Jump to content

2017.07.13 - 2017.07.22 Pre-season


Polljen

Recommended Posts

Jeg lager en samletråd for pre-seasonkampene som Arsenal skal spille på sin tur til Australia og Kina.

 

13. Juli: Arsenal v Sydney FC, ANZ Stadium

15. Juli: Arsenal v Western Sydney Wanderers, ANZ Stadium

19. Juli: Arsenal v Bayern Munchen, Shanghai Stadium

22. Juli: Arsenal v Chelsea, Bird's Nest Stadium, Beijing

 

Som vanlig for slike kamper så blir det nok mange av de unge lovende som får prøve seg samtidig som våre faste spillere får en forsiktig start på sesongen.

Av de "faste" på laget så vil de fleste være med på denne "touren", unntakene er Sanchez og Mustafi som har ferie etter å ha deltatt i Federation Cup som endte 2. juli.

De to spillerne vil tidligst være tilbake i trening siste uken i juli.

 

Jeg kommer senere med kamptråder for Emirates Cup og FA Community Shields som blir spilt 29./30 Juli og 6. august

Første PL-kamp er 11. august mot Leicester på Emirates.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Følgende 11 starter i den første av oppkjøringskampene, og det er en god blanding av unge og "gamle" (rutinerte):

 

 

Cech

Bielik - Per - Kolasinac

Nelson - Bramall

Coq - Willock

Özil - Walcott

Welbeck

Vi kan nok forvente mange bytter utover i kampen og Wenger har uttalt at Lacazette vil spille deler av dette oppgjøret.

Link to comment
Share on other sites

Per med mål etter fire minutter.

 

Det ble ikke flere mål i første omgang, egentlig en typisk treningskamp, der Arsenal har spillet uten at det skjer alt for mye. Sydney har en stor sjanse, og uten om det så var det en forsvarskamp for Sydney-laget.

 

For meg så er det et par av ungguttene som virkelig er beholdningen. Reiss Nelson er den som imponerer meg mest. Rask, flink til å plassere seg og dermed meget spillbar. Jeg vil også fremheve Joe Willock.

Kolasinac ser grei ute. Per lager mål, men er også den som "slipper" igjennom motstander på Sydney sin ene sjanse. Coq ogÖzil virker også greie, mens med Wacott og Welbeck så blir det som vanlig mye nesten og jeg er faktisk litt skuffet over de to (selv om dette bare er første kamp i preseason).

 

Forventer noen bytter i pausen.

Link to comment
Share on other sites

Hva faen Theo? :P Hvordan setter du ikke den ;p

Og vi får et straffe som ikke burde vært straffe...

Den var så komplett feilaktig at jeg lurer på om Welbeck med vilje skjøt en lettreddet straffe.
Link to comment
Share on other sites

Den var så komplett feilaktig at jeg lurer på om Welbeck med vilje skjøt en lettreddet straffe.

 

Kan være, siden det er en treningsmatch. Håper virkelig ikke vi gjør sånne ting i en tellende kamp dog.

Link to comment
Share on other sites

 

Kan være, siden det er en treningsmatch. Håper virkelig ikke vi gjør sånne ting i en tellende kamp dog.

Selvsagt. Mot f.eks. Manure eller Tottene så hadde vi tatt i mot et slikt straffespark "uten protester" og selvsagt ville vår straffeskytter da prøvd sitt beste fra ellevemetersmerket.

Link to comment
Share on other sites

Får håpe for Welbeck sin del at det var det som skjedde her, for straffe var latterlig dårlig :D

 

 

Og der kommer our man, Lacazette entrer banen på 68 minutt.

Link to comment
Share on other sites

Er imponert over keeperen til Sydney, som fort kunne vært i Arsenal(I følge kommentatorene) Ble visst laget en avtale, men så kom polakken og snatcha avtalen.

Link to comment
Share on other sites

Var Nelson så god som folk skal ha det til?

For å omskrive det litt så vil jeg si at han viste lovende takter, spesielt i første omgang.

 

Man skal selvsagt ta hensyn til at det ikke var PL-standard på motstanden, men jeg ble imponert av det han viste frem av spill.

Link to comment
Share on other sites

For å omskrive det litt så vil jeg si at han viste lovende takter, spesielt i første omgang.

 

Man skal selvsagt ta hensyn til at det ikke var PL-standard på motstanden, men jeg ble imponert av det han viste frem av spill.

 

Helt enig.

Men alle ungguttene gjorde det veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

Kamp nr 2 i Australia er Lørdag 15. Juli kl 12:00 (norsk tid) mot Western Sydney Wanderers og den spilles også på ANZ Stadium

Kampen vises på Arsenal Player. Sendingen starter 11:45. Kampen vises også direkte på TV2 Sporte Premium (her påstås det at kampen starter kl 11:00 (norsk tid), men jeg antar at det er en i TV2 som ikkje har full kjennskap til tidssoner ;D )

 

Western Sydney Wanderers ligger på sjette plass (av ti lag) i A-League, der torsdagens motstander Sydney FC leder ligaen.

 

Det er stor sjanse for at vi får se en annen formasjon i denne kampen siden Wenger tidligere annonserte at han vil prøve litt forskjellige formasjoner, så en "vanlig" firebackslinje er ikke usannsynlig.

Sannsynligvis så er også Kos, Ramsey og Ospina på bane eller benk i denne kampen etter å ha blitt utelatt i den første kampen.

Jeg forventer også f.eks. at en spiller som Lacazette får litt mer spilletid og jeg håper at han spiller samtidig som Özil slik at vi kan få en liten forsmak av hvordan de to kan fungere sammen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

På Arsenal appen står det at kampen begynner kl 12 engelsk tid. Når jeg søker i TV guide appen, står det 1445 på TV 2 sportskanalen. Så kaoset er komplett.

 

Når det gjelder mobilappen til Arsenal så virker det som at den "korrigerer" tidene til den tidssonen mobilen er i. Når jeg ser kamplisten fremover i tid så viser starttidspunktet til alle kampene en time i forskjell fra det tidspunktet som er oppgitt på de vanlige nettsidene til Arsenal, det inkluderer kamper som starter på det vanlige "tippekamptidspunktet" kl 16 norsk tid lørdager, da de fleste kampene spilles i England.

 

Når det gjelder tidspunktet 14:45 på sportskanalen så er jeg relativt sikker på at det er et opptak av kampen som bli vist da, siden den tidligere på dagen går "live" på TV2's "betalingskanal" Sport Premium.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...