasjon over tingenes tilstand, det forstår jeg. Det er utrolig frustrerende å være vitne til det som nå skjer. Det er i ferd med å drepe min interesse for fotball. Arsenal har jo vært en viktig del av livet mitt i langt innpå 50 år. Det som skjer nå gjør meg både trist, frustrert, forbanna, og oppgitt... det er så mye å sette fingeren på at man ikke vet hvor man skal begynne. Og nesten det verste av alt er den "veldedigheten" man driver overfor de andre topplagene. Alle disse stortapene uten evne til å lære, for det samme gjentar seg gang etter gang. Kanskje dette - mangelen på evne til å lære - er det verste av alt?

Link to comment
Share on other sites

Fotballsupportere, når i egenskap av sådanne, er ikke de skarpeste knivene i skuffen. Hadde vi alle snerpet igjen lommeboken, og latt være å kjøpe kampbillett og supportereffekter, ville klubben vært nødt til å foreta seg noe drastisk prompte. Klubben kan ikke leve uten supporternes penger. Omsetning er det språket de høye herrer forstår. Men så lenge penga renner inn som aldri før, tåler i hvert fall Kroenke situasjonen meget vel. Da er det Arsene som står igjen i stormen, ganske alene.

 

Protestene kommer ikke til å bringe oss noe sted, annet enn til enda dårligere resultater på banen. Jeg skulle ønske de mest negative holdt seg hjemme. Det ville vært et meget sterkere signal med en halvtom stadion enn edder og galle fra halvparten på en full en. Men det skjer vel neppe. For innerst inne håper og drømmer alle om at i neste kamp snur det. At nå var bunnen nådd. Og at herfra og inn i evigheten blir det andre boller.

Link to comment
Share on other sites

Fotballsupportere, når i egenskap av sådanne, er ikke de skarpeste knivene i skuffen. Hadde vi alle snerpet igjen lommeboken, og latt være å kjøpe kampbillett og supportereffekter, ville klubben vært nødt til å foreta seg noe drastisk prompte. Klubben kan ikke leve uten supporternes penger. Omsetning er det språket de høye herrer forstår. Men så lenge penga renner inn som aldri før, tåler i hvert fall Kroenke situasjonen meget vel. Da er det Arsene som står igjen i stormen, ganske alene.

 

Du har helt rett, bortsett fra at jeg mener det bør tas et nivå høyere, kollektivt blant alle supporterne i England. Alle bør ta et sabbatår og la være å betale SkySports, BTSports, TV2 Premium osv osv. Dette har gjort produktet PL megadyrt der lommene til agenter og spillere fylles fetere og fetere mens holdningen og respekten for 'the game' og fansen blit dårligere og dårligere.

 

Det har toppet seg noen ganger for min del, kanskje mest av alt når Lescott tweetet en luksusbil med usmakelig tekst etter et forsmedelig tap mot Liverpool i Aston Villas nedrykkssesong.

 

Supportere er som arbeidssomme maur som bærer all rikdom til dronningen i maurtuen. Bortsett fra at dronningen setter nok pris på arbeidet, det gjør tilsynelatende ikke majoriteten av spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen har vært vanskelig å få ut av systemet. Så jeg satte meg faktisk ned med analysebrillene og så den en gang til...

 

Og det er 2 navn som står med fete bokstaver på blokka: Oxlade og Holding.

 

I førsteomgang er ikke førstnevnte å se, og Holding er alene og eksponert på høyresiden gang på gang. Og det blir livsfarlig på hans side gang på gang. Ox virket helt uinteressert og var aldri å se når Liverpool hadde ballen. Merkelig, all den tid Wenger sa at de på utgående kontrakter ville yte enda mer enn vanlig....

 

I andreomgang er det Holding for alle penga. Og det med negativt fortegn. Han gjør så å si ALT galt. Kanskje fordi midtbanen foran ham ikke er der de skal? Kanskje fordi backen ikke er hvor han skal være? Tja, kanskje det. Men det forklarer ikke horrible feilpasninger, elendig posisjonsspill, svake taklingsforsøk. Trist, trist, trist å se en ung, lovende spiller måtte fullføre 90 sånne minutter. Men, dette burde Wenger også se når han ser kampen igjen. Og han burde la ham få spille Championship-fotball resten av sesongen. På dette nivået er han ikke klar. Det er den svakeste prestasjon jeg kan huske å ha sett av en i Arsenal-drakt.

 

Ellers er det jo faktisk tidvis noen spillere som prøver. Men det er ofte én og én, og avstandene i laget blir da ofte feil. Bellerin gjør noen ok forsøk fremover i banen, men også noen strålende miss, blant annet det som gir bort 3-0 målet i vår beste periode. Sanchez prøvde også litt, inntil han ble tatt av. Ramsey, Wellbz og Giroud også.

Xhaka, Øzil og Monreal (en av mine favoritter) er svake. Koscielny middels minus. Cech ok. Coq og Lacazette usynlige.

 

Med Gabriel solgt og Mustafi på vei ut, er det alfa og omega at klubben henter minimum 1-2 solide midtstoppere før vinduet nå stenger! Å satse på uferdige Holding, venstrebacker og/eller aldrende Mertesacker ved siden av en skade- og suspensjonsutsatt Koscielny, er Gallimathias!

