Jump to content

2017.03.18 West Bromwich Albion (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

En ny trener må bygge et lag som står til PL, med masse fysik defensivt, så kombinere det med de offensive kjappe spillerne fremover, da må også midtbanen justeres slik at man ikke alltid må spille seg ut bakfra, men ha noen tanks på midten som kan vinne dueller der også.

Den typen fotball vi spiller nå, og har spilt i snart 20 år, den er stein død.

Link to comment
Share on other sites

Det er tre WBA-menn som er klar til å heade den ballen i mål. Ingen av våre gutter er i nærheten, står bare å apatisk og ser på. Det er flaut det som skjer i forsvaret vårt kamp etter kamp. Det er tydeligvis ikke noe fokus på å forbedre heller.

Link to comment
Share on other sites

10+ år med samme type drittforsvar. Vi ser det år etter år etter år. Vi hadde Adams og Campbell som demmet opp for dette tidligere, samt keepere som Seamann og Lehmann.

 

Wenger har fortsatt ikke skjønt at det ikke fungerer. Helt utrolig.

Link to comment
Share on other sites

Signerer Wenger ny kontrakt nå så vil det være så galt man kan få det i klubben. Og jeg mistenker det kommer til å skje, fordi klubben vet ikke annet.

 

Da rakner alt! Ute av topp 4, og tomme tribuner det vil svi for eierne, så nei jeg tror dette er feil. Nå må de gjøre noe.

Link to comment
Share on other sites

Vi slipper i det minste å tenke å Champions League neste år, så det blir litt flere "frikvelder" kommende sesong.

Og det blir ikke så mye annet å glede seg til heller neste sesong siden slike forestillinger som i dag bare styrker Kroenkes marionetter i klubbens styre om at "in Wenger we trust".

Jeg antar at Wenger har noen meget gode "unnskyldninger" ovenfor sir Chip & Co (og resten av fotballverden) som forklarer hvor uheldig Arsenal var i dag.

 

Arsenal er pr dato ikke i nærheten av å være et topp fire lag, ei heller et topp seks lag.

Link to comment
Share on other sites

Nitrist, igjen. Null fight. Håpløst på cornere imot når tre West Brom-spillere er på ballen, og ingen av våre gutter.

 

Det er bare å begynne vårrengjøringen. Begynne med sjefen.

Fullstendig enig.

 

Nå er jeg ikke så naiv at jeg tror at det bare er å skifte sportslig ledelse og så er vi plutselig ett topplag igjen. Selv med en ny manager til neste sesong så forventer jeg ikke et tittelkjempende Arsenal neste sesong, men et sted må man begynne og en ny sjef må få lov til å få litt tid til å bygge sitt lag.

Link to comment
Share on other sites

Utdraget er hentet fra "Arseblog", jeg har ikke sett "intervjuet" men jeg ser ingen grunn til å tro at dette er feilsitert.

(EDIT: Arseblog har hentet sitatet fra arsenal.com)

 

 

Arsene Wenger says that Alexis Sanchez might have suffered serious injury to his ankle after a nasty challenge by James McClean.

The Irishman came in late, caught the Arsenal man on high on the ankle, leaving him writhing in pain and requiring serious treatment.

He soldiered on but was taken off in the second half after we went 3-1 down, the manager more or less admitting the game was up at that point.

Speaking afterwards, Wenger said, “He was injured from the tackle in the first half. It was a bad tackle. His ankle is in an absolutely terrible state.

He should not have played in the second half but he insisted that he wanted to come out. In the first half he was the one who created many chances, made dangerous situations and in the second half you could see that he couldn’t anymore.

In the end we had to take him off. He should not even have played in the second half.”

 

Alle vet at Sanchez alltid vil spille koste hva det koste vil, og da er det en leders ansvar sammen med sitt støtteapparat å ta en mer objektiv vurdering av situasjonen.

 

Greit nok, man må gjerne kalle det etterpåklokskap fra min side, men hvor i helvete er lederskapet i denne situasjonen?

Wenger innrømmer at han ikke skulle kommet ut til andre omgang, men har tydeligvis bøyd av for Sanchez sitt "ønske".

 

Hvorfor sa ikke det medisinske apparat STOPP? Og hvis medisinsk eventuelt ikke ville la han spille, hvorfor lot Wenger i så fall Sanchez få det avgjørende ord?

Joda dette er spekulasjoner fra min side, men hvis ankelen til Sanchez var i "an absolute terrible state" hvor er dømmekraften i Arsenals garderobe?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor sa ikke det medisinske apparat STOPP? Og hvis medisinsk eventuelt ikke ville la han spille, hvorfor lot Wenger i så fall Sanchez få det avgjørende ord?

Joda dette er spekulasjoner fra min side, men hvis ankelen til Sanchez var i "an absolute terrible state" hvor er dømmekraften i Arsenals garderobe?

 

Fordi vi ikke har noen ledere i klubben som faktisk tør å gjøre noe/si noe som kan endre noe. Det at fansen faktisk nesten er nødt til å gå til så drastiske tiltak som bannere på stadion, protestaksjoner, fly med banner over stadion på bortekamp(!) og det likevel ikke skjer noen endringer i måten klubben/spillerne oppfører seg på sier meg at det ikke finnes noen i klubben som tar seg selv i nakken og sier at nå må 'JEG' endre meg. 'JEG' må gjøre noe nytt, noe annerledes. Vi fortsetter på samme måte som før, gjør akkurat de samme feilene som før. Hvor pokker er fandeinvoldskheten, hvor er hjertet for klubben?

Vi vet Wenger elsker Arsenal FC, likevel setter han(slik jeg ser det) sin egen stahet foran klubben. Sitt eget feilede 'prosjekt' foran klubbens beste. Hvis ikke det i dag og de siste månedene er nok til å endre på dette prosjektet, er og blir det ingen annen vei ut enn at han må gi seg. Da har Project Wenger blitt 'større enn' Arsenal FC, og da er det ikke noe annet valg enn å skille lag.

 

Spillerne; hvor er spillerne som har vært i klubben i mange sesonger nå. Hvorfor gjemmer de seg i stedet for å stå frem med brystkassa og mane resten av laget frem. Er de virkelig så dårlige som de har fremstått så langt i 2017? Er de virkelig så feige?

 

Wenger sa det før kampen. Spillere har nevnt det. De visste hva WBA ville komme med. Vi vet alle hva Pulisfotball står for. Likevel får WBAspillere gå opp uhindret i feltet gang på gang. Som Henry sier; Lehmann hadde drept spilleren som mistet markeringen sin. Keown hadde kjeftet medspillerne sine huden full. Samme med Adams, Vieira. Ja til og med Henry. Hvorfor er det INGEN som står frem og viser at dette ikke er akseptabelt overhodet! "En gang, ok. Men gjør du det én gang til får det F**** meg konskvenser."

 

Hvor er spillerne som beskytter medspillere? Bare se for dere noen gjøre det samme mot Sanchez og vi hadde de overnevnte lederne på banen. Hva ville de gjort?

Se for deg hva Keown ville gjort.

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde den spilleren med en del av de egenskapene du etterspør i Flamini.

Mathieu Flamini var nok ikke den spilleren med den mest blendende teknikken, han hadde nok ikke den beste passningsfoten, han hadde ikke de beste skuddene, men han hadde innsats og tæl!! Noe som er fullstendig mangelvare i dag.

 

Xhaka, Flamini og Wilshere kunne gjort en god jobb på midtbanen sammen.

 

Vi har mange gode spillere i laget, men lagstrukturen er dårlig. Vi kan gjerne bestå av litt dårligere spillere, men et bedre lag :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...