Jump to content

2017.04.10 Crystal Palace (B)


Polljen

Recommended Posts

Det som har blitt prestert av kamper egentlig siden Chelsea-kampen er rett og slett ikke godt nok. Det virker som det ikke blir tatt tak i problemer og mentaliteten og fokuset er ensporet og ensidig. Se hvilke grep Conte gjør etter tapet mot oss. Totalendring i lagoppstillingen og taktikk. Har ikke sett seg tilbake siden.

Det må en endring til, forsvaret bør drilles og det må i det minste se ut som vi har en plan til tider.

Sesongen fra United-kampen og til nå har overbevist meg at Wenger ikke klarer å snu trenden. Han virker å være fastlåst uten plan eller mottiltak til å snu en meget nedadgående trend.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Bortekamp mot et defensivt Crystal Palace som har Big Sam som manager. Vi VET at de kommer til å satse på kontringer. Likevel spiller vi med Theo-Welbeck-Sanchez på topp. Hva skal vi med all farta på topp når det nesten ikke er noe bakrom å spille i? De få(2?) gangene Xhaka har fått ballen inn i bakrommet har det blitt farlig, men hvor mye bakrom forventer vi egentlig å få på bortebane mot et Big Sam lag?

Link to comment
Share on other sites

Det som har blitt prestert av kamper egentlig siden Chelsea-kampen er rett og slett ikke godt nok. Det virker som det ikke blir tatt tak i problemer og mentaliteten og fokuset er ensporet og ensidig. Se hvilke grep Conte gjør etter tapet mot oss. Totalendring i lagoppstillingen og taktikk. Har ikke sett seg tilbake siden.

Det må en endring til, forsvaret bør drilles og det må i det minste se ut som vi har en plan til tider.

Sesongen fra United-kampen og til nå har overbevist meg at Wenger ikke klarer å snu trenden. Han virker å være fastlåst uten plan eller mottiltak til å snu en meget nedadgående trend.

 

Om dere enda ikke har fattet dette, gjør hva pokker hva dere vil med dette laget, det vil ikke endre seg så lenge spillestilen og treneren er slik de er. Det er en dau hest som piskes videre av en Walking dead man. Det er bare snakk om hvor lang tid det går nå før noen rydder opp. Tap her og topp 4 er over og ut. Da driter jeg i spillere og hva Wenger gjør, da er det bare snakk om å få Wenger vekk.

Link to comment
Share on other sites

Det som har blitt prestert av kamper egentlig siden Chelsea-kampen er rett og slett ikke godt nok. Det virker som det ikke blir tatt tak i problemer og mentaliteten og fokuset er ensporet og ensidig. Se hvilke grep Conte gjør etter tapet mot oss. Totalendring i lagoppstillingen og taktikk. Har ikke sett seg tilbake siden.

Det må en endring til, forsvaret bør drilles og det må i det minste se ut som vi har en plan til tider.

Sesongen fra United-kampen og til nå har overbevist meg at Wenger ikke klarer å snu trenden. Han virker å være fastlåst uten plan eller mottiltak til å snu en meget nedadgående trend.

Deler av de bedrevitende "pundits" påstår at Wenger vil gjøre store omveltninger i troppen til sommeren og det kan virke som at det er løsningen på problemene.

Jeg ser behovet for forsterkninger/utskiftninger, og jeg tror nok at vi kan få se en litt mer "offensiv" Wenger i så måte, men hva hjelper det hvis han skal kjøre taktikken "as usual"? Svaret mitt er "Nada".

 

Jeg kan ikke garantere at et managerskifte vil skape et bedre Arsenal, men jeg er overbevist om at et Wengerstyrt Arsenal ikke vil kunne bli et mesterlag.

Link to comment
Share on other sites

Wenger gikk ut å sa han hadde sin beste tropp på tiår før sesongen. Når han da plutselig skal gjøre omveltninger vet man han ikke lenger har det som trengs. Signalene har vært der lenge nå, men han har berga top4 år på år.

Link to comment
Share on other sites

Vi blir rett og slett rævkjørt på Høyre, venstre og midten... Herregud så slappt!!!

 

Få på Ox for Elneny. Sett Xhaka litt lenger ned i banen, og Giroud for Welbeck...

Link to comment
Share on other sites

Wenger gikk ut å sa han hadde sin beste tropp på tiår før sesongen. Når han da plutselig skal gjøre omveltninger vet man han ikke lenger har det som trengs. Signalene har vært der lenge nå, men han har berga top4 år på år.

Og der har han i perioden vi bygget Emirates og dragsuget i etterkant gjort en fenomenal jobb. Kanskje som ingen andre kunne gjort, men siden 2013 da vi sprengte banken for Ozil har signalementet fra Wenger selv og styret vært at pengene er der og vi nå har økonimiske muskler til å matche våre rivaler. Når status fire år senere er værre enn på lenge og trenden er negativ må man kunne se realiteten i øynene og med all mulig respekt si at Wenger ikke er mannen til å utvikle laget videre

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...