Jump to content

2017.04.05 West Ham (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 westhamunited.png?2016-2017 West Ham United


Onsdag 5. april 2017, 20:45. Emirates Stadium


Premier League, 31. serierunde


(Dette er kamp nr 29 for Arsenal, men kampene i serierunde 26 og 28 er utsatt)


Kampen vises IKKE direkte på TV2 Sport Premium / Sumo,


men i opptak på TV2 Sport Premium 3 kl. 23:00.




Skadesituasjonen: Spillere ute (oppdatert før kampen mot City) er Cazorla, Lucas Perez og Cech. Koscielny sliter med akillesen og er usikker mot West Ham.



Arsenal går nå inn i en periode (før semien mot City) der vi møter lag (WH, CP og Middlesb.) som normalt burde gitt en relativt sikker poengfangst, men som vi alle vet så er det lite som er "normalt" i Arsenal for tiden.



Prestasjonene svinger mye blant våre spillere og det er få (om ingen) som imponerer. Det som likevel gjør det greit å velge spillere i enkelte av lagdelene er mangelen på alternativer.




Ospina


Bellerin – Mustafi – Gabriel/Holding – Monreal/Gibbs


OX – Xhaka


Walcott – Özil – Alexis


Welbeck




Jeg skrev over at det er mangel på alternativer i flere posisjoner og det er vel kanskje å bøye sannheten litt vel langt. Der er forsåvidt alternative spillere, men er det de riktige alternativene.


I forsvar så står det mellom Gabriel og Holding som makker til Mustafi. Wenger velger Gabriel og jeg ser ingen grunn til å være uenig. Når det gjelder Monreal v Gibbs så er det for meg fifty/fifty.


OX har fungert bra som "boks til boks", så for meg er det et greit valg og et valg å foretrekke fremfor Ramsey.


Walcott er opp og ned, men lager tross alt mål av og til. Alternativet er Ramsey slik jeg ser det.


Özil & Alexis? Tja, ingen av de imponerer, men alternativene er vel ikke bedre.


Jeg vurderte Giroud på topp og jeg tror dette er en motstander for Giroud. Problemet er at laget rett og slett ikke evner å utnytte franskmannens beste sider, så derfor vraker jeg han fra start.

Link to comment
Share on other sites

Ospina

Bellerin – Mustafi – Gabriel/Holding – Monreal/Gibbs

OX – Xhaka

Walcott – Özil – Alexis

Welbeck

Flott lag. Tror Xhaka-Ox blir en bra duo, et angrep med mye fart som kan komme til å putte et par mål.

Bellerin og Monreal sleit sist og ble liggende på utsiden av vingene ofte, hadde vi øvd på forsvar på trening hadde ikke det skjedd flere ganger i en toppkamp... Sett at Bellerin har slitt med det lenge, men er vanligvis langt raskere enn motstanders ving så har gått greit..

 

Ser heller Gibbs fra start og Gabriel foran Holding.

Link to comment
Share on other sites

Første omgang. Snytt for straffe, noen lysglimt her og der, og bra press de siste fem minuttene. Motstander på noen visitter tidlig i omgangen, men Arsenal får etterhvert bra kontroll bakover. Likevel så er Arsenal langt fra der de bør være, ikke minst offensivt.

Link to comment
Share on other sites

Merkbart bedre Arsenal etter pause, og Özil som var relativt anonym i første viser seg godt fram nå.

 

Motstanden er ikke allverden, men uansett så er det Arsenal har vist etter pause det de burde ha vist kamp etter kamp.

Link to comment
Share on other sites

 

Klar stempling på foten. Hvordan er det Monreal sin feil?

 

Atkinson burde bli skutt. Makan til udugelig dommer skal man faen meg lete lenge etter!

 

 

Enig i det, han stempler, burde vært straffe(Tror det var innafor iallefall) Og isåfall så er det 2 straffer vi er snytt for.... Dog uenig i at men trenger lete lenge etter en like udugelig dommer;P ER jo en flust av de overalt!

 

 

For et mål av Giroud!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...