Jump to content

2017.08.11 Leicester (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 leicestercity.png?itok=VUgEBEB8 Leicester CIty


Fredag 11. august 2017, 20:45. Emirates Stadium


Premier League - 1. serierunde


Kampen blir vist direkte TV2 Sport Premium




Arsenal og Leicester sparker i gang en ny sesong i Premier League kommende fredag, og det er vel mange tanker som flyter rundt hos fansen i en sesong der det utenkelige har skjedd og klubben står utenfor Champions League. Det er fremdeles en del usikkerhet rundt spillere ut og eventuelle nye spillere inn.



Skadesituasjonen er pr dato: Cazorla er fremdeles langtidsskadd og Gabriel er fremdeles ute, men er vel tilbake mot slutten av denne måneden. Coquelin forventes klar i løpet av et par uker. Wilshere nærmer seg. Özil og Ramsey hadde noen småproblemer i forkant av Community Shield, men var tilbake i trening før den kampen.



Mustafi og Sanchez var ikke med i troppen mot Chelsea på søndag, grunnet lite treningsgrunnlag, men forventes å være spilleklare til seriestart.


UPDATE: Sanchez har under trening pådratt seg "problemer" i mage/buk-området og spiller ikke på fredag og er sannsynligvis ute også neste kamp. Ozil, Ramsey og Per er også usikre.




Koscielny er suspendert de to første kampene denne sesongen etter det røde kortet mot Everton i Ligaavslutningen sist sesong.



Det er som sagt fremdeles enkelte spekulasjoner rundt spillere ut, men det eneste som direkte kan ha innvirkning på laget mot Leicester er hva som skjer med Sanchez. Jeg tar som utgangspunkt når jeg velger lag at han blir ut sesongen og at han derfor er valgbar når vi vurderer hvem som skal starte.




MItt lag mot Leicester:



Cech


Holding - Mustafi - Monreal


Bellerin/OX - Kolasinac


Ramsey - Xhaka


Özil - Sanchez


Lacazette


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Cech
Holding-Per-Monreal
Ox - Kolasinac
Ramsey-Xhaka
Özil - Welbeck
Lacazette


Sanchez, Theo og Giroud inn i andreomgang.

Mustafi har ikke fått nok kamptrening, mye bedre da å fortsette med de tre som spilte mot Chelsea. Med unntak av noen minutter ut i andreomgangen var de ganske solide mot Chelskij, selv etter at Per måtte ut for å sy. Men regner med han er klar igjen til denne.

Elneny var god mot Chelsea, men Ramsey er foran i køen og vi trenger en spiller som kan komme på løp fra dypet.

Sanchez mangler også kamptrening og bør heller få en 20-30 min mot slutten av denne enn å starte.

Bellerin virket rusten og gjorde en del feil mot Chelskij, men ble heldigvis ikke straffet skikkelig. Hadde et par hodeløse pasninger som gikk rett i beina til de blå.

Ox og Özil-samarbeidet på høyre har fungert før. Özil trekker inn i midten og Ox får gode muligheter til å utfordre.

Dat Guy jobber knallhardt, men sliter foran mål. Tror uansett samarbeidet Welbeck-Lacazette kan fungere bra.

Link to comment
Share on other sites

Cech

 

Holding-Per-Monreal

 

Ox (sånn at han får mulighet til å øke sin markedsverdi før salg- Kolasinac

Elneny (jeg syns han var positiv mot Chelsea. Hans løpskapasitet er bare imponerende. Hvis Ramsey ikke er 100%, så bør han i hvert fall stå over denne kampen-Xhaka

Iwobi var god mot Chelsea og han må gjerne fortsette. Hvis Özil ikke er 100%, så bør han i hvert fall stå over denne kampen- Welbeck

Lacazette (Her er jeg usikker, syns han ikke imponerte mot Chelsea heller. Han er usynlig i lange perioder. Kanskje Giroud bør starte?).

Link to comment
Share on other sites

 

Cech

Holding-Per-Monreal

Ox - Kolasinac

Ramsey-Xhaka

Özil - Welbeck

Lacazette

Sanchez, Theo og Giroud inn i andreomgang.

Mustafi har ikke fått nok kamptrening, mye bedre da å fortsette med de tre som spilte mot Chelsea. Med unntak av noen minutter ut i andreomgangen var de ganske solide mot Chelskij, selv etter at Per måtte ut for å sy. Men regner med han er klar igjen til denne.

Elneny var god mot Chelsea, men Ramsey er foran i køen og vi trenger en spiller som kan komme på løp fra dypet.

Sanchez mangler også kamptrening og bør heller få en 20-30 min mot slutten av denne enn å starte.

Bellerin virket rusten og gjorde en del feil mot Chelskij, men ble heldigvis ikke straffet skikkelig. Hadde et par hodeløse pasninger som gikk rett i beina til de blå.

Ox og Özil-samarbeidet på høyre har fungert før. Özil trekker inn i midten og Ox får gode muligheter til å utfordre.

