Jump to content

2017.03.18 West Bromwich Albion (B)


Polljen

Recommended Posts

West Bromwich Albion westbromwichalbion.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 18. mars 2017, kl 13:30, The Hawthorns


Premier League, 29. serierunde


(Dette er kamp nr 27 for Arsenal, men kampene i serierunde 26 og 28 er utsatt)


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo




Cazorla er forsatt ikke tilgjengelig. Elneny er klar igjen (oppdat. 16.mars) har vært ute noen uker og jeg har ikke sett noen oppdatering rundt han. OX måtte gå av banen tidlig i kampen mot Lincoln og iflg Wenger så skyldes det et lite problem med "hamstringen" som ikke var antatt å være for alvorlig. OX blir testet i dag 16. mars.


Iwobi var tilbake på benken lørdag etter sykdom,.Welbeck har også slitt med sykdom, men jeg antar at han er klar til kommende lørdag. Iwobi og Welbeck er klare (oppdat. 16.mars)


Gibbs er usikker til denne kampen (oppdat. 16.3)



West Bromwich ligger plassert på øvre halvdel av tabellen (8. plass) etter variable resultater den siste måneden.




Mitt lag, og jeg prøver nok en gang å få med en konkret spiller fra start O_O



Cech


Bellerin - Mustafi - Koscielny - Gibbs


Ramsey - Xhaka


Lucas - Özil - Alexis


Welbeck




Jeg forutsetter her at Welbeck er frisk og spilleklar.


Jeg forutsetter at OX ikke er spilleklar etter "følingen" han fikk med hamstringen i siste kamp, og derfor velger jeg Ramsey i rollen ved siden av Xhaka.



Jeg antar, dessverre, at Wenger kommer til å velge et noen endret mannskap offensivt enn det jeg ønsker meg.


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Laget jeg ønsker å se:

4-3-1-2

Cech

Bellerin-Mustafi-Koscielny-Gibbs

Ramsey-Coq-Xhaka

Özil

Welbeck/Lucas-Sanchez

Laget jeg tror vi får se:

4-2-3-1

Cech

Bellerin-Mustafi-Kosc-Monreal

Coq-Xhaka

Theo-Özil-Sanchez

Giroud

Link to comment
Share on other sites

 

Laget jeg tror vi får se:

4-2-3-1

Cech

Bellerin-Mustafi-Kosc-Monreal

Coq-Xhaka

Theo-Özil-Sanchez

Giroud

Jeg tror du har rett i det meste her, når det gjelder hva Wenger velger, men jeg er enig med Marius i at jeg tror Wenger velger å starte Ramsey i "boks til boks"-rollen. Offensivt er du nok spot on, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Oppdatering av skade/sykdom.

 

Elneny er tilbake etter skade. OX er fremdeles usikker, skal testes i dag (16/3). Gibbs er usikker, fikk visstnok en liten "kjenning" i kampen mot Lincoln.

Det er ikke meldt om mer sykdom i troppen.

 

Status: Cazorla er ute. OX og Gibbs er usikre. Resten er klar.

Link to comment
Share on other sites

Laget jeg ønsker å se:

4-3-1-2

Cech

Bellerin-Mustafi-Koscielny-Gibbs

Ramsey-Coq-Xhaka

Özil

Welbeck/Lucas-Sanchez

Det er laget jeg vil se også :)

Kanskje uten Coquelin, med Xhaka i midten som den dype av de tre og setter inn Ox (om klar)/Elneny (Om klar) eller Maitland-Niles.

Link to comment
Share on other sites

Det er laget jeg vil se også :)

Kanskje uten Coquelin, med Xhaka i midten som den dype av de tre og setter inn Ox (om klar)/Elneny (Om klar) eller Maitland-Niles.

 

 

Det jeg tenker med den formasjonen, er at vi kan bruke flere midtbanespillere og demme opp for de enkeltes svakheter.

Ox-Xhaka-Ramsey kan muligens også fungere bra. Eller til og med Ox/Ramsey-Xhaka-Elneny

Coq er den eneste utpregede DM(store svakheter offensivt og med ball i bein) i laget og bør kun brukes som dette. Xhaka er mer en dyptliggende playmaker, Ox(ser kanskje ut som den mest komplette midtbanespilleren med unntak av Cazorla) er en spiller som liker å ta med seg ballen å gå på løp/forsere ledd. Ramsey er best når han kan gå på løp fra dypet og få ballen i rom. Elneny er en box-to-boxspiller som liker å gjøre det enkelt. Ingen store styrker, men heller ingen store svakheter. Ramsey er veldig svak i det defensive arbeidet og soleklart bedre når han kan angripe, nesten en 'best uten ball'-spiller.

Jeg tror den største grunnen til at Coq-Caz fungerte så bra er at Caz kunne ta på seg mye av playmakerrollen samtidig som at han var flink til å jobbe hjem/posisjonere seg. Coq hadde da en 'ryddeguttjobb' og det er der han er klart best. Med Ox og Xhaka ved siden av seg kan han påta seg det ansvaret igjen, men med støtten han mister når han kun spiller med Xhaka/Ramsey(som er to vidt forskjellige spillere) har vi sett at det ikke fungerer.

 

Jeg har alltid vært stor fan av 2 spisser på topp, en litt mer defensiv enn den andre, men da får motstanderens forsvar mer å jobbe med. Til og med Giroud tror jeg kunne fungert veldig bra i tospann med Sanchez/Walcott på topp(Heskey-Owen anyone?)

 

Bortekamper mot Pulis-lag er aldri enkelt, og det er kanskje største grunnen til at jeg vil ha Coq i denne. Nå er det på tide å snu den negative trenden i serien og det er vel nå(som vi er helt ute av kampen om seriegull og ute av CL) vi pleier å begynne å sanke poeng igjen. Gutta fikk forhåpentligvis litt selvtillit igjen etter kampen mot Lincoln, men WBA er på et veldig annet nivå så vi må fortsette der vi slapp(City i neste). Så langt ligger WBA på en 8. plass selv med minus 1 i målforskjell.

 

Jeg blir ytterst skuffet om ikke Lucas får noen kamper fra start snart.

Link to comment
Share on other sites

Flyten i spillet er der ikke lenger, WB kommer til å ligge kompakt bakover. Jeg tror faktisk vi sliter oss til en 1-1 kamp i dag, der vi scorer på slutten.

Cech

Bellerin Mustafi Koscielny Monreal

 

Walcott Xhaka Coq (kun defensivt ansvar) Alexis

Özil

Giroud

 

Har valgt Giroud på topp for ser for meg vi må utnytte bredden på banen og få kommet til innlegg og ikke bare det evinnelige tråklingen inn mot midten. Sanchez på venstre kan utfordre inn mot banen eller ned mot dødlinjen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...