Jump to content

2017.07.29-2017.07.30 Emirates Cup


Polljen

Recommended Posts

Emirates cup spilles kommende helg på Emirates Stadium i London og Arsenal skal møte Benfica og Sevilla i denne turneringen, det fjerde laget som er med er RB Leipzig.

For å kåre vinner av Emirates Cup så brukes et spesielt poengsystem, siden ikke alle klubbene møter hverandre.

Det blir som vanlig gitt 3 poeng for seier og 1 poeng for uavgjort, i tillegg så blir det gitt ett poeng for hvert mål laget scorer. Ved poenglikhet og likhet i målforskjell så er det antall skudd å mål (?) som blir avgjørende.

 

Arsenal v Benfica - 29. juli 2017 kl 17:20 (norsk tid)

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium 2 (og 3?)

 

Arsenal v Sevilla - 30. juli 2017 kl 17:20 (norsk tid)

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium 2

 

Arsenal Player sender kun lydkomentarer fra disse to kampene.

 

I tillegg så vises også følgende kamper på Sport Premium 2:

Lørdag 14:55 - RB Leipzig - Sevilla

Søndag 14:55 - RB Leipzig - Benfica.

 

------------

 

Når det gjelder lagene som Arsenal stiller så forventer jeg at det blir litt mer fokus på de faste A-lagsspillerne og litt mindre fokus på de unge lovende, selv om enkelte av de også vil få spilletid.

Jeg forventer at spillere som Bellerin, Holding og Mustafi blir matchet lett i løpet av denne helgen. Det er særdeles viktig de av våre forsvarsspillere som har vært på forlenget ferie får litt matchtrening før sesongstart, ikke minst siden Koscielny må stå over sesongens to første kamper med karantene etter det røde kortet han pådro seg i siste ligakamp sist sesong.

 

Det er også på tide at Wenger nå viser at han klarer å tenke flere nye tanker når det gjelder banespillet og da ikke minst den offensive delen, det har ikke vært en alt for overbevisende oppvisning i kampene i Australia/Kina.

 

EDIT!!

Mustafi og Sanchez er tilbake i sin første trening søndag 30. juli, samme dag som siste kampen i Emirates Cup spilles, og vil derfor ikke være med i den turneringen. Det er vel også lite sannsynlig at noen av de to vil spille i Community Shields kampen mot Chelsea helgen før seriestart.

De resterende spillerne som hadde forlenget ferie er allerede kommet med i Arsenals treninger.

Link to comment
Share on other sites

Her burde man hatt med lagene som faktisk ble sponset av Emirates. Hadde blitt en hvass turnering!

Problemet er bare at man da måtte til med en "større" turnering :gimme: , men det hadde virkelig blitt noe til turnering. Det skal dog sies at to av fire lag i årets turnering er sponset av Emirates.

For ordens skyld så er vel dette europeiske lag som er sponset av Emirates: Arsenal, AC Milan, S.L. Benfica, PSG, Hamburger SV, Real Madrid og Olympiacos FC.

En vanlig Emiratesturnering med Arsenal, AC Milan, PSG og Real Madrid hadde som du sier blitt en hvass turnering.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig man ikke snart begynner å kjøre inn ett lag som ligner noe man skal starte i ligaen med. Er jo bare rullering og rør. Xhaka og Coq må være noe av det værste vi kan stille med på midten. Grøss

Link to comment
Share on other sites

Det er en treningskamp. En del av de beste vil kun spille en kamp fra start (og komme inn i som reserver i den andre). To "fulle" kamper på to dager blir i det meste laget så tidlig i sesongen.

 

I tillegg så er "hovedkampen" den vi spiller i morgen og da forventer jeg et litt mer "toppet" lag fra start, men et ne mer normalt lag får vi tidligst se neste helg mot Chelsea (selv om det også da ikke blir et helt toppet lag)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper Lacazette starter på topp i morgen.

 

Ett råtips om laget som starter i morgen:

 

Cech

Bellerin - Kos - Monreal

OX - ? (Bramall)

Ramsey - ? (Elneny/Willock)

Özil - Welbeck

Lacazette

 

De to posisjonene jeg er mest usikre på når det gjelder Wengers valg er venstre vingback og DM.

Jeg tror at planen for helgen var å starte med Elneny sammen med Ramsey på midten, men siden Elneny måtte så tidlig inn så er jeg litt usikker. Sannsynligvis så starter han, men blir byttet ut noe tidligere enn det de fleste ble i dagens kamp.

På venstre vingback er jeg enda mer usikker, så jeg har "sjanset" med Bramall etter at han gjorde en bra figur i Australia i den posisjonen og det at jeg tror at en eller to unge lovende kommer til å starte kampen. Det naturlige var selvsagt å ta med Gibbs i den posisjonen,men han er vel i realiteten en "gonner" nå.

Link to comment
Share on other sites

DF_SZpuXoAA2bJ9.jpg

 

Jeg tok litt feil i lagoppstillingen i gårsdagens tips dagens lagoppstilling, da jeg mot bedre vitende satte Bellerin som høyre stopper og ikke som jeg burde som høyre vingback, men ellers så tippet jeg (for en gangs skyld) ikke så galt :gimme:

Link to comment
Share on other sites

Arsenal TV viser normalt ikke live kamper der "lokale" TV-selskaper sender kampen, d.v.s. kamper som blir spilt på engelsk jord og sendt av britisk TV blir ikke vist live på Arsenal TV.

 

Da Arsenal var i Australia så viste Arsenal TV kampene, men australske IP'er kunne ikke se sendingen via Arsenal Player da australsk TV-stasjon viste den.

Link to comment
Share on other sites

Problemet på midtbanen mener jeg tildels er Wengers skyld ren organisasjonsmessig.

 

I utgangspunktet så hadde jeg trodd at Coq og Xhaka skulle fungere, noe det tydeligvis ikke gjør så godt, men Coq sin "force" er det defensive, det å stoppe motstander. Men i Wengers organisering så er det Xhaka som er DM uansett hvem som er ved hans side, Coq er faktisk den offensive av de to på midten når de to spiller sammen, det er jo noe som er riv ruskende galt.

 

Jeg ønsker også denne "sluggeren" dere etterlyser, man hva hjelper det med en slugger på midtbanen hvis han får rollen som en "Cazorlaerstatter"?

Link to comment
Share on other sites

Var litt flau smak der de mottok pokalen... Sevilla vinner enkelt mot oss, og begge kampene sine men vinner likevel ikke turneringen. Men men, betyr null og niks. Mer bekymra over hvor ufattelig statiske og lite oppfinnsomme vi er i angrep, samt elendige bakover. Driter i CC også, er ligaen man skal gå all-inn på Iår, men per nå ser man ut som 4-6 plass lag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke blitt veldig begeistret av det jeg har sett av våre gutter i pre season. Jeg synes vi ser ut til å være der vi var i fjor. Altså en kamp om topp 4. Det store spørsmålet er hva vi gjør med Europa League.. Prøve alt for å vinne? En halvveis løsning? Eller sende et rent b-lag? Hvis vi overhodet skal sikte mot seriegull, tror jeg vi må velge det siste.

 

For meg er Romelu Lukaku akkurat nå favoritt til å vinne serien.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...