Dat Guy jobber knallhardt, men sliter foran mål. Tror uansett samarbeidet Welbeck-Lacazette kan fungere bra.

 

Jeg er med på argumentet om å la Mustafi og Sanchez starte på benken p.g.a. manglende kamptrening og jeg vurderte å ikke ta de med fra start.

Jeg er dog litt mer usikker på å velge å starte med (min navnebror) Per i stopperrekka, eller om vi da burde ha den rekka som stod de siste seksti minuttene mot Chelsea. Per har rutinen, men han er likevel noe rusten og ikke like sikker som det han en gang var.

 

Som sagt jeg er veldig usikker på de tre alternativene bak.

alt 1: Som jeg satte opp i førsteposten med Holding - Mustafi - Monreal, og med Bellerin/OX og Kolasinac på vingbacker.

alt 2. Det samme som alternativ 1 med Per som sentral stopper i stedet for Mustafi.

alt 3: Som stod seksti minutt mot Chelsea med Holding - Monreal - Kolasinac, og med Bellerin og OX på vingbackene.

 

Cech

 

Holding-Per-Monreal

 

Ox (sånn at han får mulighet til å øke sin markedsverdi før salg- Kolasinac

Elneny (jeg syns han var positiv mot Chelsea. Hans løpskapasitet er bare imponerende. Hvis Ramsey ikke er 100%, så bør han i hvert fall stå over denne kampen-Xhaka

Iwobi var god mot Chelsea og han må gjerne fortsette. Hvis Özil ikke er 100%, så bør han i hvert fall stå over denne kampen- Welbeck

Lacazette (Her er jeg usikker, syns han ikke imponerte mot Chelsea heller. Han er usynlig i lange perioder. Kanskje Giroud bør starte?).

OX istedet for Bellerin er forsåvidt greit det, men han blir nok uansett ikke solgt i dette vinduet.

Elneny istedet for Ramsey, vurderte jeg også seriøst og jeg var nær ved å ta det samme valget selv. Jeg deler din vurdering av Elneney i kampen mot Chelsea.

Iwobi var også bra.

Jeg er dog fullstendig uenig når det gjelder Lacazette v Giroud. Det at Lacazette var usynlig i lange perioder er jeg ikke enig i. Joda som de fleste spisser så varierer synligheten i en kamp, men hvis han var "usynlig" i mye av de 66 minuttene han fikk spille, så vet jeg ikke hvordan jeg skal definere de 24 minuttene Giroud var på banen. Kanskje det bare var et synsbedrag at han kom inn? For hvis det var noen som var usynlig så var det nettopp Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som vet hvorfor Koscielny fikk tre kampers karantene? Normalt er vel to for direkte rødt..

Ja og Nei.

 

Et direkte rødt kort er som du sier normalt to kampers karantene, f.eks. hvis en utespiller "redder" en ball med hendene innenfor sekstenmeteren,

Men et direkte rødt kort som kommer p.g.a. farefullt spill, f.eks. en farlig takling vil normalt gi tre kamper.

Hvis det er "ekstremt" stygge tilfeller så kan det gi fire eller flere kampers utestenging.

 

Så vidt jeg husker så var vel årsaken til Koscielny sitt direkte røde av en slik art (farefullt spill) at det normale er tre kampers utestengelse.

Link to comment
Share on other sites

UPDATE: Sanchez har under trening pådratt seg "problemer" i mage/buk-området og spiller ikke på fredag og er sannsynligvis ute også neste kamp. Ozil, Ramsey og Per er også usikre.

 

Når det gjelder Sanchez så har denne nyheten selvsagt ført til mange spekulasjoner, akkurat som influensaen han hadde da han skulle tilbake til Arsenal.

Jeg velger å "tro" at skadeproblemene er reelle.

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips:

Cech

Holding - Monreal - Kolasinac

Bellerin - Ox

Elneny - Xhaka

Øzil - Welbeck

Lacazette

 

Begrunnelser:

Siden Per har hjernerystelse tror jeg ikke han blir involvert i helgen. Tror også det er litt tidlig for Mustafi til å starte kampen. Ser derfor ikke mange andre muligheter i 3´ern bak. Kanskje Wenger dytter Elneny inn der siden han klarte seg bra i preseason? Det er i såfall avhengig av at Ramsey blir klar for spill, noe jeg i utgangspunktet tviler på.

På vingback ville jeg personlig hatt Ox på høyrekanten og Kolasinac på venstre. Bellerin så svært rusten ut mot Chelsea, men muligens har en treningsuke gjort ham godt. Men jeg synes Ox har levert svært godt de gangene han har spilt høyre vingback.

Bak spissen er ikke Welbeck selvskreven foran Iwobi, men her tror jeg Wenger satser på Welbeck. Ikke minst fordi han nå er skadefri og trenger regelmessig matching for å blomstre. Øzil er riktignok tvilsom, og i såfall blir Iwobi erstatteren.

