Jump to content

2017.04.10 Crystal Palace (B)


Polljen

Recommended Posts

Crystal Palace crystalpalace.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Mandag 10. april 2017, kl 21:00 Selhurst Park


Premier League, 32. serierunde


(Dette er kamp nr 30 for Arsenal, men kampene i serierunde 26 og 28 er utsatt)


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo




Den eneste endringen i utilgjengelige spillere fra kampen mot West Ham er at Coquelin nå er tilgjengelig, han var utilgjengelig på onsdag av familiære årsaker.




Crystal Palace ligger bare noen få poeng over nedrykkstreken, men er samtidig inne i et godt stint i Premier League. De tapte siste kamp (på onsdag) men før det så stod de med fire seire på rad, bl.a. mot Chelsea på bortebane og mot to av de lagene som har slått Arsenal nå i vinter/vår.


For Arsenals del så er det bare å håpe at leget klare å bygge videre på det laget viste mot West Ham, ikke minst i andre omgang, og i utgangspunktet så ser jeg liten grunn til å endre på det laget som startet mot West Ham.


Eventuelle endringer kunne være OX for Elneny og Giroud for Welbeck, men som sagt jeg ser ingen grunn til å endre startoppstillingen fra onsdag.



Martinez


Bellerin – Mustafi – Gabriel – Monreal


Elneny – Xhaka


Walcott – Özil – Alexis


Welbeck


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Samme lag og gi gass. I denne kampen trenger vi mer Elneny's trygghet enn Ox's drive og balltap. Vi trenger også mer Welbeck's bevgelighet enn Giroud's luftstyrke. Tror jeg da. Eneste spørsmål er egentlig hvem som skal spille sentralt av Alexis eller Welbeck, men jeg tror Wenger valgte rett sist med Welbeck fordi Alexis er mer skapende enn Welbeck, og Welbeck er nærmere Giroud's luftstyrke enn Alexis.

 

Pr. i dag er Palace en tøffere motstander enn West Ham, og de har også en av de mest "stemningsfulle" supportergjengene bak seg. Så her er det be safe og sting hard som er oppskriften.

 

Kun tre poeng gjelder skal det være den minste sjanse til å oppnå status quo denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Alle våre "topp fire"-rivaler tok full poengpott i helgen så behovet for tre poeng mot CP i kveld er særdeles stort.

Rent teoretisk så er vi ikke ute av kampen om en plass blant de fire øverste plassene med poengtap i kveld, men i praksis så blir det svært vanskelig hvis vi ikke tar full pott i de fleste kampene fremover.

 

Jeg tenkte jeg skulle nevne hvilke kamper vi har igjen denne sesongen i ligaen, og deriblant så er det to "interne" topp seks oppgjør.

 

 

 

10/4 - Crystal Palace (Borte)

17/4 - Middlesbrough (Borte)

26/4 - Leicester (H)

30/4 - Tottenham (Borte)

7/5 - Manchester United (H)

13/5 - Stoke (Borte)

21/5 - Everton (H)

??/? - Southampton (Borte) (utsatt kamp, ny dato ennå ikke klar)

??/? - Sunderland (H) (utsatt kamp, ny dato ennå ikke klar)

 

 

 

Hvis man skal vurdere med hjernen og ikke med hjertet så er det bortimot umulig å ta igjen Chelsea og Tottenham denne sesongen. De to siste topp fire plassene står mellom De to manchesterlagene, liverpool og oss.

 

Liverpool har kanskje det "enkleste" programmet uten topp seks oppgjør: Hjemme mot CP, Soton og Middlesb. Borte mot West Brom, Watford og West Ham.

Man City møter Man U hjemme i lokaloppgjør ellers så er de hjemme mot West Brom, CP og Leicester. Borte mot Soton, Middlesb og Watford.

Man U har kanskje det vanskeligste programmet der de møter fire av topp seks lagene. Hjemme mot Chelsea, Swansea og CP. Borte mot Soton, Burnley, Man C, Arsenal og Tottene.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Eneste som er i nærheten av å være farlig er Sanchez... På tide å step it up Dat Guy og Theo!!

 

Edit: Fikk du forresten PM elx?

 

Ja takker, sendte et svar og .)

Link to comment
Share on other sites

CP vil mer, det er forskjellen.

Du er inne på noe der, og hvorfor "vil" ikke Arsenal like mye som CP?

 

Selvsagt skal spillerne ta en god del av skylden, men i lag som "vil" så står det ofte en på sidelinjen som får spillerne til å "ville"! Har vi noen slik fra Arsenal på sidelinjen? De fleste her vet hva jeg mener!!!

Link to comment
Share on other sites

Du er inne på noe der, og hvorfor "vil" ikke Arsenal like mye som CP?

 

Selvsagt skal spillerne ta en god del av skylden, men i lag som "vil" så står det ofte en på sidelinjen som får spillerne til å "ville"! Har vi noen slik fra Arsenal på sidelinjen? De fleste her vet hva jeg mener!!!

 

 

Hadde vært enklere om man faktisk hadde noen enkle måter å spille på når man må stange i mot en mur. Men Theo løper rundt som Bambi på isen, ballen spilles på tvers med unntak av når Sanchez har ballen.

Link to comment
Share on other sites

Fullt soneforsvar på cornere imot... Best idea ever?!?!

 

Som sagt.. skjønner seriøst ikke hva Wenger og Bouldie gjør på defensive treninger.

 

Bellerin, Mustafi og Koscielny har vært skygger av seg selv. Elneny har ikke tatt noen skritt fremover og Ramsey er jo helt håpløs om dagen.

 

Er så mye talent som spiller langt under pari at jeg blir regelrett kvalm.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Hadde vært enklere om man faktisk hadde noen enkle måter å spille på når man må stange i mot en mur. Men Theo løper rundt som Bambi på isen, ballen spilles på tvers med unntak av når Sanchez har ballen.

Fullstendig enig.

 

Jeg har etterlyst alternativ taktikk når vi stanger og stanger mot et overbefolket forsvar, men det virker som Wenger kun har "plan A" og det er det.

Wenger mangler "plan B'er" i flere deler av spillet når vi sliter mot vanskelige motstandere.

Link to comment
Share on other sites

 

skjønner seriøst ikke hva Wenger og Bouldie gjør på defensive treninger.

 

 

Wenger vil ikke prioriere defensiv trening, og derfor får ikke Bould lov til å ta tak i dette.

Det jeg egentlig ikke fatter er hvorfor Bould ikke har tatt sin hatt og gått ut Arsenaldøra.

Link to comment
Share on other sites

 

Som sagt.. skjønner seriøst ikke hva Wenger og Bouldie gjør på defensive treninger.

 

Bellerin, Mustafi og Koscielny har vært skygger av seg selv. Elneny har ikke tatt noen skritt fremover og Ramsey er jo helt håpløs om dagen.

 

Er så mye talent som spiller langt under pari at jeg blir regelrett kvalm.

 

 

Hadde bare skyggen til Koscielny spilt i dag hadde det fortsatt vært 0-0 ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...