Jump to content

2017.08.06 Chelsea (N) Community Shield


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 chelsea.png?itok=Seh-ADW2 Chelsea


Søndag 6. august 2017, 15:00. Wembley Stadium


Community Shield


Kampen blir vist direkte på Viasat 4


NB!! kampen skulle i utgangspunktet starter kl 16 norsk tid, men starter en time tidligere enn først annonsert for å unngå å "krasje" med EM-finalen for kvinner.



Med unntak av de langtidsskadde spillerne så er det få skader i troppen i forkant av denne kampen. Coquelin fikk en skade i Emirates Cup, og er ute ett par uker til.


Özil (ankel) og Ramsey (muskel) har slitt litt de siste dagene men er i følge Wenger klare.


Mustafi og Alexis var først i trening denne uken og Wenger er usikker på om han vil la de spille denne kampen.



Dette er den tradisjonelle pre-season kampen mellom sist sesongs seriemester og cupmester. Det er selvsagt prestisje i en slik kamp og det er også viktig å bruke en slik kamp for å "sette" laget før seriestart en neste helg.



Når det gjelder hvilke spillere vi bør bruke så vil jeg være litt forsiktig ( i mitt forslag) med å ta med spillerne som har hatt litt småproblemer i det siste, samt de som har lite treningsgrunnlag, så jeg velger å starte med et bare nesten toppet lag.



I mål så velger jeg å følge "cuptradisjonen" og velger vårt andre valg. Ellers så vil jeg velge et relativt toppet lag hvis vi ser bort fra de fire som er nevnt over.



Ospina


Holding - Koscielny - Monreal


Bellerin - Kolasinac


OX - Xhaka


Iwobi - Welbeck


Lacazette



Normalt ville Ramsey blitt valgt som B2B, men jeg lar Ramsey "hvile" og velger OX i den rollen. En rolle jeg tror han passer godt i. Av samme grunn så lar jeg Iwobi starte i "Özil-rollen".


Mustafi setter jeg på benken, p.g.a. treningsgrunnlaget, det samme med Alexis. Holding og Welbeck, starter i de posisjonene.




Hvis kampen er uavgjort etter nitti minutter så skal avgjørelsen skje ved straffesparkkonkurranse. I så fall så skal det nye "ABBA"-systemet brukes (prøveordning). For at ett av lagene ikke skal ha fordel med å hele tiden ta sitt straffespark først, så blir det nå alternering når det gjelder rekkefølgen, ganske likt prinsippet som ved tie-break i tennis.


D.v.s. at hvis Lag A starter straffesparkkonkurransen så tar Lag B det andre og tredje straffesparket, deretter tar Lag A to straffespark o.s.v. til begge lag har tatt fem straffespark (eventuelt videre hvis det ikke er avgjort etter fem straffespark til hvert lag).



Link to comment
Share on other sites

Et sånn litt halvveis lag, og nær det jeg hadde forventet (ikke nødvendigvis ønsket). De to som har slitt litt med skade (Özil og Ramsey) er ikke med. De to som kun tar trent noen få dager (Sanchez og Mustafi) er ikke med. Koscielny som må stå over sesongens to første ligakamper er ikke med.

 

Det er tydelig at Wenger ikke tar noen sjanse med de som har litt litt eller har tynt treningsgrunnlag i forkant av at alvoret for fullt starter kommende fredag.

 

Jeg forstår de som ønsket ett mest mulig toppet lag, men for en gangs skyld så er ikke jeg og Mr AW så veldig uenige.

 

Joda det er prestisje i denne kampen, men serien går for meg foran alt annet,

Link to comment
Share on other sites

Rart med Kolasinac på benken og Bellerin (som har hatt en hard sommer) på banen. Jeg har lest at Koscielny ikke må stå over denne kampen, men de første to i serien. Dersom det stemmer er det overraskende at han ikke spiller i dag.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Skuffende laguttak rett og slett..Chelsea ser knallsterke ut.

Skuffende ja, ingen tvil om at dette virker nærmest som et B-lag, men det forteller vel mest om hva vi har disponibelt.

 

Jeg skulle gjerne sett flere av våre såkalte "enere" på banen, men er det vært gamblingen for en kamp som egentlig betyr "nada", med unntak av prestisjen vel og merke.

Link to comment
Share on other sites

Rart med Kolasinac på benken og Bellerin (som har hatt en hard sommer) på banen. Jeg har lest at Koscielny ikke må stå over denne kampen, men de første to i serien. Dersom det stemmer er det overraskende at han ikke spiller i dag.

 

BE

Kos må ikke stå over denne kampen og jeg hadde også forventet at han startet. Kos har dog slitt nok med helsen de siste sesongene så jeg antar at han rett og slett blir spart. Jeg blir ikke forundret om han blir spart oftere denne sesongen enn tidligere sesonger.

Link to comment
Share on other sites

Elsker at han ikke brydde seg om Chelseaspilleren etter å ha most ham i taklingen.

 

Rob Holding hatt har flaks ved to anledninger hvor han har rotet bort ballen på klønete vis. Det må vekk.

 

For øvrig elsker jeg at Bellerin grisetakla Alonso - en takk for sist.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg er relativt godt fornøyd med den første omgangen. Selvsagt er det ting å rette på, men det er en innsats en vilje samt tendenser til velfungerende klikk klakk fotball (i perioder). Etter et godt press tidlig i kampen så er vi litt mer presset utover i omgangen, men jeg mener at dette laget som tross alt mangler en del viktige brikker gjør jobben i de første 45.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...