På spissplass er ikke Lacazette pr dags dato et klart førstevalg foran Giroud. Lacazette vil trenge tid, men er kjøpt inn for å være førstevalget og dermed tror jeg han slenges innpå fra starten av. Får han et mål eller to i løpet av de tre-fire første kampene, tror jeg det vil føre til at tilvenningen til PL og selvtilliten vil komme raskere enn at han starter på banken de første ukene og får innhopp.

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips:

 

.

Med en usikker Mustafi så foretrekker jeg den stoppertrioen du har satt opp. De tre hadde 60 brukbare minutter mot Chelsea og jeg vil heller ha Monreal enn Elneny som sentral stopper.

 

På topp så mener jeg faktisk at Lacazette er selvskreven, selv om han ikke har vist sitt toppnivå ennå. Han har et større reportouar enn Giroud og er totalt sett en farligere angriper. Så langt i oppkjøringen så har jeg ikke sett noe av Giroud som skulle gjøre han til et bedre valg.

Link to comment
Share on other sites

Begrunnelser:

Siden Per har hjernerystelse tror jeg ikke han blir involvert i helgen.

Per sa i intervju rett etter kampen mot Chelsea at han husket hele situasjonen og følte seg bra. Han trodde ikke han hadde hjernerystelse. Wenger bekreftet senere at det bare var et kutt.
Link to comment
Share on other sites

På pressekonferansen i går så ble Per nevnt sammen med Ramsey og Ozil når det kom til spillere det var en viss usikkerhet rundt. Det er umulig å lese ut i fra den uttalelsen om de er eller ikke er klare for spill i morgen

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips:

Cech

Holding - Monreal - Kolasinac

Bellerin - Ox

Elneny - Xhaka

Øzil - Welbeck

Lacazette

 

Begrunnelser:

Siden Per har hjernerystelse tror jeg ikke han blir involvert i helgen. Tror også det er litt tidlig for Mustafi til å starte kampen. Ser derfor ikke mange andre muligheter i 3´ern bak. Kanskje Wenger dytter Elneny inn der siden han klarte seg bra i preseason? Det er i såfall avhengig av at Ramsey blir klar for spill, noe jeg i utgangspunktet tviler på.

På vingback ville jeg personlig hatt Ox på høyrekanten og Kolasinac på venstre. Bellerin så svært rusten ut mot Chelsea, men muligens har en treningsuke gjort ham godt. Men jeg synes Ox har levert svært godt de gangene han har spilt høyre vingback.

Bak spissen er ikke Welbeck selvskreven foran Iwobi, men her tror jeg Wenger satser på Welbeck. Ikke minst fordi han nå er skadefri og trenger regelmessig matching for å blomstre. Øzil er riktignok tvilsom, og i såfall blir Iwobi erstatteren.

På spissplass er ikke Lacazette pr dags dato et klart førstevalg foran Giroud. Lacazette vil trenge tid, men er kjøpt inn for å være førstevalget og dermed tror jeg han slenges innpå fra starten av. Får han et mål eller to i løpet av de tre-fire første kampene, tror jeg det vil føre til at tilvenningen til PL og selvtilliten vil komme raskere enn at han starter på banken de første ukene og får innhopp.

Etter at jeg skrev dette, har det kommet positive nyheter rundt noen av spillerne det var tvil rundt. Nå tror jeg laget blir som følger:

Cech

Holding - Per - Monreal

Bellerin - Kolasinac

Ramsey - Xhaka

Øzil - Welbeck

Lacazette

Link to comment
Share on other sites

Da er dagen ENDELIG her. Hadde vært kjekt til en forvandlig og ikke ligge 3 poeng bak etter første runde. Vi så i fjor hvor lite poeng som skiller i kampen om topp 4. Skulle hatt Alexis klar til dette men,men.

 

Laget jeg ønsker.

 

Cech

holding - per - Nacho

OX Kolasinac

 

Xhaka-Øzil

 

iwobi Welbeck

Lacazette

 

LYKKE TIL

Link to comment
Share on other sites

Dette blir gøy! Starten på sesongen er så fantastisk. Håper vi går for 3 poeng og top of the league fra dag 1!

 

Har forresten et spm, til alle.... Hvor abonnerer dere? Har enda ikke valgt hva jeg skal gå for. Synes sumo er fryktelig dyrt...

Link to comment
Share on other sites

Kolasniac bør spille ving back. Ellers OK lag! Spennnde som alltid!

 

Abonnerer på en tjeneste som er helt konge! HD gjennom plex media server. Ca 180 i kvartalet, stabilt i 1.5 år for meg.

Kan du se det direkte på tv eller må det kobles via en pc?

Link to comment
Share on other sites

Serveren er via en PC eller nas boks. Men TV'n min har plex innebygget så bruker bare fjernkontrollen.

hvilken tjeneste bruker du? Jeg prøvde en av de mest "anbefalte" tjenestene gjennom plex på pc, men jeg syntes at kvaliteten på stream ene varierte. Litt kjedelig å måtte opp av sofaen for å endre stream de (få) gangene jeg slet med streamene.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...