Jump to content

2017.04.02 Manchester City (H)


Polljen

Recommended Posts

Når vi får en spiller tilbake etter skade så er det ofte å betrakte som en "nysignering" iflg AW, så med poeng mot "topplaget" City så antar jeg at Stan og Sir Chips ser på Wenger som en ny manager.

 

Jeg tipper (og da er det seriøst ment fra min side) at jeg anser sannsynligheten for at en ny Wengerkontrakt blir offisielt bekreftet innen 24 timer som meget stor...............................................dessverre!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Positivt idag: komme tilbake to ganger. Trodde nesten ikke de var kapable til det. Innsats var greit også, selv om det er mye tull. Negativt er Forsvaret som ligner ett sirkus. Særlig i første omgang var det helt ufattelig dårlig. Hvor er lederen vår? Nå var nok city dårligere i 2omg, men så nesten bedre ut med gabriel. Det trodde jeg aldri jeg skulle si.

 

Close but no sigarette. Sigaren er kjørt for lenge siden.

Link to comment
Share on other sites

Vi unngår heldigvis tap, kommer tilbake etter å ha havnet under to ganger og ser mer aggressive ut enn på lenge(i perioder). Skuffet over (et av)byttene. Personlig mener jeg Özil og Welbeck var de som burde viket vei for Iwobi og Giroud.

Ellers ser vi veldig godt store svakheter i laget. Først og fremst defensivt og hvordan vi spiller offensivt når Giroud er på banen. Hadde vi i det hele tatt ett eneste innlegg mot ham?

Link to comment
Share on other sites

Vi unngår heldigvis tap, kommer tilbake etter å ha havnet under to ganger og ser mer aggressive ut enn på lenge(i perioder). Skuffet over (et av)byttene. Personlig mener jeg Özil og Welbeck var de som burde viket vei for Iwobi og Giroud.

Ellers ser vi veldig godt store svakheter i laget. Først og fremst defensivt og hvordan vi spiller offensivt når Giroud er på banen. Hadde vi i det hele tatt ett eneste innlegg mot ham?

Nei det hadde vi ikke. Mistenker han ble satt inn for å forsvare cornere istede. Endte med at city tok de kort 3 ganger på rad og at vi sov i forsvar på alle 3! Helt utrolig naivt. Ellers er det nok en kamp der jeg ikke forstår bytte. Man drepte all aggressivitet med Giroud inn. Hadde vi derimot spilt roligere og benyttet kantene for innlegg ville en forstått det mye bedre. Tydelig skal ikke Giroud sine styrker offensivt benyttes, ellers burde en manager gitt klar beskjed om dette når det skjer kamp på kamp.

Link to comment
Share on other sites

Negatives:

* Tidlig i kampen får begge de dype midtbanespillerne våre unødvendig gule, Fernandinho "sparer" sitt gule og tar en "professional foul". Mangel på spilleforståelse og hvorfor skal alltid en av de to spille box to box? Xhaka er nok mer passende til det enn Coquelin, vanligvis er det jo sveitseren som spiller som den dypeste av de, men ingen har drivet eller teknikken til å spille i den rollen...

 

* Rot i det defensive. Som TV2 var inne på i analysen er måten vi forsvarer oss på fundamentalt feil... Vi presser basicly vingene innover i banen mens backene våre løper på utsiden. Bould må lære gutta å presse spillerne og ballen vekk fra mål.

 

* Byttene var dumme. Ville heller satt på Gibbsy på vingen enn Iwobi så Giroud hadde fått noe å jobbe med.

 

* Enkle balltap og hverken en plan A eller en plan B, både offensivt og defensivt. Er opp til spillerne å improvisere alt selv her.

 

* Alexis var dårlig. Hadde et par fine raid, de fleste av de i farlige posisjoner, dumt å prøve selv om han lykkes med mye. Skaper lite fremover og jobber dårlig hjem i forhold til hva han har gjort før. Tar som regel de "synlige løpene" mens han dilter etter når det ikke "syns".

 

* Lite tæl og innsats på spillerne og outmatched teknisk + taktisk

 

Positives:

Vi får 1 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...