 

Prioritet to bør være en sentral midtbanespiller. Xhaka, Ramsey, Coq og Elneny er ok spillere, men ikke mer. Dessverre. Og ikke i besittelse av nok gode defensive fibre. Men stopperplassen er mest prekær. I år, som i fjor..

 

I et forsøk på å differensiere på en totalt sett bekmørk dag:

 

Cech - 4

 

Bellerin - 2,5

Koscielny - 3

Holding - 1

Monreal - 2

Ox - 1

 

Ramsey - 3

Xhaka - 1,5

 

Øzil - 2

Sanchez - 3

Wellbeck - 4

 

Giroud - 3

Lacazette - 2

Coq - 2

Link to comment
Share on other sites

Mange av supporterne i England følger arsenal i hver eneste kamp, reiser verden rundt og bruker alle sine penger på å følge klubben som de elsker. Dette er folk som har arsenal som sitt eneste liv. Enkelte har blitt så deprimerte at de har blitt syke. At de skal få lov å protestere mot wenger slik han holder på synes jeg er både rett og rimelig.

Jeg protesterer på min måte med å ikke reise over lenger å se de spille eller bruke penger på supporter utstyr. Må si det går noe gjevlig inn på meg og ikke å se de spille lenger før wenger er borte og gjerne eiere og. Men orker ikke lenger å bruke penger på de så lenge de spiller som de gjør og stan blir rikere og wenger fikk 20 millioner i lønnsøkning for å ta de til en 5 plass.

Var optimist når han kjøpte Lacazette men så stoppet det og er ganske sikker på at sesongen kommer til å bli en av de verste på lang tid. Jeg elsket å reise over å se arsenal og var en del av livet mitt men nå er det borte.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

når man ser hvordan Liverpool har fremstått i de siste kampene er det ekstra ubegripelig at Arsenal kunne bli så til de grader utspilt. Etter det som har skjedd etterpå sitter jeg med en følelse at det resultatet mer skyldes at Arsenal var svake enn at Liverpool var gode. Hadde ALLE lag fremstått som gode i møtet med Arsenal i den kampen? For det er vel liten tvil om at nesten alle Liverpool-målene da skyldtes lilleputt-feil fra Arsenal-forsvaret? Og derfor blir spørsmålet; hvorfor må Arsenal hvert år ha en slik arbeidsulykke før de viser tegn på å våkne opp? Burde man ikke være klar over denne faren? Når man ser de grep som ble tatt før kampen mot Chelsea, hvorfor gjorde ikke Wenger de grepene før kampen mot Liverpool, med historien alt for friskt i minne? At Wenger "lar" dette skje gang på gang er laangt utenfor min fatteevne, og det mest ubegripelige med dagens Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Enig piscator. Dette er også en av grunnene til at jeg har mistet troen på vår manager.

Vi har som regel noen kamper hvor vi går skikkelig på trynet hver eneste sesong og det tar ofte litt tid før det skjer endringer. Når de endringene har skjedd går det kanskje noen få kamper før vi endrer tilbake til 'utgangspunktet' og blir for små.
Hvorfor det alltid må et skikkelig smell til før vi skjønner alvoret er ikke sånn det burde være. Var det ingen som var bekymret etter Stoke-kampen liksom? Og hvorfor skal vi prøve å spille på samme måte mot lag fra nedre halvdel av tabellen og de beste? Det gir jo ikke mening. Kampen mot Chelskij på brua, ja slik bør vi spille mer mot de beste, spesielt på bortebane. Være defensivt vanskelige å åpne opp, bryte opp motstanderens spill og ta kontringer når vi kan uten å tømme oss helt bakover.

Kanskje Wenger endelig har fått seg en plan b, med mulighetene til å endre fra 3 stoppere til to. Kanskje 5. plassen i fjor fikk det til å gå et lys opp for ham?
Vanskelig å se enda, men allerede denne sesongen har han byttet Holding ut ved pause og gjort endringer i formasjonen før det har gått de 'berømte' 65-70 minuttene.

Er redd for å få opp håpet for mye, men kanskje Wenger endelig skjønner alvoret?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at hovedårsaken til at det gikk til H****te i denne kampen var at det først og fremst var Arsenal som var elendige ikke Liverpool som var fantastiske. Liverpool slet også med sitt forsvar/målvakt, men der Liverpool klarte å utnytte svakheter his Arsenal så var ikke Arsenal i stand til å gjøre det samme i motsatt ende av banen.

 

Selvsagt skal de spillerne som var på banen ta sin del av skylden, men uavhengig av hva men ellers måtte mene om Wenger som manager i Arsenal, så skal man være særdeles sneversynt hvis man ikke klarer å innse at når det gjelder akkurat denne konkrete kampen så hadde Wenger en særdeles dårlig dag.

 

Ett av de mer generelle problemene for Wenger er at han sliter med å gå utenfor sin "komfortsone" og gjøre (nødvendige) grep som ikke passer med hans "filosofi".

Sist vår da han til slutt la om til tre stoppere bak, noe som medførte en bra sesongavslutning, så innrømte han i ettertid at han hadde vurdert å endre systemet tidligere på våren, men at det stred mot hans fotballfilosofi å gjøre slike "defensive grep". Hvis man skal se det med briller sterkt farget av etterpåklokskap, så er det ikke usannsynlig at hvis hadde han tatt dette grepet litt tidligere (da han bare vurderte det) så hadde Arsenal endt opp på topp fire.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...